6G72 twin turbo koneiden kestävyys. 3000GT/GTO/Stealth

ristonurkkala

New Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2005
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/gto/7012935

mietin vaan että miten noissa toi tekniikka toimii ku on neliveto ja nelipyörä ohjaus ja tupla turpot ni kestääköhän noi ?
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

Jos vakiona pidät niin ihan yhtä kestävä ku corolla/nissani JOS VÄHÄKÄÄN HUOLLETTU :driver

Se on vakiona niin Mieto viritteinen pata 0,7bar 286hv/417nm että kestää kyllä maailman tappiin.

Muistaa vaan aina öljyt vaihtaa 7500km välein ja jakoremmin 5v / 90tkm

Mutta sitte ku asennellaan turboRUUVIA ja mutulla säädellään niin sanoo POKS vaan niin ne taitaa muutki autot tehä?
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

Hiukan ohi aiheen ehkä, mutta tuosta jakoremmistä tuli mieleen että millasta tietoa on noista suositelluista 60 kilomailim huolloista kun vesipumppu ja rullia tulis vaihtaa, eli onko paukkunu kun alkaa mennä yli? Esim. ittellä on kuiteissa kyllä hihna mutta ei muuta, lienee fiksuinta tehä se koko huolto vaan ennen kesää. Foorumeilla tupataan kovasti painottamaan noiden huoltojen täsmällisyyttä.
 
Vs:

Itse tuli tuossa hetki sitten hommattua gto pihaan ja aloin miettimään että mitä kaikkea tälläisessä autossa kannattaa seurailla? Auto on kyllä jo kohta kuukauden ollut jo omistuksessa ja pahin alku into on laskenut ja on päässyt miettimään että mitäs sitten ?
 
Vs:

zHelvetti sanoi
Itse tuli tuossa hetki sitten hommattua gto pihaan ja aloin miettimään että mitä kaikkea tälläisessä autossa kannattaa seurailla? Auto on kyllä jo kohta kuukauden ollut jo omistuksessa ja pahin alku into on laskenut ja on päässyt miettimään että mitäs sitten ?

Öljyjä (vaihto 5tkm välein, tai 7,5tkm välein jos kilometrejä tulee paljon) ja jäähdytysnesteitä + että ahtopaineet nousee normaaliin lukemaan totutulla tavalla. :) Niin ja se jakopään kilometriasia toki kannattaa pitää muistissa että ei pääse hihna poikkaisemaan. Mikäli viritys alkaa kiinnostaa niin kts. tuo viritystopic.

Petzki: Oma mielipide on että jokaisella vaihtokerralla hihnat (myös apulaite-) ja kiristinrullat. Vesipumppu ja automaattikiristin joka toisella kerralla. Tietysti ensimmäisen kerran kun tehdään omassa omistuksessa niin nuo kaikki jos edellisiltä kerroilta ei ole varmuutta mitä on vaihdettu...
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

Päädyin siihen, että keväällä täysi 120k-huolto. Kirpaisee mutta eipähän tarvitse arpoa. Pitää olla realisti, kun kyseessä on tehokas peli, ei aukotonta historiaa parilta vuodelta, seissyt pitkään välissä jne. Upeita vehkeitä niin pidetään kunnossa!
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

Petzki sanoi
Päädyin siihen, että keväällä täysi 120k-huolto. Kirpaisee mutta eipähän tarvitse arpoa. Pitää olla realisti, kun kyseessä on tehokas peli, ei aukotonta historiaa parilta vuodelta, seissyt pitkään välissä jne. Upeita vehkeitä niin pidetään kunnossa!

Viimeaikaiset merkki huollot mulla niin ,että pitää itse pyytää "extrat" päälle , muutoin tulee vain "perus" huolto , ihan merkistä riippumatta.

Merkkihuollostako puhuit vai itse meinasit tehdä ?
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

-JP- sanoi
Viimeaikaiset merkki huollot mulla niin ,että pitää itse pyytää "extrat" päälle , muutoin tulee vain "perus" huolto , ihan merkistä riippumatta.

Merkkihuollostako puhuit vai itse meinasit tehdä ?

Ei näillä taidoilla ite tehä kaikkea, mutta talliporukassa osaavaa jengiä. Merkkihuollossa varmaan suolanen setti.. Vaikka työllä toki takuu sitten onkin. Vai millasta kokemusta?
 
Vs: onko näissä tuplaturpo koneissa paljon ongelmia ?

^Ei kannata merkkihuoltoon viedä, tuskin tulee parempaa jälkeä kun a) on kiire ja pitää tehdä tulosta b) noita autoja tuskin siellä paljon pyörii, joten hommat ei mene "rutiinilla" oikein. Maalaisjärkeä ja service manuaali mukaan + turha hoppu pois niin hyvä tulee ihan harrastajavoimin. :)
 
6G72 twin turbo koneiden kestävyys. 3000GT/GTO/Stealth

DaJackal sanoi
^Ei kannata merkkihuoltoon viedä, tuskin tulee parempaa jälkeä kun a) on kiire ja pitää tehdä tulosta b) noita autoja tuskin siellä paljon pyörii, joten hommat ei mene "rutiinilla" oikein. Maalaisjärkeä ja service manuaali mukaan + turha hoppu pois niin hyvä tulee ihan harrastajavoimin. :)
Keskustelu tästä jatkuu täällä.
 
Takaisin
Ylös Bottom