6G72TT sytytysjärjestys spekulaatiota.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Pakko pistää ihan tännekkin.

Tuossa tovi sitten kävi asiakkaan pirssi laajemmassa huollossa, ja oli ns monivikainen, eli löytyi väärää sytytysjärjestystä, imuilmavuotoa ja etuputki vuosi joka liitoksesta.

Oleellisimpana kuitenkin tuo sytytysjärjestys.

Oli siis 1&4 väärinpäin kytketty puolapaketin puolelle.

Sytytysjärjestyshän näissä on 1-2-3-4-5-6.

Moottori vanhempaa polvea, varustettuna CAS:lla.

Auto kuitenkin kävi ja kulki, vetojakin löytyi.

Kuitenkin tietyissä tilanteissa oli puutumista/nykimistä.

Oleellisin kysymys kuitenkin, onko mitsun 80-luvulla tehty moottorinohjaus kuitenkin niin KEHITTYNYT, että osaa tuon jo noinkin hyvin kompensoida, vai onko nuo sytytysjärjestykseltään vain niin lähellä toisiaan?

Ja kyllä, uskomattomalta kuulostaa mutta tästä otin jopa jpg:n todisteeksi!
 
Vs:

Olenkohan ihan hakoteillä, mutta eikös 1 ja 4 ole samassa puolassa? Eli hukkakipinä sytyttää oikeaan aikaan, vaikka olisivat ristissä?
 
Vs: 6G72TT sytytysjärjestys spekulaatiota.

Jouni_K sanoi
Olenkohan ihan hakoteillä, mutta eikös 1 ja 4 ole samassa puolassa? Eli hukkakipinä sytyttää oikeaan aikaan, vaikka olisivat ristissä?
Tätä itsekkin mietin, mutta mutta..
 
Vs: 6G72TT sytytysjärjestys spekulaatiota.

Eiks 6 pyttysessä oo kolmessa osassa puolan ohjaus, A B ja C?
 
Kyllä, ja jos kipinä tulee ja tuleekin väärään aikaan jos johdot on ristissä, 90asteinen kulma kumminkin, olen ymmärtänyt että lataus ero on kumminkin kumpaa päätä puolan johdosta käytetään
 
Takaisin
Ylös Bottom