6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
eli mitäs ideoita on millä sais evosen männät 6pulttiseen alakertaan?

ongelmahan on että evojen kiertokanget on kapeita alapäästä
ja gti/vr4 kanget on 21mm yläpäällä kun evoissa 22mmm

eli mikä olis käytännölisin idea?

kiina bulk veivit? modia gtin veiveille? modia evon veiveille?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

6-bolt veivit ovat käsittääkseni modattavissa 7-bolt männille sopivaksi. Jotkut hurjat ovat käyttäneet 7-bolt kapeita kiertokankiakin - moottorin odotettavissa olevasta eliniästä en osaa sanoa.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Gti veivit sorvaat tai sorvautat vaan 22mm reiälle, simppeli homma.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Mut miksi pitää olla evon männät kun 6-bolter mäntiäkin on joka notko väärällään?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

budjet..... :seina
ja siksi että evon männillä saa korkeeman puristuksen...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

jcarlson sanoi
Gti veivit sorvaat tai sorvautat vaan 22mm reiälle, simppeli homma.

nyt on tämä edessä...
mitenköhän kestävät tulee jos sen millin ottaa pois?

vai laittaako evosen kierokanget ja jättää kylmästi alapään sivuttais välyksen?

ja noita 6boltterin mäntiä ei todellakaan ole joka puussa varsinkaan yli 8 puristuksilla...
käyttö auto kun tulee niin pitää hivuttaa vähän ylös puristuksia että alavääntö on parempi.

hirveitä tehojahan ei ole haussa, toisen galantin kone kyllä kootaan vähän paremmilla rojuilla ;)
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Laita ne 6 bolt veivit. Kestävämmät on kuin 7 bolt, ja ei se kestävyys siitä mitenkään merkittävästi mutu vaikka sorvaat 22mm reiän yläsilmukkaan.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Mikähän se virallinen kanta nyt sitten on, jotkut sanoo että E4-9 männät pitäisi kääntää jos käyttää esim 1G moottorissa?

Onko näissä muka offsettiä tuossa männäntapissa?

Tai sitte nää on niitä kuuluisia makuasioita ja suapi piättää itte miten laittelee ;D

Ulkomaanfoorumeilta löytyi kumpaakin tietoa, jotkut olivat kääntäneet, jotkut eivät.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Männät oikeinpäin, tarvittaessa syvennä vähän männän alkuperäistä pakoventtiilin koloa ettei imuventtiili ota kiinni
 

jkedino

New Member
Liittynyt
12 Elokuu 2013
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?


Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta itse tuossa tilanteessa en epäröisi laittaa evon mäntä/veivi settiä 6 bolt kk laakereilla ilman sen kummempia modeja. Laakerit tulee evon veiveissä vähän reunoilta yli, mutta eiköhän ne aikansa silti kestä. Ei ne sivuttaisvoimat niin kovat ole.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

Sovitin tuohon kampiakseliin ja en vakuuttunut, sen verran on väljä sovitus. Lisäksi ainakin mun 6pulttisen laakereissa oli leveämmät ne urat joten ne ei edes mahdu noihin kasin kiertokankiin.

Eikai toi nyt paljoa maksa pikku sorvaus ja prässäys, ensviikolla alan soittelemaan.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: 6pulttiseen 4g63 kampuraan evon veivit/männät?

update:

Tänään soiteltu läpi muutama koneistamo, R-Koneistus lupasi 260e tehdä tarvittavat muutostyöt kampiin + prässätä evon männät irti evon kangista ja asentaa uusiin.

Sinne pitää paketti laittaa, laitan vaan paperille ylös noita mittoja yms jotta ei tarvi perään soitella jos ei jotain juttua muista. Hyvin siellä oltiin ainakin perillä kun asiaa sinne selitin. :)

Pitäs vielä varmistaa miten päin nuo nyt tulee asentaa, eli tuleeko se öljyreikä kampiakselissa imu vai pakoarjan puolelle, veikkasin että imusarjan koska pakosarjan puolellahan on vakiot öljysuihkut? ja kasin männissä ne pilkut kuvaa sitä jakopään suuntaa joten pilkut jakopäätä kohti kuten normaalistikkin.

Koloja en aio suurentaa koska muutamasta lähteestä lukenut ettei ole mitään vaaraa edes 272 nokilla.
 
Ylös Bottom