80-luvun peltiosat ?

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Onko todellakin niin, että 80-luvun takavetomitsuihin ei enään saa peltiosia mistään?? Joistakin jaappanin tuontifirmoista olen kysellyt, mutta laihoin tuloksin.
Itse kaipailisin sapporoon konepeltiä ja mahdollisesti ovia.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: 80-luvun peltiosat ?

Aika heikkoa alkaa olla eli jos ei uusia alkuperäisiä enää saa (ja jos saa niin saattavat hieman maksaa...) niin ehjä purkuauto on melkein ainoa vaihtoehto... Ja varsinkin Sapporon kohdalla voi olla aika heikkoa ja erityisesti kysymiesi osien suhteen... :( :)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: 80-luvun peltiosat ?

Niin tai laikkaat tarvittavat pellit irti ja viet peltipajalle missä tekevät vastaavat pellit. Näin oon ite suunnitellu jo tekeväni tai sitte koitan omia pellisepän taitoja ja koitan tehä ne itte. Vaikka koko pohjan tekis 1.5mm pellistä ni ompahan varaa ruostua taas ;D
 

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Vs: 80-luvun peltiosat ?

Tommoinen ei ole tullut mieleenkään. Joskin pohja ja lokasuojat on jo hitsattu. Tai siis ne on tehty uudeta pellistä ja palkeista kokonaisuudessaan uusiksi. ja pohjasta ei olisi saanut mallia, kun oli niin laho.. ;)

Konepellin etureuna ärsyttää, koska se on todella mätä. Ja siinä on sellai kantti vielä alaspäin, joka tulee siten suoraan maskin päälle. Eli hyvin näkyviin.. Ottaa hieman aikaa pokkailla peltiä ja vaihtaa koko reuna uuteen. :mad:
 

multsi

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2010
Vs: 80-luvun peltiosat ?

Minäkin ajattelin vääntää omaan 81-galanttiini takakaaret suorasta pellistä. Muoto on sen verran helppo, että uskoisin palan olevan muotoiltavissa jopa yhdestä pellin kappaleesta. Pienillä leikkauksilla ja takomisella luulisin onnistuvan. Onko muuten galantissa ollut pokkausta pyöraukon kohdalla sisäänpäin, kuten useimmissa autoissa on? Omassani ei ainakaan ole, mutta kaaret ovatkin pelkkää pakkelia, joten paha sanoa miltä alunperin ovat näyttäneet...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: 80-luvun peltiosat ?

Vinkiksi kerrottakoon että II-koppaisen (84-91 tms) Golfin etukaarista saa A170-sarjan Lanceriin tehtyä takakaaret. Muoto on yllättävän lähellä oikeaa.
 
Ylös Bottom