-82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

G

Gallu82

Guest
Elikkäs siis on vähän käynnin kanssa häiriöitä.. Kylmänä ei meinaa pintakaasulla pysyä käynnissä eli "röpeltää" ja meinaa sammua jos ei anna leipää kunnolla. Mut sit ku kone lämpenee toimii hyvin muuten, mut sit jos erehtyy sammuttamaan auton lämpimällä koneella saattaa jäädä haaveeksi saada takaisin käyntiin. Sen verran ymmärrän että polttoainepuolella vika mut älli ei riitä vian selvittämiseen. Saako ehkä liikaa bensaa? ??? kertokaa viisaammat ;D Siis kyseessä tälläinen pelto/jäärata auto ja siinä on turvatankki ja sitä pyörittää auton oma pumppu. :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Kaasarin ympärillä menee aika paljon alipaineletkuja, niiden uusimisesta voisi aloittaa.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Onko kaasarissa ylivuoto letku? jos on niin missäpäin ???
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Alipaine letkut uusittu jo aikaisemmin.. :)
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

ei siinä mitään ylivuotoputkea sen kummemmin ole mutta jos neulaventtiili ei pidä(jumittaa tai sakkaa välis) niin uittaa pensaa imusarjaan. sopiis vain tuon oireen perusteella jos ei meinaa lämpimänä saada käyntiin. kaasarin kyljes on sellanen linssi ja pensapinnan pitäis olla sen puoles välis.
kannattaa tukkia muuten se pakokaasujen kierrätys(vaikka laakeri haulit egr venttiilin letkuihin ja vaikka varmistaa laittamalla umpilevy egr-venttiilin ja imusarjan väliin), jos sellainen siinä on. se voi tehdä kans kiusaa jos jää auki.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

missä siinä sit on sellanen egr venttiili jos on? Ja mitä tuo egr meinaa en oo kuullukkaan? Ja entinen omistaja on jo tukkinut yhden letkun jos keulasta päin katotaan ni se letku on kaasarin oikealla puolella vähän imusarjan yläpuolella?
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

pakokaasujen kierrätys järjestelmä=> venttiili ohjaa pakokaasuja takaisin imusarjaan. päästömääräysten takia tuokin turhake siinä on.



elikkä tuo imusarjas oleva "kello" on se itte piru.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Miulla on erilainen kaasari omassa pelissä kun tuo siinä ei ole tota linssiä.. Pelti läpyskässä lukee c28ll ja tietenkin Aisanin tuotantoa. Tuo " kello " mikä kuvassa näkyy jos ymmärsin oikein eli tuo kaasarin alapuolella oleva pömpeli niin sellanen on miullakin mut letkut tulee virran jakajasta ja menee kaasariin..?
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

letkut taitaa olla sulla sekaasin ;D
joo tämä taitaa olla -80 galantin mikuni?
luulis aisanissakin olevan linssin. olisko toisella puolen?

jakajalle lähtee letku kaasuläpän kohdalta (tyhjäkäynnillä vähemmän imua, kierroksilla enemmän) tuos kuvan kaasaris irrallaan oleva menee jakajan alipaine säätimelle. egr venttililtä toinen letku suoraan imusarjaan ja toinen tuohon imusarjan alla olevaan muoviseen "venttiiliin" ilmeisesti säätyy lämpötilan mukaan.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Juu elikkäs nyt on egr " disabloitu " ja oli tosiaan egr:än ja jakajan alipaineletkut väärinpäin. Vielä kuitenkin kylmällä koneella röpisee alakierroksilla en päässyt lämpimällä koneella kokeilemaan lähteekö käyntiin, koska akku loppu ni ei saanut startattua ;D Ja tosiaan Aisanissa ei ole tuota linssiä ollenkaan. Eli tarkistanko tulvimisen ottamalla käytön jälkeen kaasarin irti ja katson uittaako imusarjaan bensaa? :)
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

jos on kauemmin ollu letkut sekaasin niin joku on saattanu kääntää virranjakajaa... eli ajoitus kannattaa nyt jokatapaukses kattoa kuntoon.

sitte... on kai tuos aisanissakin jäljkikäynnin estoventtiili/solenoidi. ( kaasarin kyljessä oleva möltti johon menee johto.) siihen johtoon pitää tulla sytytysvirta. jos johto on katkottu niin ota vaikka suoraan puolan + navasta. tuon tarkoitus on mennä kiinni kun auton sammuttaa ja tukkii tyhjäkäyntipiirin kaasarista. eli toisin sanoen auto ei käy tyhjäkäyntiä, ainakaan kovin häävisti, jos ei tuu sähköä sille solenoidille.

tulvimisen nyt oikeestaan näkee kun otat ilmanputsarin kannen pois ja kurkkaat kaasariin. siis jos se uittaa sieltä kannen tasolta pensaa.
hyvä se on silti vaikka ihan ottaa kaasarista kansi pois, irrottaa se neulaventtiili+sihti ja putsata. samalla ruuvaa suuttimet+seosputket irti ja paineilmalla nekin suhauttaa. kattot vaan että menee oikeille paikoilleen kaikki takaisin.
jos kiihdytys pumppu on aisanissa mallia mäntä niin kiihdytyspumpun "sylinterin" pohjalla on todennäköisesti sen jousen alla kuula... varo ettei lennä kuuhun kun puhaltelet ilmalla. tuos mikunilaisessa on kalvomalli (niinku kuvas)
ja kannen kiristyksen kans malttia, liian monta on kiristetty kieroon.

sytytys ennakkohan on 13* ja 700rpm merkit löytyy jakopään kopasta ja kampiakselin vauhtipyöräs kolo.

toivottavasti näistä jotain apua...
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Ei ole Aisanissa piuhalle paikkaa eikä ole myöskään kuulaa kiihdytyspumpun pohjalla en tiedä puuttuuko vai eikö kuulukkaan sinne. ;D Mitä tuo sytytysennakko 13* meinaa? :)
 

galantisti

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2009
Sijainti
pohjoinen havumetsävyöhyke
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

-Ryyppyläpän toiminta,meneekö kylmänä päälle,ja hellittääkö lämpimänä,kuuma kone ja ryyppy päällä savuttaa mustaa savua.
-Tarkista että kiihdytyspumppu tosiaan toimii,käännä kaasuläppää auki ja kiinni,kaasarin kurkkuun kahtomalla pitäs jostakin kohtaa suihkia silloin pieni bensasuihkaus.
-Alipaineputkien paikoista en tiijä,mutta tarkista että se virranjakajan alipainekello ei vaan ole rikki,ja vuoda kaikki alipaineet läpi. Jos on irtonaisia letkuja,niin ainakin tulppaat ne tukkoon,tai alat arpomaan niitä paikoilleen,joku tai useampi menee kaasarista imusarjaan,ja ne loput mikä minnekkin ::) hae netistä,ehkä löytyy kuvat tai kaaviot jostakin.
-Sytkänhän saat kohilleen tietty ajoituslampulla,mutta sama homma onnistuu korvakuuloltakin,samoin kaasarin seokset,ohjeet löydät netistä...Merkkaat vaan nykyisen kohdan virranjakajasta viivalla vertailukohdaks. Mutta seoksiin älä koske ennenkun alipaineletkuston vuodot on kurissa.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: -82 takaveto gallun käyntihäiriöt...

Aikaisemmin oli ryypyn kanssa ongelmia eli jätti ryyppyä päälle ja ei toiminut lämpimällä koneella oikeastaan ollenkaan mutta nyt ei kuitenkaan sitä ongelmaa enää. Epäilen ite et bensapaineissa voi olla hämärää koska tein ns. " homemade " bensapaineen kuristimen niin tyhjäkäynti laski aineki heti oli varma jossain 2000 tyhjäkäynti eikä jostain syystä tyhjäkäyntiruuvin säätäminen vaikuttanut millään tavalla tohon tyhjäkäyntiin ;D
 
Ylös Bottom