88-92 Lancerin ovipahvin irrotus

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Eli kertokaa viisaammat nopeesti, miten ovipahvit saadaan irti etuovista? tai oikeastaan miten ikkunankampi irtoaa? jäi peilienvaihto kesken kun en ymmärrä miten kampi irtoaa, kun huoltokirjassakin on vain vanhemman mallin irrotusohjeet(kirja käsittää myös vanhempikoppaset lancut).

muutenkijn tuo ohjekirja on ihan syvältä, koska ohjeet ja kuvat on surkeita :mad:

sori jos tätä samaa on käsitelty jo muualla, mutta en kerinnyt etsiä, kun olis vähän kiire :)
 
ovipahvia painetaan sisäänpäin ja sen kammen alla on semmonen muoviprikka tms niin sen jommalla kummalla puolella on semmonen rautalankaklipsu kahvan akselissa tms... painat ruuvarilla sen pois siitä akselilta niin se kahva lähtee irti.
 
joo, niin ainakin vanhemmassa mallissa käskettiin irrottaa se , mutta ainakaan se klipsi ei ole oven ja sen muoviprikan välissä, joten ilmeisesti se on siellä vaikeammassa paikassa kahvan ja prikan välissä :)

kiitti nopeasta vastauksesta Tepi
 
Omasta mielestäni se on helpompi irroittaa kun se sokka on se muovi prikan ja kahvan välissä koska siinä muovissa on kaulus sen ovipahvin puolella. Iso tasapäinen ruuvimeisseli kahvan ja prikan väliin, vähän vääntöä ja ohuella esim. rautalangalla sokka irti.
 
omasta vehkeestä kampi lähti vain voimaa näyttämällä.
meisseli toiseen reunaan ja kädellä kammesta ja *plop* kun jäi kampi sokkineen nätisti kouraan 8)
 
J. Hukkanen sanoi
Omasta mielestäni se on helpompi irroittaa kun se sokka on se muovi prikan ja kahvan välissä koska siinä muovissa on kaulus sen ovipahvin puolella.

joo, nyt kun olen ne irrottanut ja laittanut takaisin niin täytyy todeta että helpompaa on juuri noin päin. en tiedä kummin päin niiden kuuluisi olla, koska ohjekirja ei siihen anna vastausta, mutta kahvoja takaisin laittaessa tungin sen sokan juuri tuohon kahvan ja prikan väliin, koska siitä ne on helpompi laittaa takaisin ja irrottaa.
 
Weitec sanoi
omasta vehkeestä kampi lähti vain voimaa näyttämällä.
meisseli toiseen reunaan ja kädellä kammesta ja *plop* kun jäi kampi sokkineen nätisti kouraan 8)

Samoin ainakin kun muutaman kerran on käytetty irti niin se sokka "löystyy". Tosin siinä on vaarana että se sokka lentää huis-helvettiin ja häviää. Muutaman kerran näin on käynyt mutta onneksi on varaosa-auto pihassa ;D
 
myös yksi hyvä tapa on esin nenäliinalla tai jollain kestävällä kankaan palalla hinkata se prikka sieltä irti.. ;D
 
Ville T. sanoi
J. Hukkanen sanoi
Omasta mielestäni se on helpompi irroittaa kun se sokka on se muovi prikan ja kahvan välissä koska siinä muovissa on kaulus sen ovipahvin puolella.

joo, nyt kun olen ne irrottanut ja laittanut takaisin niin täytyy todeta että helpompaa on juuri noin päin. en tiedä kummin päin niiden kuuluisi olla, koska ohjekirja ei siihen anna vastausta, mutta kahvoja takaisin laittaessa tungin sen sokan juuri tuohon kahvan ja prikan väliin, koska siitä ne on helpompi laittaa takaisin ja irrottaa.
Ainakin seuraavan mallin Lancerissa se on tehtaan laittamana ovipahvin ja sen muovin välissä. Itse en kokenut poistoa/takaisin laittoa mitenkään vaikeaksi proseduuriksi.

Itse käytin pientä talttapäämeisseliä, mutta äkkiseltään ajateltuna tuo kangaskikka kuulostaa toimivalta ja tosi helpolta.
 
Takaisin
Ylös Bottom