-89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Haulla koitin, mut en löytänyt kyseiseen malliin tietoa noista etuovien pahveista.

Eli jotkut kaiuttumet pitäis galantin oviin laittaa kun niissä ei vakiona ole (ainakaan mulla). ainoat mitä autosta löytyy on kojelaudan nurkista ja hattuhyllyllä. Tarkotus olis saada ne jotenkin siististi paikalleen ilman että ne törröttää oikeen helvetisti. asiaa kanssa hiukan vaikeuttaa se että ovien alaosassa on pienet lokerot. ne kun ottaa pois niin jää törkeet jäljet?

jos joku on joskus kyseiseen malliin jotain tuollaisia tehnyt niin olis hyvä jos voisivat pistää vähän infoa ym. (kuvatkin olis pirun kätevät jos on) ja saakohan niitä kaiuttimia mitenkään upotettua oveen niin ettei lasit ota niihin kiinni kun ne laskee alas?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

Siellä on 5.25" reijät vakiona, jos aikoo isompaa laittaa pitää tehdä reikää pahviin ja spaceria. Itsellä on 30mm spaceri jolla 6.5" elementti tulee aika hyvin pikkasen korkeemmalle ku pahvi.
(Ja piti ovipeltiä reijän ympärillä hieman takoa sisäänpäin), (tulossa pari kuvaa)
 

Liitetiedostot

  • 04_elementti.JPG
    04_elementti.JPG
    59.5 KB · Lukukerrat 1,964
  • 05_elementti_paikallaan_stock.JPG
    05_elementti_paikallaan_stock.JPG
    44.8 KB · Lukukerrat 778

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

Muutamia kuvia, kuvassa 12 elementin speksit jos kiinnostaa, Ja tosiaankin lokerikoista jää tuommoset jäljet ku alla, eli uudelleen verhoilua huutaa jos ahistaa, tosin 5.25" luultavasti mahtuu vielä silleen että ne jää niiden "lokeroiden" sisään, sen vaikutusta soundiin en osaa sanoa. Ehdottomasti isoin homma tuossa on pahvin siistin reijän teko. (semmosta kivaa muovia/vaneria se)
 

Liitetiedostot

  • 08_with_solution_02.JPG
    08_with_solution_02.JPG
    36.1 KB · Lukukerrat 758
  • 10valmis.JPG
    10valmis.JPG
    116 KB · Lukukerrat 865
  • 12_speksit_03.JPG
    12_speksit_03.JPG
    46.8 KB · Lukukerrat 773

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

Jaa siellä on reiät valmiina :eek: no se helpottaa mun hommaa. kiitos kuvista ja neuvoista! auttoi vähän pirusti! :peukku saattaa olla että lykkään sinne vaan nuo 5.25. ei tarvii sitten tapella sen enempää tuon pahvin kanssa. tosiaan tuo muovi on vähän sellaista että sen saa helposti ruman näköseks kun alkaa reikiä tekemään. siitäkin on vähän kokemusta ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

P.Kaunisto sanoi
Jaa siellä on reiät valmiina :eek: no se helpottaa mun hommaa. kiitos kuvista ja neuvoista! auttoi vähän pirusti! :peukku saattaa olla että lykkään sinne vaan nuo 5.25. ei tarvii sitten tapella sen enempää tuon pahvin kanssa. tosiaan tuo muovi on vähän sellaista että sen saa helposti ruman näköseks kun alkaa reikiä tekemään. siitäkin on vähän kokemusta ;D

Ja melkein suosittelen hommaamaan varaosapahvit, niitä kuitenkin on tarjolla hyvin. (Jolloin voi asennuksen revertoida kokonaan jos tulee tarvis)
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

J. Puhakka sanoi
Ja melkein suosittelen hommaamaan varaosapahvit, niitä kuitenkin on tarjolla hyvin. (Jolloin voi asennuksen revertoida kokonaan jos tulee tarvis)

jep, mut tossa on se ongelma että jostain syystä mun auton sisusta on musta eikä harmaa kuten muissa. en tiedä miks, mut tehtaalta se on tollai lähtenyt. en oo toista nähnyt paitsi jossain kuvissa löyty rhd vr4 rs missä oli MELKEEN samanlainen sisusta.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

HuBu sanoi

Onkos nuo alaosat alkuperäisten pahvien päällä vai onko alareuna pahvista leikattu irti ja korvattu tuommosella puulla? Ja mikä tuo toinen reikä on(?)
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

J. Puhakka sanoi
Onkos nuo alaosat alkuperäisten pahvien päällä vai onko alareuna pahvista leikattu irti ja korvattu tuommosella puulla? Ja mikä tuo toinen reikä on(?)
Alkuperäiseen pahviin pultattu ja kunnolla tuettu mdf levy.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

itse ratkaisin näin...

ensin sovitus
_small.jpg


sitten verhous
_small.jpg


ja paikoilleen
_small.jpg


eikä tarvinnut peltiä murjoa :) oikea kohta kun löytyy, ja pulttaa kaiuttimen tuohon pahviin (tai kuten itse tein ja vahvistin pahvia vanerilevyllä takaapäin) niin 6.5" elementti sopii nätisti paikoilleen ilman väkivaltaa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

nostokurki sanoi
itse ratkaisin näin...

ensin sovitus
**

sitten verhous
**

ja paikoilleen
**

eikä tarvinnut peltiä murjoa :) oikea kohta kun löytyy, ja pulttaa kaiuttimen tuohon pahviin (tai kuten itse tein ja vahvistin pahvia vanerilevyllä takaapäin) niin 6.5" elementti sopii nätisti paikoilleen ilman väkivaltaa.

Hmmm, ei sulla kyllä se 6.5" voi sinne oikeaan reikään mennä mitenkään(?), kun itsellä tuo elementti on just keskellä sitä reikää ja mulla on tuo rinkula monta senttiä alempana (ihan pahvin alareunassa)..
Mut komeita kuvia itse kullakin, miksi tämmöisiä ei ole aiemmin postailtu ;D Tosin toki riippuu upotus-syvyydestä mutta olin itse laskevinani että pahvin takana ennen peltiä on nuin 2cm tilaa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

mun ratkaisu "hifi" aikoina oli tälläinen
 

Liitetiedostot

  • ovi.jpg
    ovi.jpg
    52.1 KB · Lukukerrat 1,250
  • sisa.jpg
    sisa.jpg
    46.8 KB · Lukukerrat 778

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

mistä te noita vanerilevyjä olette hommannut? saako niitä tuollaisina vai pitääkö ne ite sahata muotoon? onko takaovissa paikat kaiuttimille?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

P.Kaunisto sanoi
mistä te noita vanerilevyjä olette hommannut? saako niitä tuollaisina vai pitääkö ne ite sahata muotoon? onko takaovissa paikat kaiuttimille?

rakennusliikkeestä, ja itsehän ne pitää sahata ja muotoilla,

hommaat neliön 25mm vaneria ja vaikka biltema/motonet/halpahalli 19,90e kuvio sahan ja puukittiä

verhoilu kangasta ja töihin ;)
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

J. Puhakka sanoi
Hmmm, ei sulla kyllä se 6.5" voi sinne oikeaan reikään mennä mitenkään(?), kun itsellä tuo elementti on just keskellä sitä reikää ja mulla on tuo rinkula monta senttiä alempana (ihan pahvin alareunassa)..
Mut komeita kuvia itse kullakin, miksi tämmöisiä ei ole aiemmin postailtu ;D Tosin toki riippuu upotus-syvyydestä mutta olin itse laskevinani että pahvin takana ennen peltiä on nuin 2cm tilaa.

Niin se vaan mullakin meni 6.5" suoraan alkuperäisiin reikiin rikkomatta mitään. Jotenkin jännästi se ruuvien jako osuu samalla lailla kuin orkkis 5.25".
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

dani sanoi
Niin se vaan mullakin meni 6.5" suoraan alkuperäisiin reikiin rikkomatta mitään. Jotenkin jännästi se ruuvien jako osuu samalla lailla kuin orkkis 5.25".

JDM:ässä onkin ne korotuspalat ja paikat, mutta kuten tuolta ylhäältä tuosta kuvasta näkyy, niin tuommoset semi-jämerit midit ei oo menossa :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

Ei mulla ollut mitään ongelmia kaiuttimien sovituksessa, tuossa kuvassa näkyvät Hertzit saivat väistyä hattuhyllylle kun tilalle tuli huomattavasti järeämmät Focal Polyglass 165V2 eikä mahtumisen kanssa ollut mitään ongelmia. Liekö sitten -90 vuosimallissa isommat kaiuttimen reiät, tiedä häntä... Joka tapauksessa oven pellit ovat koskemattomat.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

nostokurki sanoi
Ei mulla ollut mitään ongelmia kaiuttimien sovituksessa, tuossa kuvassa näkyvät Hertzit saivat väistyä hattuhyllylle kun tilalle tuli huomattavasti järeämmät Focal Polyglass 165V2 eikä mahtumisen kanssa ollut mitään ongelmia. Liekö sitten -90 vuosimallissa isommat kaiuttimen reiät, tiedä häntä... Joka tapauksessa oven pellit ovat koskemattomat.

Itsellä -92. Ja en usko että nuo Impactit nyt niin järeät on että .. Tosiaankin, sen minkä tiedän niin jos 3cm saa ovipellistä vähintään kajarin kiinnitystä irti niin 6.5" menee vakioreikiin (ie. magneetti menee sinne) (30mm spacerit itsellä (2x 15mm), mut niinku tuossa jo aiemmin sanoin, niin teikäläisen kaijuttimen sijoituskin on outo vs. sedan glsi. se reikä on paljon alempana meinaan vakiona. (kts. minun/hubun kuvat), minulla 6.5" on täysin keskellä reikää. :eek:
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: -89 galantiin etuoviin kaiuttimien asennus

J. Puhakka sanoi
Itsellä -92. Ja en usko että nuo Impactit nyt niin järeät on että .. Tosiaankin, sen minkä tiedän niin jos 3cm saa ovipellistä vähintään kajarin kiinnitystä irti niin 6.5" menee vakioreikiin (ie. magneetti menee sinne) (30mm spacerit itsellä (2x 15mm), mut niinku tuossa jo aiemmin sanoin, niin teikäläisen kaijuttimen sijoituskin on outo vs. sedan glsi. se reikä on paljon alempana meinaan vakiona. (kts. minun/hubun kuvat), minulla 6.5" on täysin keskellä reikää. :eek:

Jännä. Tuo auto on siis -90 GLi (vai oliko se "virallisesti" -91, eli 5/90 eteenpäin, kun oli ne isommat jarrut tjsp... ei voi muistaa, uudempi joka tapauksessa) ja tuossa on siis kaiutin suoraan ovipahvissa, ovipahvin takana 4mm(muistaakseni?) vaneria kiinnitystä vahvistamassa. Jännä. Voi kyllä olla että kaiuttimen piti olla jossain tietyssä asennossa ettei ottanut peltiin kiinni ??? tuostakin jo kuitenkin muutama vuosi aikaa.
 
Ylös Bottom