-91 lanceriin max. aluvannekoko

Petterik

New Member
Liittynyt
14 Helmikuu 2005
Sijainti
Pori
kyseisessä autossahan on aika suuret lokarikaaret, eli aika suuret rinkulit sinne sais mut millai esim 17" vanteet mahtuuko kääntymään enää? onko kellään kokemuksia asiasta?
 
No max on varmaan +20" jos vähän antaa pajavasaraa sun muuta. 17" mahtuu ilman muutoksia.
 
toi 17" taitaa olla ehdoton maksi, muuten ottaa iskarin jousikuppi vastaan.. mulla jo 16" 50sarjalaisilla menee aika tiukille..
 
Mikähän ET em. korimallin lankussa pitäisi olla 17" vanteissa? Ja keski reijän koko? Ois tiedossa 42 ET:llä olevat 17" jotka on tällä hetkellä Volvo S40:ssä alla, mahtaavatkohan passata 88- lanceriin? Kaipais kipeästi tietoa???
 
sopivuus luettelon mukaan vanteet volvosta käy lanceriis oikein hyvin ;D .

et,riippuu vähän vannetyypistä mutta lancerissa on 38-44 ja koolle 17" .molemmissa autoissa keskireikä on 67.0mm. :peukku

että ei muuta kuin vanne ostoksille! ;D
 
Mun vanhassa (c50) coltissa oli Volvo T4sen 17" ET 42 vanteet ja rengaskoko oli 205/40
ja ihan kevyesti mahtui pyörimään!
 
MOi! itsellä -91 lancer ja nyt 40 madallus ja alla pyörii 205/45/16 ja musta on aika passeli..riippuu toki madallussarjastakin,mut musta hyvä näin. :)
 
Mitenkäs... kun ajattelin omaan lanceriin laittaa 17" vanteet ja 40mm madaltavat madallusjouset on jo ostettu... kuinka älyttömästi joudun "työstämään" lokasuojia että mahtuvat pyörimään.. renkaaksi ajattelin 205/40.. ja vanneamatöörinä kysäisisin mitä tuo ET vaikuttaa ja mikä se on? :-[
 
CatodiuM sanoi
Mitenkäs... kun ajattelin omaan lanceriin laittaa 17" vanteet ja 40mm madaltavat madallusjouset on jo ostettu... kuinka älyttömästi joudun "työstämään" lokasuojia että mahtuvat pyörimään.. renkaaksi ajattelin 205/40..

Et luultavasti yhtään (näin olen muiden puheista ymmärtänyt)... Ja riippuu paljon iskareiden kunnosta, että ovatko niin löysät, että jokaisessa kurvissa raapii. Ja vielä se, että mikäli meinaat autollas vielä porukkaa kuskata takana niin sillon saattaa olla sopivuus ongelmia.

Tämä on siis ko. auton omistajilta kuultua juttua.
CatodiuM sanoi
ja vanneamatöörinä kysäisisin mitä tuo ET vaikuttaa ja mikä se on?  :-[

No suoraan en osaa selittää mutta mitä suurempi ET sitä enemmän vanne menee sisäänpäin... Ts. kun ET on pienempi vanne tulee ulospäin eli lähemmäs lokarinkaarta tai jopa lokarinkaaresta ulos. Eli luultavasti tuo ET 40-42 on myös lancerissa kohtuu optimi...

Tälläistä löytyi googlettamalla:
ET40 on vanteen offset, etäisyys vanteen kiinnityslaipasta vanteen keskilinjaan millimetreinä; nykyvanteet ovat lähes järjestäen 'ulospäin levittäviä' (positiivinen offset) eli kiinnityslaippa on ulompana kuin vanteen keskilinja.

http://faq.varas.to/rengasvanne.html
 
Nyt on lankussa 205/40 R17 ET38 vanteet alla ilman madallusta ("pajero") ja mahtuu pyörimään hienosti ja kääntymisen kanssa ei ole ongelmia. Hakkasin pajavasaralla varulta taka kaaren pokkaukset sisään ettei niihin ainakaan ota, mutta mitään ahistusta en ole huomannut vaikka olisi porukkaa kyydissä! Täytyy sitä madallussarjaa tässä kokeilla kun joutaa.. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom