91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
harrastusmieles tollanen 91 sigu nyt iski silmään,seissy muutaman vuoden.lähti kyl heti käyntii uudel akulla. mittaris 370tkm ihan kohta. päällepäin ihan siisti,eikä allakaan mitään ihan dramaattista näkyny.pyöräkotelot ihan ok näytti olevan ja muutenkin ihan ok oloinen.

jakopäällä ajettu n 30tkm mutta ikä täys :-\ no kai se kotiin kestää ajaa

etuiskaritolppien yläpäissä sellaset pienet vammat on,mutta kyllä mielestäni leiman kestävät vielä hyvin. muuten ei nyt löytyny mitään hälyyttäviä ruostejuttuja paitsi pakoputkesta joka päätti alkaa vuotaa kesken katselmuksen ;D
 

andy

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2004
Sijainti
Hamina
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

jos manuaali niin omien kokemusten mukaan kannattaa kuunnella tarkkaan ettei laatikko pidä "rahinaa" ja venttiilinvarren kumit noilla km voi olla aika loppu jos ei vaihdettu + nokka ja kampiakselin stefat mutta nuo helppoja vaihdon kannalta ja muutaman € tarvikkeena.. vetarin sisäpäät saattavat myös olla kuivat ja voivat aiheuttaa tärinää kiihdytyksessä ja muutenkin pitää ääntä..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

Ethän muista reknro:ta,että jos vaikka olisi jonkun tämän palsta entinen? Ja eipä tuossa omassa pahemmin ollut ruostetta missään,helmassa yks tulitikku askin kokoinen reikä ja konehuoneessa iskarin yläpäässä pikku reikä. Jakopää on aika helppo tehdä,vähän vaan hankala se kiristin saada kohdalleen oikein ohjeiden mukaan. Omassakin oli kasattu jakopää vituilleen kajaanilaisen liikkeen toimesta.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

Samat metkut on kuin muissakin aikakauden mitsuissa, paitsi varaosien saanti huonompaa.

Omaan olen ruostekorjausten (helmat, etuiskaritornit, pakoputki, tankin täyttöputki) lisäksi laittanut etuiskarit, vakaajan koiranluut eteen, koneeseen "nostajat", öljynpaineanturin, lasinpesunesteen säiliön anturin, automaattilämmityslaitteen boksin liitin piti uusiksi juottaa, tyhjäkäyntimoottori hajosi (toimii ilmankin), virtalukko jämähti (korjasin viilaamalla kuluneita haittoja), ilmastoinnin flekti irtosi keskiöstä rikkoen syylärin (korjattu juottamalla) ja mitähän vielä..
Tämä 4tkm aikana, auto tosin oli päästetty pahasti rappiolle ja edellinen omistaja oli laittamassa paaliin.

Lukot ovissa ovat muuten aivan rimpulat.

Jakopäässä on tilaa tehdä vaikka kuinka, 4g63 dohc jakopään teko vie aikaa tuplaten.

Oma on manuaali, normialustalla ja ilman ecs&tcl yms. hienouksia. Niihin saa varmaan suhtautua hiukan varauksella?
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

no en tullu ostaneeksi,kun tuo osasaanti tuntu olevan hieman nihkeetä. riittää kun tuo canteri on tossa johon ei saa ihan jokapaikasta ::)

olikohan rek rfm-jotain. helmiäisvalkoinen ja tummanharmaa met värinen alhaalta. keltasesta pörssistä löysin ja on siel taas.( kun mun varaus loppu)

ihan hiljaa ja nätisti läks käyntiin uudel akulla,mut kun 2metrii liikutti niin maatavasten ollu putki rupes vuotaa....oli tosiaan noin 10cm kuoppiin vajonnu renkaat ,ja kuulemma sen 2-3 vuotta seisonu. siis en tiedä onko tosiaan laitettu noita osia mtä mainittu,(esim se uus putki)sillä ei kertonu eikä näyttäny huoltokirjaakaan(sano et ei oo kirjoteltu paljoo kun vaan vaihdettu osia tarpeen vaaties)

no sinne jäi kuitenkin...
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

jaapa jaa,mitsu mies mikä mitsu mies,mutta tämäkin rantautuu kohti minun tiluksia kohtapuolin. ;D

heitti myyjä sen verran hyvän tarjouksen tekstarina tos joku aika sitten.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

mikko412 sanoi
no en tullu ostaneeksi,kun tuo osasaanti tuntu olevan hieman nihkeetä. riittää kun tuo canteri on tossa johon ei saa ihan jokapaikasta ::)

olikohan rek rfm-jotain. helmiäisvalkoinen ja tummanharmaa met värinen alhaalta. keltasesta pörssistä löysin ja on siel taas.( kun mun varaus loppu)

ihan hiljaa ja nätisti läks käyntiin uudel akulla,mut kun 2metrii liikutti niin maatavasten ollu putki rupes vuotaa....oli tosiaan noin 10cm kuoppiin vajonnu renkaat ,ja kuulemma sen 2-3 vuotta seisonu. siis en tiedä onko tosiaan laitettu noita osia mtä mainittu,(esim se uus putki)sillä ei kertonu eikä näyttäny huoltokirjaakaan(sano et ei oo kirjoteltu paljoo kun vaan vaihdettu osia tarpeen vaaties)

no sinne jäi kuitenkin...

Mulla oli yks helmiäisvalkonen RFM puolisen vuotta kunnes totesin ettei tarvittavat korjaukset ollutkaan tasoa "parkkipaikkaropausta"..kiinnostuneet voi laittaa viestiä jos tuo jollekin kantautuu.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

tää on nyt mulla,kuskin etujousi poikki,putki vuotaa. muuten kulkee ku juna. ja se abs tai mikä ny onkaan valo killittää. ;)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

tästäkin ecu nyt huollettu,oli todella siisti kun avasin.MUTTA KUN KONKAT OTTI IRTI niin paljastu se tyypillinen alkuvuoto konkista. että ei olis menny enää kuin hetki ja olis kaivannu muutakin kuin huoltoa. tää nyt vaan ihan yleisesti ecujen suhteen tietoon ;)

niin ja etujousijutut on jo tulossa ;D
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

no sillain tää on edenny pikkuhiljaa,et kun hain kotio niin muutama päivä sen jälkeen sain ohjaustehostimen putket antautumaan.nyt kun kevät lämmitti niin tuli ne saatua tiiviiks,takajarrusatulat herkistettyä liikkuviksi,putkikin jo melko tiivis pikkasen hitsisauman avuksi viel kittiä tarvii sen verta vuotaa viel mutta on yhtenä kappaleena. tarkoitus olis näil näkymin leimaa hamuta pikkuhiljaa fiksaten.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

abs valosammuiihan sillä et vaihto toimivan laturin ;) pakokaasutestin jälkeen kun tulin takas tallille ja sammutin ni siihen jäi,akku tyhjä.no toisella akulla käyntiin ja mitaten latausjännitteen 12,09 ja tippui kokoajan mitä kauemmin auto kävi. noei muuta kuin laturi vaihtoon,ja siihen loppu latausongelma sekä absi valon tuike. eli virta ei vaan riittäny ja absit putos pelistäpois.

no nyt on tuore leimakin autossa,ja saa ajaa ens vuoden syksyyn asti.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

tämä vaihtoi omistajaa,uudelle omistajalle toivon että palvelee sigma hyvin ja pitkään. itse en montaa sataa kilsaa keränny mittariin mutta ne jotka ehdin ajaa niin jätti kyllä pientä jälkeä sydämmeen.sen verta oli mukava kulkupuoli kaasupoljinta käskyttäes.
 

AjoKoira

Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2008
Vs: 91 sigma kiikarissa,mitä huomioitava jos ostaa

Jep, mullehan se pihaan siirtyi ! Mukavasti liikkuu kyllä ! Toivotaan että vehje pelittää !
 
Ylös Bottom