918 Spyder

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: 918 Spyder

OT: tekipäs Lumia taas omat tempunsa.... Vittu ei nää juutubea vaikka on saatana softat sisässä...

No katsotaan video myöhemmin.

Jos olis milli laittaa autoon niin olis tuo 918. Loppuraha menis Nesteelle ja Tampereensähkölaitokselle.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: 918 Spyder

On kyllä hieno video ja hieno auto, erityisesti teknisesti siis. Oon kaivannut että 4WS tulee takaisin autoihin koska muinoin semmosen kunnon mekaanisen omistaneena (ei siis Galant) sen edut huomasi ihan jokapäiväisessä ajossa ja kokoajan.

Ei huono suunta kehittää hybridejä :peukku
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: 918 Spyder

Urran sanoi
On kyllä hieno video ja hieno auto, erityisesti teknisesti siis. Oon kaivannut että 4WS tulee takaisin autoihin koska muinoin semmosen kunnon mekaanisen omistaneena (ei siis Galant) sen edut huomasi ihan jokapäiväisessä ajossa ja kokoajan.

Ei huono suunta kehittää hybridejä :peukku

Juu tuo Porsche 4ws on kyllä hienosti ajateltu kun kovassa vauhdissa kääntyy pyörät saman suuntaisesti , eikös niissä vanhemmissa Japanialaisissa (Honda..?) 4ws oli toiminnassa vain hitaissa vauhdeissa auttaen parkkipaikoilla kääntelyä ja muuta kaupunki ajoa ?
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: 918 Spyder

-JP- sanoi
Juu tuo Porsche 4ws on kyllä hienosti ajateltu kun kovassa vauhdissa kääntyy pyörät saman suuntaisesti , eikös niissä vanhemmissa Japanialaisissa (Honda..?) 4ws oli toiminnassa vain hitaissa vauhdeissa auttaen parkkipaikoilla kääntelyä ja muuta kaupunki ajoa ?
Riippuu mistä puhutaan. Nelipyöräohjauksia on niin monenlaisia mutta se mihin minä viittaan on 3 generaation Preluden nelipyöräohjaus mikä oli 100% mekaaninen ja käytössä aina. Monen mielestä se ainut ja oikea nelipyöräohjaus. Rattia vähän käännettäessä (kovassa vauhdissa) renkaat kääntyi samaan suuntaan ja enemmän käännettäessä eri suuntiin. Käytännössä joka tilanteessa se oli mun mielestä parempi kun 2WS. Parkkipaikkapyörittelyssä 180° käännös oli auton leveyden verran pienempi ja kovaa mutkiin tultaessa pito oli muihin edellytyksiin nähden tautinen ja ns. väistötilanteessa auton vakaus tosi hyvä (kuten Galantissakin)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: 918 Spyder

Urran sanoi
Riippuu mistä puhutaan. Nelipyöräohjauksia on niin monenlaisia mutta se mihin minä viittaan on 3 generaation Preluden nelipyöräohjaus mikä oli 100% mekaaninen ja käytössä aina. Monen mielestä se ainut ja oikea nelipyöräohjaus. Rattia vähän käännettäessä (kovassa vauhdissa) renkaat kääntyi samaan suuntaan ja enemmän käännettäessä eri suuntiin. Käytännössä joka tilanteessa se oli mun mielestä parempi kun 2WS. Parkkipaikkapyörittelyssä 180° käännös oli auton leveyden verran pienempi ja kovaa mutkiin tultaessa pito oli muihin edellytyksiin nähden tautinen ja ns. väistötilanteessa auton vakaus tosi hyvä (kuten Galantissakin)

Näin se sittekin oli. Itse joskus 20 vuotta sitten olen ko. autolla ajanut ja mieleen jäi. Saakeli kun ovat ruostuneet pois tästä maailmasta.

Ja jotta Hybridi keskustelu olisi mallikasta niin : Ei huono ole viimesin Preludekaan ajella , toki 2.0 pata ei kovin paljoa voimaa tuota.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: 918 Spyder

-JP- sanoi
Näin se sittekin oli. Itse joskus 20 vuotta sitten olen ko. autolla ajanut ja mieleen jäi. Saakeli kun ovat ruostuneet pois tästä maailmasta.

Ja jotta Hybridi keskustelu olisi mallikasta niin : Ei huono ole viimesin Preludekaan ajella , toki 2.0 pata ei kovin paljoa voimaa tuota.
OT jatkuu mutta ei ne onneks oo kaikki ruostuneet. Viimeisimmät kaks oli toteutettu huon.. taikka siis sähköisellä nelipyöräohjauksella joka ei toim.. taikka toimi välillä ei niin hyvin :D

Mutta nyt kun otettiin Honda esiin niin kaikkihan tietää jo että ei nyt 918 sarjaan, mutta vähän edullisemman luokan superautoluokkaan on tulossa NSX Hybridinä? Kilpailee mm. Fefen 458:n kanssa samassa kategoriassa ja hinta tulee olemaan n. 105kUSD/80k€. Keksimoottorinen V6 + Etuakselissa sähkömoottorit on tottakai varustettu Hondan kohtuu fiksulla SHAWD:llä. Tän kehityksen alkutaipaleen yks päämääristä oli olla reilusti nopeempi kun R35 joten tokkopa mikään ihan nuhapumppu..

Videomatskua:
http://www.youtube.com/watch?v=wOKBYCpGMo8
http://www.youtube.com/watch?v=DNLivZG8KiY (Äänet, Japsi mainos mitä en ymmärrä :D)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: 918 Spyder

Kyllä kyllä kyllä !!

Uusi NSX kiinnostaa kovastikkin , odotellaan tuotannon aloittamista ja ensi testejä.
 
Ylös Bottom