-92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Eli siis ostaessani toimi normaalisti, nyt alkoi temppuilemaan että ns. 'Jäätyy'
Välillä jää nollaan ja välillä O-3OOO/rpm kohille jummaa, kun kone on lämmin niin sitten taas toimii kun starttaa uuestaan. Oisikos laturissa jotain vikaa, esim. Löytyskö vika sitä kautta kun mittaa arvot.
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Prakaako pelkkä mittari vai onko ongelma myös koneen puolella? Ts. ottaako kone kierroksia nätisti kaasupolkimen asennon mukaan?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Mulla oli samanlainen melkein samanlainen ongelma tuon ecuswapin jälkeen. Hyppäsi jenkamittarin neula tasakaasullakin, kuin hullun m*****. Ainakin 2g turbossa tulee kierrossignaali mittarille sekä eculta, että ptulta? Nappasin sen eculta kierrosmittarille lähtevän pinnin irti, niin ongelma katosi.
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

ecu testerissä käytetty mutta ei vikakoodeja yhen ainuttakaan, ja siis kierokset ottaa tosi nätisti, jakoremppaki tehty pari tonnia sitten, perus dochi seilausta tyhjäkäynnillä vaan että siis sen puoleen ongelmaa että ainut "vika" on tuo mittari nimen omaan, mittari vaa jumahtaa kun kone on kylmä, lämpösenä lähtee toimimaan kun starttaa uusiks o_O

en oo varma mistä se ny sen tunnistaa sitten että tuleeko eculta vai laturin kautta vai mistä, eihän tuo nyt niin haittaava ongelma ole mutta ois se kiva saaha toimimaan kunnolla.

ps. osaako joku rajotinta ohittaa? ottaa liian nopeesti kierokset toho 7500/rpm nii ois mukava ku kiihyttelee et kierokset sais toho 9000/rpm asti tai ees 8700/rpm. ei tarttis koko ajan vaihteita olla vaihtamas ;)

pss. osaako joku sanoa mikä tuo orkkis välijäähyn merkki/malli on?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Tuota tommyz:n vinkkiä kannattanee kokeilla. Jos kerran kierroksia ottaa normaalisti niin ei sitten oikein voi olla anturivika. Kytkentäkaavioita voi toki aina yrittää tuijotella, tai selailla www.dsmtuners.com josko olisi siellä vinkkiä vastaavasta tapauksesta.

ps. annat sen rajoittimen olla vakiokohdassa niin ei tarvitse olla kohta kasailemassa palapeliä nimeltä moottori.

pps. Mitsubishi. :)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Pitää juu kattella noita ja kysellä joltai autonsähkö korjaajalt, ja ei se ny moottoria riko ku rajottimen ohittaa :D hyvin aiemmatki kestäny :)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

TuplaNokka sanoi
ps. osaako joku rajotinta ohittaa? ottaa liian nopeesti kierokset toho 7500/rpm nii ois mukava ku kiihyttelee et kierokset sais toho 9000/rpm asti tai ees 8700/rpm. ei tarttis koko ajan vaihteita olla vaihtamas ;)

pss. osaako joku sanoa mikä tuo orkkis välijäähyn merkki/malli on?

Kannattaa varmaan ensin tehdä jotain muuta ennenkun alkaa kierrättelemään sinne 9krpm asti. Vakionokilla valitettava tosiasia on se että parhaan tehon alue on jo tullut aikaa sitten ja sitten loppu on vaan turhaa elvistelyä.
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

T. Kiili sanoi
Kannattaa varmaan ensin tehdä jotain muuta ennenkun alkaa kierrättelemään sinne 9krpm asti. Vakionokilla valitettava tosiasia on se että parhaan tehon alue on jo tullut aikaa sitten ja sitten loppu on vaan turhaa elvistelyä.

+1
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

T. Kiili sanoi
Kannattaa varmaan ensin tehdä jotain muuta ennenkun alkaa kierrättelemään sinne 9krpm asti. Vakionokilla valitettava tosiasia on se että parhaan tehon alue on jo tullut aikaa sitten ja sitten loppu on vaan turhaa elvistelyä.

Kyllähä vastaavista asioista selvää otan ja asentelen palikkaa kiinni sen mukaa :)
Kysyinki vaa sitä ohitusta!
Mutta hyvä huomio veto :D
Mutta tuo kiekkakello ois kiva ny saaha ekaks pelaa kunnol ku se on oleellisempi :)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Ecu pitää softata jos meinaat rpm rajaa nostaa, vaparin nokilla jakaa kiertää 8300rpm ;)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Mr mmc sanoi
Ecu pitää softata jos meinaat rpm rajaa nostaa, vaparin nokilla jakaa kiertää 8300rpm ;)

Eiks toho käy suoraa 4g63t:n kansi?
Ja aattelin tuolt ebaystä tilata ton tuunatun ecun ku saapi aik halval :)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Nokan asentoanturi saattaa olla menossa (CAS) ja siksi pomppii neula...
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

TuplaNokka sanoi
Eiks toho käy suoraa 4g63t:n kansi?
Ja aattelin tuolt ebaystä tilata ton tuunatun ecun ku saapi aik halval :)

Kaikki 6-bolt kannet käy kaikkiin 6-bolt lohkoihiin. Mitä sillä turbon kannella meinasit saavuttaa ellet aio turbottaa?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Harri K sanoi
Nokan asentoanturi saattaa olla menossa (CAS) ja siksi pomppii neula...

rohkenen epäillä ku tekee tota vaa ku kone on kylmä.. ku ei siis pompi vaan ei liiku kylmänä mittari, kone lämmin nii ei mitää ongelmaa!
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

dani sanoi
Kaikki 6-bolt kannet käy kaikkiin 6-bolt lohkoihiin. Mitä sillä turbon kannella meinasit saavuttaa ellet aio turbottaa?

sehän tässä ois lähitulevaisuudes kyllä tarkotus, vissii pitäs 4g63t:n kampiakseli kans vaihtaa ku tuo vaparin turha köykänen?
muttqa katsoo nyt vielä, mites jos vaihtaa jyrkemmät nokat nii onko tiedossa jotain mitä kantsis nimenomaa ottaa huomioon?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

TuplaNokka sanoi
sehän tässä ois lähitulevaisuudes kyllä tarkotus, vissii pitäs 4g63t:n kampiakseli kans vaihtaa ku tuo vaparin turha köykänen?
muttqa katsoo nyt vielä, mites jos vaihtaa jyrkemmät nokat nii onko tiedossa jotain mitä kantsis nimenomaa ottaa huomioon?

Kannattaa käyttää hakua näiden suhteen, foorumilta löytyy paljon kansi/nokka keskustelua 4g63:lle. Kampiakselia ei tarvi vaihtaa. Jatketaan tässä aiheessa alkuperäisen aiheen piirissä.
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Mitenkä meinasit saada leimaan turbollisena? Ei taida olla mahdollista kuin VTT:n päästötestien kautta kun turbomalli on nelikko eikä sitä ole tuotu suomeen = ei voi käyttää vertailukohtana ja 4g63t menee 20% tehorajojen yli jos 150hp vapari katsotaan mallisarjan tehokkaimmaksi. Tai teme aikanaan asiaa selvitti (dsmclubfinlandin puolelta löytynee tarinaa) ja vissiin oli jotenkin mahdollista mutta varsinaista selvyyttä siihen ei tullut. Ei temen auto taida olla tieliikenteeseen kilvitetty tänäkään päivänä, mutta häneltä voi tiedustella millainen savotta se turbomuutos olisi.

Ja aiheeseen: CAS:n voisi kokeilla vaihtaa, ei ole kauhean kallis osa ja melko helposti vaihdettavissa (käsittääkseni).
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

DaJackal sanoi
Mitenkä meinasit saada leimaan turbollisena? Ei taida olla mahdollista kuin VTT:n päästötestien kautta kun turbomalli on nelikko eikä sitä ole tuotu suomeen = ei voi käyttää vertailukohtana ja 4g63t menee 20% tehorajojen yli jos 150hp vapari katsotaan mallisarjan tehokkaimmaksi.

Kyllä 1g:stä on myös GST malli eli etuveto-turbo. Miksei saisi leimaan?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Tarttee olla mallisarjan tehokkaimmat jarrut ja päästöpaperit nii niil abouttia pitäs leimalta mennä :p
ainakin ennen mennyt? o_O

mutta palataksemme alkupeäriseen aiheeseen niin tietääkö kukaan mistä tuo kiekkamittari ottaa tunnistuksen?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

TuplaNokka sanoi
ps. osaako joku rajotinta ohittaa? ottaa liian nopeesti kierokset toho 7500/rpm nii ois mukava ku kiihyttelee et kierokset sais toho 9000/rpm asti tai ees 8700/rpm. ei tarttis koko ajan vaihteita olla vaihtamas ;)
TuplaNokka sanoi
sehän tässä ois lähitulevaisuudes kyllä tarkotus, vissii pitäs 4g63t:n kampiakseli kans vaihtaa ku tuo vaparin turha köykänen?

En kyllä voi suositella turbotusta, ottaa vielä nopeammin kierrokset sinne 7500rpm ja sepäs vasta lisääkin vaihtamisen tarvetta ;)
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

dani sanoi
Kyllä 1g:stä on myös GST malli eli etuveto-turbo. Miksei saisi leimaan?

Ähh, ajatusvirhe. Siis nelivetoisuudella ei ole tässä osaa eikä arpaa, pahoittelen. Mutta sillä taas on, että:

1) Suomessa mallisarjan tehokkain = vapari GS.
2) GS-T:n tekniikan saa (ilmeisesti, kukaan ei taida olla vielä tehnyt) vaihtaa keulalle ja muutoskatsastaa auton GS-T:ksi, MUTTA tällöin tarvitaan dokumentit mallien eroista. Maahantuoja ei tällaista todistusta suostunut ainakaan Vemicin aikoina kirjoittamaan, joten "riittävät dokumentit" ovat melko tulkinnanvarainen juttu. Vertailemalla varaosaohjelmasta alusta- ja jarruosat sekä ottamalla koko konepaketin jostain purku-GS-T:stä (siten että on ilmoittaa konttorilla purkuauton VIN-koodi) saattaisi onnistua. Siis jos katsuri on suosiollinen.

http://www.dsmclubfinland.com/foorumi/index.php?topic=1538.0

Omalta osaltani lopetan offtopicin tähän, jos aloittaja haluaa keskustella tästä turbottamisesta lisää (mikä mieluusti sallitaan :) ) niin aloittakoon uuden aiheen sopivammalla otsikolla. Muuten paha moderaattorisetä sanoo soosoo. ;D
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

DaJackal sanoi
Ähh, ajatusvirhe. Siis nelivetoisuudella ei ole tässä osaa eikä arpaa, pahoittelen. Mutta sillä taas on, että:

1) Suomessa mallisarjan tehokkain = vapari GS.
2) GS-T:n tekniikan saa (ilmeisesti, kukaan ei taida olla vielä tehnyt) vaihtaa keulalle ja muutoskatsastaa auton GS-T:ksi, MUTTA tällöin tarvitaan dokumentit mallien eroista. Maahantuoja ei tällaista todistusta suostunut ainakaan Vemicin aikoina kirjoittamaan, joten "riittävät dokumentit" ovat melko tulkinnanvarainen juttu. Vertailemalla varaosaohjelmasta alusta- ja jarruosat sekä ottamalla koko konepaketin jostain purku-GS-T:stä (siten että on ilmoittaa konttorilla purkuauton VIN-koodi) saattaisi onnistua. Siis jos katsuri on suosiollinen.

http://www.dsmclubfinland.com/foorumi/index.php?topic=1538.0

Omalta osaltani lopetan offtopicin tähän, jos aloittaja haluaa keskustella tästä turbottamisesta lisää (mikä mieluusti sallitaan :) ) niin aloittakoon uuden aiheen sopivammalla otsikolla. Muuten paha moderaattorisetä sanoo soosoo. ;D

haha :D
noi pykäläthän vähän hyppii, ottaa ny si nykyää selvää kun toiset ihmiset sanoo toista ja toiset toista mutta mallisarjaan kuuluu tuo perusmalli, GS, GS DOCH, GS-T, eli sais katastettuu kuhan on mallisarja tehokkaimmat jarrut plaaplaa plaaaa, mutta ei tässä topicissa sen enempää, haluun ny ton kiekka mittarinkuntoo anyway :p
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Eikös se rinkikellon ohjaus ole ihan kuin galantissakin, eli PTUlta lähtee signaali valkoisella johdolla mittaristoon.
Oskiloskoopilla pystyi hyvin mittaamaan,
Toinen mikä on evoissa käytössä niin evon ecussa taas rinkikellon tieto lähtee eculta mittaristoon, mutta tuota että nokalta lähtis ei ole mulle tullut vastaan
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Kyllä se mulla ainakin tulee nokan anturilta se pyörimistieto... tuskin ecu sitä itsekään keksii.. kirjoiti tuonne aiemmin jo, että mittarille tieto tuli sekä ptulta, että eculta, omassa tapauksessani.
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Tämä meni sen verran mielenkiintoiseksi että piti vähän tutkia. Tuloksia jenkkiversioista (soveltunee euromalleihin sytkäpuolan mallin mukaan):

-'90 vuosimallin autot (=4-pinnisellä sytytyspuolan liittimillä varustetut): RPM-tieto lähtee suoraan sytkäpuolan "ylimääräisestä" pinnistä valkoisella johdolla myöhemmin haarautuen 1) noise filterin kautta mittaristolle ja 2) filtteröimättömänä ECUlle. Mikäli sytkäpuolassasi on 4-pinninen liitin, vahva veikkaukseni on että tuo noise filter on rikki. Hommaa joko uusi sellainen tai sitten tee näin:
http://www.dsmtuners.com/threads/how-to-fix-a-1990-dsm-tach.414636/

-'91+ vuosimallin autot (=3-pinnisellä sytkäpuolan liittimillä varustetut): RPM-tieto lähtee PTU:lta valkoista johtoa pitkin ECUlle ja mittaristolle. Jos RPM-tieto puuttuu, niin oletettavasti PTU on rikki (epätodennäköisempi vaihtoehto) tai sitten tuo valkoinen johto ottaa jostain maihin (todennäköisempi vaihtoehto).

Kuten jo totesin, euromalleissa nuo vuosimallierot eivät välttämättä toimi juuri noin vaan aina pitää tarkistaa kumpi sytkäpuola autossa on ja edetä sen mukaan.
 
Eli samat rojut galantin kanssa, eli muistin oikein jopa johdon värin :)

Tommyz : mä olen siinä opetuksessa että kone toimii mutta rinkikello ei
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Joo muttakun se jostai syysy ei toimi ku kone one kylmä, kun kone lämpee ei löydy vikaa.
Se tässä on ropleema :'D
Voin tietty tarkistaa liittimet sun muut. Yleensä nää kiekkamittari viat tän kaltaset löytyy tyyppivikoina ja foorumeilta löytyy useimmiten vastauksia, eihän tuo maata mullistava ongelma ole kun muuten toimii kaikki ja ajettu vasta vähän päälle 2OOtkm niin yks kiekkamittari ajamista estä :) hommaan vaik bilteman irto kellon toho :D
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Aikalisä :)
Ymmärsinkö oikein: moottori/auto toimii ilma pätkimisiä mutta rinkikello sekoilee kylmänä?
 
Vs: -92 4g63 eclipse, kieroslukumittari ei toimi oikein

Etippä siis ptun liitin tutki onko se valkoinen johto kunnolla/hapettumat yms pois,
Seuraava on sitten mittariston liitin / mittaristo ite rikki
Yksi liitos on vielä apparin puolella jalkatilassa josta tulee läpi konehuoneeseen haarautuu eculle ja koelaudan johtosarjaan
 
Takaisin
Ylös Bottom