-93 Gti Lancerin madallus?

W

winssi

Guest
Joo elikkä ostin tuossa jokin aika sitten kyseisen auton ja nyt tekis sitten mieli laskea takapuolta lähemmäs tienpintaa. Olen tässä miettinyt paljonko olisi hyvä madallus? 30-40mm?  :eek:  Ja kannattaako muuten autoa madaltaa pelkillä jousilla, kun olen kuullut että jos alla on 17" pallot, saattaa raapia ilkeästi kiinni. Kuulemma koko alustasarjan eli jousien ja iskareiden tilaus olisi suositeltavaa??
 
Onkos tämä uudempaa vai vanhempaa korimallia?

Haulla varmaan löytyisi jotain tuosta aiheesta.

Tietysti, jos iskarit ei ole kovin jäykät, niin kannattaa hankkia myös ne. Ainahan paremman saa koko alustasarjalla.
GTi:ssä tosin valmiina jo normaalia jäykemmät iskarit joten voisi mennä pelkillä jousillakin.

Madalluskorkeus riippuu aikapaljon, haluatko auton kuinka matalaksi ja kuinka isoa vannetta/rengasta ajattelet.
 
Käyköhän Weitecin GT Ultra alustasarja GTi:hin? 1.6:een käy. Iskarit pitäisi olla hyvät, mutta onko jouset liian löysät tähän "urheilumalliin"? :D

Entä Konin sarjat, mistä saisi tilattua ja hinnasta tietoa? Koko paketti kiinnostaa lähinnä.
 
Katseleppa täältä: http://www.lysimox.fi/index.asp?sivu=alustasarjat  :peukku
 
Coltissa ja Lancerissa eri iskarit?
Jos 1.6 ei käy niin vaihtoehot alkaa olee vähissä..Tarvikekaasutkin maksaa varmaan ihan mukavasti, toisaalta sain 80% konttorilla arvoiksi että ehkä noilla vakioillakin vielä ajelee.

E: Niin noi Konin Sportit on 800e kierros..
 
TEINltä löytyis ainakin kaikkiin EVOihin (1-8) jos jonkimoista alustaa, mahtaiskohan niitä saada Lancun alle sovitettua??? Siis E1-3 tarkoitettuja???
 
Perun BS:ni, otin asioista selvää.
Konin luettelosta:

Lancer 1.8GTi type CB5
Front: original struts only (WTF is this?)
93-95

Etu:
8641-1172 Sport
Taka:
80-2714 Sport

Eteen käy samat kuin:
Lancer 1.3, 1.5, 1.6 GTi, 1.8D, 1.8 GTi
types C61, C62, C63, C64, C68, excl. C77 (4WD) 88-92

Taakse samat kuin:

Lancer Sedan/Hatchback 1.3, 1.6, 2.0D
types CB1, CB4, CB8 93-95

Lancer 1.3, 1.6 types CK1A, CK4A 96-02

Colt / Mirage 1.8GTi type CA5A 92-95

Colt / Mirage 1.3 - 1.6 types CA1A, CA4A, CJ1A, CJ4A 92-03

Eli tilanne on ihan hyvä! Tosin noi maksaa ihan vitu***. Luettelot ei aina tunne GTI:tä, niin tätä voi käyttää ostaessa hyväksi.  :peukku
 
Axu sanoi
Lancer 1.8GTi type CB5
Front: original struts only (WTF is this?)
93-95

Eikös toi tarkoita sitä että se on pelkkä iskaripanos eli se alakiinnitys jalka on otettava vanhasta irti ja kiinnitettävä uuteen paukkuun ???
Näin oon minä ainakin ton käsittäny :)
 
Jani T sanoi
Axu sanoi
Lancer 1.8GTi type CB5
Front: original struts only (WTF is this?)
93-95

Eikös toi tarkoita sitä että se on pelkkä iskaripanos eli se alakiinnitys jalka on otettava vanhasta irti ja kiinnitettävä uuteen paukkuun ???
Näin oon minä ainakin ton käsittäny :)

Jotain tollasta aattelinkin. Ensin luulin että eteen käy vain vakioiskarit. ;D Ei hyvää päivää..
Eikös tuo toimi kuitenkin kuin uusi iskari, vaikka on vanhalla kiinnityksellä? Onko kaikki tähän myytävät iskarit tuollaisia vaihdettavia "panoksia", esim. KYB, vakiot, Monroet ym?
 
Toimii ihan niinku uuden iskarin pitää :)

Tavallisissa iskareissa on jalkineet mukana kyllä, ainakin Colt GTihin tarkoitetuissa ;)
 
P.S. Unohtakaa Intraxit, Cobrat ja ehkä Weitecitkin, Koni tekis oikeesti hyviä settejä. Harmi ettei Eibachia, FK:ta tai KW:ta taida saada tähän. Eli hyvät jouset pitäis vielä metsästää.
Mitäs vikaa Cobrissa on? Mul on jo toisessa autos semmoset ja nehän on varsin hyvät.
 
Febiz sanoi
Mitäs vikaa Cobrissa on? Mul on jo toisessa autos semmoset ja nehän on varsin hyvät.

Ok, joiltain joskus saaneet risuja..Toki eri autoissa, eri rengastuksella ja ajotyylillä toimii alusta eri tavalla. Joku tykkää Weitecistä, joku ei ollenkaan. On erilaisia odotuksia alustoille, ehkä sanoin hieman "suoraan" ton asian.  :-[

Meinasin vaan et jos lähdetään vertaamaan näitä halvempia Konia, H&R:ää, Eibachia, Bilsteinia tms. vastaan niin siinä tapauksessa kannattaa (ehkä?) unohtaa.  ;)

Tärkeintä et on tyytyväinen omaan alustaansa, minä en kauhean tyytyväinen ole. Ja sekös harmittaa, Konit ei ole kun 800e/kierros. B-Vectraan sais 600e:lla jo korkeussäädettävän KW Variante 1:n. Näköjään Cobraltakin saisi koko setin, mutta ovh yli 1000e..
 
Takaisin
Ylös Bottom