-94 galantin päivitys

huli80

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
joo...eli vaihtokaupassa tuli -94 gallu 4g93 1.8i ja pojilla lojui ylimääräisenä tallin nurkassa eclipsen 4g63 2.0 dohc 16v 6 tappinen,jolla oli rullattu kesä aikaan ainoastaan vähän yli 200tkm,koneeseen oli vaihdettu n,1000 km sitten jakopää,vauhtipyörä,asetelma/levy ja yläpään tiivisteet.pikaisen kyselin jälkeen,käykö kone galluun heittämällä paikoilleen,myönteisten vastauksien jälkeen vanha kone pois keulilta, ja uutta survomaan laatikkoon....ei mahdu... kone ylös ja mittaus tulos oli että vauhtipyörä oli n.10mm isompi kuin sohc:ssa :seina laatikko irti vetareista ja mittasin nivelen kupit,1,5mm eroa :seina...no onneksi boori koko oli sama ja sain gallun omat vetarit paikoilleen jotka taitavat olla lyhyemmät kuin eclipsen :seina ...noh...laatikko ja kone paikoilleen ja ihmettelemään kun yksikään koneen kiinnike ei käy paikoilleen,rakensin vanhoja tyynyjä käyttäen uudet korvalliset ja kone lepää autossa nätisti ;D se että alkumetreillä olleet ongelmat mm. että koneen ja ecun välinen johtosarja oli katkottu purku vaiheessa rälläkällä,joka kahden päivän etsinnän jälkeen löytyi roskalavalta on pieni murhe siihen nähden että pöydällä irrallaan oleva vapaavirtaussuodin on varastettu jossa tietenkin oli kiinni koneen ilmamassamittari :seina eli suuri kysymys:KÄYKÖ 4G93 MASSAMITTARI 4G63 KONEESEEN?
 
Vs: -94 galantin päivitys

eli....

se että vp on 10mm pienempi, ite ratkaisin aikoinaan sapporon koneen sopivuuden galanttin
että laitoin galantin vp ja kytkimen eli kaikki mitä oli alkuperäisessä kampiakselista lähtien.

sitä pitää kokeilla, jos liitin on sama niin kiinni vain, mutta jos on erilainen etsiä kytkis ja kokeilla
sitä kun ei tiedä varmaksi.
mulla on yks gti galantin imm ylimääräisenä. sivukiinikeistä taisin mainita etteivät sovi suoraan ;)
 
Vs: -94 galantin päivitys

kiinnikkeistä taisit mainita joo,uskomus oli vahva että alkuperäinen laatikko käy suoraan,silloin ei olisi ollut mitään onkelmaa,mut käy se näinkin ;D tämän päivän saldo:eclipsen rälläkällä pilkotut ecun ja koneen johdot tinattu kasaan ja johtosarja valmis vaihdettavaksi autoon,se onkin ainut mikä enää puuttuu....noh,paikallinen mitsu huolto oli ystävällinen ja lainasi korjaamo kirjaa eclipsen johtosarjaa varten,mutta eihän siinä kirjassa tietenkään ole tätä kyseistä -94 gallua kun kirja loppuu vuoteen -91.eli nyt ei ole mitään hajua mitä piuhoja autossa lähtee eculta kojelautaan ja muualle,eikun huomenna nöyränä mitsulta kysymään toista kirjaa avuksi ;D 1.8:ssa oli vp 7 pulttinen ja 2.0:ssa 6 pulttinen. jos se gti:n mittari käy,olisiko se kallis?
 
Vs: -94 galantin päivitys

jos tämä on projekti palsta,täällä voi varmaan mainita,että mitsusta on tulossa käyttis nykyisen mb 190 2.3l sportlinen tilalle,tallissa on kesää odottamassa liekki maalattu farmari escort joka on esitelty gti:ssä n.vuosi sitten,nykynen prokkis: ford taunus "gt" coupe -74 joka on tulossa 2.0l turbo koneella ;D
 
Vs: -94 galantin päivitys

pari kymppiä jos saa maffista? jos sen tarvit epäilen kumminkin että toimii se sillä omallakin. ;)

mukavaa kun joku muukin tekee tälläsiä ei niin normeja perus pulttaa kiinni ja ajele juttuja :peukku
 
Vs: -94 galantin päivitys

joo,pyrin kaikki tekemään itse. esim.escortissa on puskurit ja sisusta kattoa myöten tehty lasikuidusta ja peräkontti subi koteloa myöten kiillotetusta rosterista.rosterisia "luoti mutterin hattuja on tehty monia kymmeniä, ja samanlainsi ei osia ei tule vastaan koska kaikki on tehty itse ;) taunuksen keula on muokattu vanhan camaron tyyliseksi,konepeltiin on tehty mustang mach1:n scooppi,kummallekkin puolelle autoa 3" rosteri kylki pakoputket,auton pohja on hiekkapuhallettu ja maalattu hopeaksi,samoin akselistot on käyty läpi hiekkapuhallettu kaikki uudet puslt ja maalattu punaiseksi ja tietenkin kone tulee oranssiksi ;) että kyllähän rojekteja riittää ;D
 
Vs: -94 galantin päivitys

jep jep ja hyvät pääsiäiset ;D taas olisi ongelmia edssä ja apua ja neuvoja tarviaisi.eli pitäisi -94 galluun vaihtaa takarumpujen tilalle levyt,eli miten tapahtuu ja mistä malleista löytyy osat.eclipsen taka akseli on,mutta se on ihan erilainen ja 5-pulttisella jaolla :seina
 
Vs: -94 galantin päivitys

huli80 sanoi
jep jep ja hyvät pääsiäiset ;D taas olisi ongelmia edssä ja apua ja neuvoja tarviaisi.eli pitäisi -94 galluun vaihtaa takarumpujen tilalle levyt,eli miten tapahtuu ja mistä malleista löytyy osat.eclipsen taka akseli on,mutta se on ihan erilainen ja 5-pulttisella jaolla :seina

jos siinä on rummut kuten EA galantissa niin homma menee näin :
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=34521.msg335042#msg335042
 
Vs: -94 galantin päivitys

kiitos kuvista,on hyvä että joku viitsii ottaa kuvia vaihe vaiheelta. :peukku
 
Vs: -94 galantin päivitys

mitsu liikkuu :D ja suht rivakasti :driver ainut vaan ettei meinaa oikein tyhjäkäyntiä käydä kun himmaa liikenne valoihin,varmaan alipaine vuoto,tai sitten ecu ettii tyhjäkäynti arvoja,en tiedä onko tuossa sitä toimintoa? ja kiekkamittarille ei saanu signaalia,johtuu varmaan siitä että on koneissa erilaiset puolat? onhan siinä se vaihtoehto että purkaa eclipsen mittariston ja ottaa siitä mittarin sisuskalut?
 
Vs: -94 galantin päivitys

huli80 sanoi
mitsu liikkuu :D ja suht rivakasti :driver ainut vaan ettei meinaa oikein tyhjäkäyntiä käydä kun himmaa liikenne valoihin,varmaan alipaine vuoto,tai sitten ecu ettii tyhjäkäynti arvoja,en tiedä onko tuossa sitä toimintoa? ja kiekkamittarille ei saanu signaalia,johtuu varmaan siitä että on koneissa erilaiset puolat? onhan siinä se vaihtoehto että purkaa eclipsen mittariston ja ottaa siitä mittarin sisuskalut?

singaali varmaankin puuttuu kokonaan, eli eclissä kuten gti galantissakin puolapaketilta lähtee valkomusta johto rinkikellolle
uskoisin että uudemmassa galantissa eculta tulee rinkikellolle signaali
 
Vs: -94 galantin päivitys

kokeiltiin "hyppyjohdolla" puola ->kiekkamittari,näytti vähän alle 500 rpm...pääteltiin ettei ota signaalia kun kahdelta sylinteriltä?
 
Vs: -94 galantin päivitys

huli80 sanoi
kokeiltiin "hyppyjohdolla" puola ->kiekkamittari,näytti vähän alle 500 rpm...pääteltiin ettei ota signaalia kun kahdelta sylinteriltä?

siin kuuluu olla välissä "yhdyspalikka" ottaa molemista puolista signaalin
 
Vs: -94 galantin päivitys

Mr mmc sanoi
siin kuuluu olla välissä "yhdyspalikka" ottaa molemista puolista signaalin

joo,näin oletettiin,mutta ei uskallettu "yhdistää" puolia.tarviiko siihen jonkun erillisen jutskan,ettei käräytä mitään?
 
Vs: -94 galantin päivitys

huli80 sanoi
joo,näin oletettiin,mutta ei uskallettu "yhdistää" puolia.tarviiko siihen jonkun erillisen jutskan,ettei käräytä mitään?

ainakin mulla on tuossa gti puolapaketin kyljessä musta palikka mihin menee molemista puolista johdot ja yhdellä lähtee rinki kellolle

suoraan ei voi yhdistää
 
Vs: -94 galantin päivitys

Mr mmc sanoi
ainakin mulla on tuossa gti puolapaketin kyljessä musta palikka mihin menee molemista puolista johdot ja yhdellä lähtee rinki kellolle

suoraan ei voi yhdistää

joo,niin on,toinen on 3-napainen kolmion mallinen liitin (josta otettiin signaali hypyllä) ja toinen on muistaakseni 8-napainen "laattaliitin",pitää tutkia sitä
 
Takaisin
Ylös Bottom