'99 Carisman automaattiloota F4A42-1

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Morjens kaikille. Mitä lootaölpää F4A42-1-E8A loota nauttii ja paljonko vaihdossa menee litkua sisään. Sitten vielä, lootassa on ulkopuolinen suodatin joka näyttää normi öljysuodattimelta vai onko ihan speciaali filsu. Mistä ootte filsun hankkineet ja vaihdetaanko litkut perinteisellä tyylillä eli, ö-pohja irti vai huuhtelemalla vaihteisto. Loota nykäsee 2 ja 3 vaihdossa reippaammin kiihdyttäessä johtuuko vanhoista litkuista vai jotain eksoottisempaa (kalliimpaa) puuhamista pelätessä. Tuli tollanen carisma 1.8 gdi '99 hankittua ja tuntuu ihan soivalta peliltä. Elien vaihdoin laturin,kylmästöinnin, tehostajan remmit ja ohjain/kiristinrullan lakrun kun kitis ja vinkus kuin raiskattava sika ja nyt on ihana hiljaisuus ajellessa. Aika pieni maavara tossa on kun on tottunu hieman korkeammalla seilaamaan, muuten oon tyytyväinen edulliseen käyttikseen ja gaso kulutkin on naurettavan pienet vs trailbazeriin että kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Ja melkeen unohtus millanen OBD lukija tuntee kyseisen pelin sielun elämän?
 

KosSUa

1.8 GDI
Liittynyt
20 Maaliskuu 2013
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1


Tuohon nykäsyyn, on teoria... (se = ominaisuus).. Carisma!

Teoriassa käytäntö ja teoria on sama asia, mutta käytännössä ei?

..jäädään odottamaan Korsman; "kannanottoa"...?

esim; (laihnaus toisaalta) "Oma mielipide on, ettei niiden suuttimien kunnosta voi varma olla ellei ole jossain vaikka Finjectorilla todettu."

...Jossain jonkun on todettava.. ; kunnosta ei voi olla varma, ellei joku jossain totea; ei voi olla varma kunnosta; ..riippuu täysin kunnosta..

(luku-kertoja; kertyy.. mutta vastaus taitaa ..jäädä..?)

Minä en osaa avittaa; (manuaali loota) ..toivottavasti ..joku?
Normaali nykimiseen; Korkeapainepolttoaine-pumppu ja sen "kalvo-levyt" & Micro-suuttimet!! :popcorn :eek:fftopic
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

KosSUa sanoi
Tuohon nykäsyyn, on teoria... (se = ominaisuus).. Carisma!

Teoriassa käytäntö ja teoria on sama asia, mutta käytännössä ei?

..jäädään odottamaan Korsman; "kannanottoa"...?

esim; (laihnaus toisaalta) "Oma mielipide on, ettei niiden suuttimien kunnosta voi varma olla ellei ole jossain vaikka Finjectorilla todettu."

...Jossain jonkun on todettava.. ; kunnosta ei voi olla varma, ellei joku jossain totea; ei voi olla varma kunnosta; ..riippuu täysin kunnosta..

(luku-kertoja; kertyy.. mutta vastaus taitaa ..jäädä..?)

Minä en osaa avittaa; (manuaali loota) ..toivottavasti ..joku?
Normaali nykimiseen; Korkeapainepolttoaine-pumppu ja sen "kalvo-levyt" & Micro-suuttimet!! :popcorn :eek:fftopic
Käynnissä ei oo vikaa vaan automaattiloota nykäsee/ potkasee vaihtaessaan 2-3:lle reippaasti kiihdyttäessä n. 60kmh mittarissa ja sitten taas normi rauhallisessa ajossa/kiihdytyksessä ei nykäse. Siksi vaan kyselen kun ei oo kokemusta näistä jatcon laatikoista enempikin moparin ja gm:än laatikoista joissa ei tuollaista ominaisuutta ole muulloin kuin lämä tiskissä kiihdyttäessä
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

mc662 sanoi
Onpas täällä hiljaista.
En minäkään osaa tähän vastata, mutta hieman offtopiccina voin omalta osalta kertoa, että tämä ketju on harvinaisen vaikealukuinen. Jouduin lukemaan monesti sekä kysymyksen että vastauksen läpi, jotta sain suomennettua itselleni, mitä haetaan ja mitä kerrotaan. Lienenkö sitten itse kovin yksinkertainen, mutta ajattelisin että jos kysymys olisi vähän paremmin jäsennelty ja selkeämmin kerrottu, kykenisin ehkä miettimään tekstin sisällön lisäksi myös vähän paremmin ratkaisua itse ongelmaan.

Myös foorumin hakutoimintoa ajatellen olisi hyvä käyttää mahdollisimman oikeita ja suomenkielisiä termejä (tuskin kukaan hoksaa hakea hakusanalla "lakru" kun ilmeisimmin tarkoitetaan laakeria?). Ölppää=Öljyä?

Eli jos oikein ymmärsin, niin kysyt:
1. Onko normaalia, että -99 Carisman automaattivaihdelaatikko (F4A42-1-E8A) nykäisee 2. ja 3. vaihdettaessa reippaassa kiihdytyksessä?
2. Voiko vian korjata vaihtamalla öljyt laatikkoon? Mitä öljyä ja kuinka paljon laatikkoon menee?
3. Mikä suodatin vaihdelaatikkoon käy? Mistä muualta niitä saa kuin timanttitiskiltä?
4. Miten öljyt vaihdetaan?
5. Raiskattava sika vinkuu? Mitä?
6. Mikä OBD lukija käy auton diagnostiikkajärjestelmään?
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

Eipä toi paljon auttanut arvoisa äidinkielen lehtori :peukku
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

Aloittajalle anteeksi off topicista, kysymyksiin automaattilaatikon öljyistä ja suodattimesta ja Carisman vikakoodien luvusta en osaa sanoa mitään.

Tuossa on taas joku henkilökohtainen herja, mutta koska tuon tason jutuista ärsyyntymällä alentaa vaan itsensä samalle tasolle, niin antaa olla. Tehköön kukin johtopäätöksensä.
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

Mistä ihmeen offtopikista, tuo nikki Mikez vittuili aivan suoraan ja oisin voinu pahemminkin vastata. esitin selvän kyssärin at:n käytöksestä ja huollosta. Ei sitä uutena tajuu/viitsi kahlata koko foorumia läpi, siksi kyssäri. Ja jos näin veemäistä väkee täällä on nii sulle herra mikä lie oletkin ja lehtorille sanon vaan että, vetäkää vittu päähänne. Mun ot lähetys loppu täällä tähän :peukku
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: '99 Carisman automaattiloota F4A42-1

mc662 sanoi
Mistä ihmeen offtopikista, tuo nikki Mikez vittuili aivan suoraan ja oisin voinu pahemminkin vastata. esitin selvän kyssärin at:n käytöksestä ja huollosta. Ei sitä uutena tajuu/viitsi kahlata koko foorumia läpi, siksi kyssäri. Ja jos näin veemäistä väkee täällä on nii sulle herra mikä lie oletkin ja lehtorille sanon vaan että, vetäkää v***u päähänne. Mun ot lähetys loppu täällä tähän :peukku
Ohhoh. Vittuilua ???

Mietin kyllä monesti, viitsinkö vastata kuten vastasin. Mutta lopulta ajattelin ihan hyvässä hengessä kertoa, miksi mielestäni et ole saanut vastauksia ongelmaasi, vaikka varmasti tietoakin tällä foorumilla löytyy. Minulle ei kuitenkaan auennut kysymyksesi sisältö ihan heti, joten minun mielestä ei se nyt ihan selvä kyssäri ollut.

Toki jos tuolla tavalla otat vittuiluna ihan asiallisen puheen (korjatkoon joku jos en ollut asiallinen), niin voi olla vaikeaa saada sitä keskusteluyhteyttä muuallakaan.
 
Ylös Bottom