A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Aika asiallinen! Katselin tuota samaa nettiautosta, puskureista tunnistin samaksi.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Tuo suodattimen pohjapropusta katkenneet johdot on ihan yleistä. Niitä johtoja ei jaksa / huomaa irroittaa ku irrottaa suodattimen ja se riittää. Toki eipä se varoitusvalo muutenkaan ole mitenkään luotettava. Isällä jäätyny Pajero useammankin kerran tielle ja merkkivalo ei ole koskaan palanut.

Miehekkään nimen ole autolles keksiny ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ootko huomannu et kuskin puolelta edestä puuttuu pohjaanlyöntikumi??

Ja onko tuo tankki tosiaan noin iso? ei kannata kovin kivikkoiseen/ kannikkoiseen maastoon ajaa.. Mulla on orkkistankkikin solmussa, eikä ole mielestäni edes vastannut mihinkään. TAi siis en ole huomannu, tankkia kun katsoo niin ei sitä voi epäilläkkään, ettei olisi osunu.. ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Huomasin nosturilla käydessä et jostain puuttu vaan en enää muistanut :D

Kyllä sen tankin pitäs karvan vajaa 100L olla. Voihan tuota vielä mittailla mielenkiinnosta joku päivä.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Tutunnäköinen vinssi ja tutunoloiset asennusongelmat. Mulla on kans etupanssari aikas mielenkiintoinen laittaa paikoilleen, mutta menee kun etupultit laittaa kiinni ja tunkkaa sit takapään ylös.

Ja oikein kun innostut, niin tulet huomaamaan, että ei ole aina niin sanottua, että autossa ei tarvi pilssipumppua ;D

Edit: sama jatkaa tähän.. Sulla on helppo ju ei ole tuota vinssin ulosoton vipua pakollisena niin tuo katkaisijapaneelihan sopii erinomaisesti tuohon. Tok iainaki veneessä tulee helposti ongelmia noitten sulakkeitten kanssa

Ja tuo vinssin kesto on yllättänyt minut TODELLA positiivisesti. Mulla on juurikin tuo preheatilta 12 000lbs. Kesti vinssata pari tuntia ja yhden kilometrin yhdellä 5min tauolla. Voitte arvata minkälaista maastoa ku vinssillä edettiin. En tiiä sattuko mulle jotenki ylihyvä kiinalainen, vai haukutaanko noita ihan turhaan??
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Missäs muuten sijaitsi se startin rele?? Onko se se iso keltapassivoitu pelirasia siinä hehkun solenoidien ja etuvastuksen vieressä??
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kuskinpuoleisen etuvalon takana on isompi ja pienempi rele. Se isompi on ilmeisesti se valojen rele? Vieressä on pienenpi rele ja se on se startin rele, semmosessa kumihupussa koko rele. Siihen menee 4 johtoa. Yksi ohut ja kolme mustaa missä keltainen raita taisi olla.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Imperio sanoi
Turbo timer tuli asenneltua. Yksinkertaisen helppo asennettava, 5 johtoa ja se on siinä. Jospa sillä kannen ikää jatkaisi. Ei tuo ainakaan kallis investointi ollut. Jatek importilta jotain alle neljäkymppiä.

Tuo se vain on ainut oikea tapa tehdä tuollaisia jälkiasennusliitoksia autoon, itse jos joutuisin tulevaan autoon hälyttimen asentamaan niin ne ne rosvoukset tehtäisiin juuri juottamalla ja kutistesukalla.

Kiva huomata että muutkin tykkää siitä ettei auto jätä tielle joidenkin paskojen rosvoliitosten takia. :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Slider sanoi
Tuo se vain on ainut oikea tapa tehdä tuollaisia jälkiasennusliitoksia autoon, itse jos joutuisin tulevaan autoon hälyttimen asentamaan niin ne ne rosvoukset tehtäisiin juuri juottamalla ja kutistesukalla.

Kiva huomata että muutkin tykkää siitä ettei auto jätä tielle joidenkin paskojen rosvoliitosten takia. :)
Rosvot ei oo kivoja autossa eikä parkkipaikalla ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Tuo jakiksen suojarauta on aina laho tuon ikäisissä Pajeroissa. Nimim. toinen menossa vaihtoon omasta.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mulla on kaksi ihan tervettä panssaria, mutta mutkilla molemmat. Toinen -84 ja toinen -89 ;D Mutta ei ole suolaa syötetty näille..

Olikos sulla Imperio se 12000LBS:n vinssi? Mulla on preheatilta juurikin tuo 12000LBS ja melkosta rääkkiä on naru kestäny. Muutaman kerran meinannu loppua vinssistäkin voima, mutta naru on kestäny. Lieneekö ollu joku valmistusvirhe, tai onko mahdollista että naru oli jäässä..

Semmosia ihmeellisiä sulamisia on siihen naruun mulla tullut. Ilmeisesti päässy tiukalla luistamaan rummun ympärillä ja on siksi sulannut.

Jostakin Offipalstalta löytyy pleissausohjeet, jossei saa uutta narua takuuseen, ja haluat liittää tuon katkoksen tai tehdä uuden pään.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

MVa~1 sanoi
Olikos sulla Imperio se 12000LBS:n vinssi? Mulla on preheatilta juurikin tuo 12000LBS ja melkosta rääkkiä on naru kestäny. Muutaman kerran meinannu loppua vinssistäkin voima, mutta naru on kestäny. Lieneekö ollu joku valmistusvirhe, tai onko mahdollista että naru oli jäässä..
9500LBS on tuo vinssi.
En usko että ois ollu jäässä mutta kaikkihan on tietysti mahdollista. Kunhan tässä ollaan Preheatin kanssa yhteydessä niin katsellaan sitten mitä tuolle entiselle pyykkinarulle tehdään :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Eli sulla on tuo highspeed malli.. Pitäis joskus jossaki pääsä vertaileen nopeuksia, ku tuon 12 000LBS:n kanssa menee hermot kun pitää koko naru kelata rullalle.. Helposti tulee käärittyä se sitten karjapuskuriin :D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Juu highspeed on.
Yritin soittaa preheatille tuossa äskettäin.. liekkö joulun viettoon karanneet. Eilen jätin soittopyynnön. Odotellaan...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mihis kaikkialle tuon turbotimerin piuhat piti liittää? Siinä on varmasti 1kpl +12v, 1kpl maa/miinus, mutta mihin loput kolme? Kaikki piuhat löyty virtalukolta? Alkaa vähän kiinnostamaan tuommonen samanlainen omaan vekottimeen jos kaikissa mitsun kiisseleissä on kansi"ongelmia" :) Ja oishan se teineille kova sanoa. Turbollinen galantti ja oikein turbotaimeri ettei kone hajoa ;)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kolme piuhaa virtalukolle. Virtalukonpohjassa on merkitty mikä on mikäkin ja ohjeista löytyi mikä minnekkin liitettiin. Sitten yksi käsijarrun merkkivalolle ja yksi maihin. Käsijarrunmerkkivalon piuha piti itse etsiä. Otin mittariston takaa liittimen irti mihin tulee kourallinen johtoja ja rupesin mittailemaan yleismittarin piippauksella.. käsijarrunkatkaisihan maadoittaa nuissa. pinni pinniltä kunnes käkkäriä nyhtäessä löytyi samaan tahtiin piippaus :)
Timerin mukana tuli erittäin hyvät kytkentäohjeet :peukku (tai ainakin niin hyvät että tämmönen tavan tollo ymmärsi ilmeisesti oikein)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Allright, rupesin vaan miettimään notta miten tuo värkki edes toimii. Ilmeisesti käsijarrun maista haistelee ettei pidä käynnissä jos ei käsijarru ole kytkettynä. Laitteen oma maa sitten maihin. Nuo loput on vaan ilmeisesti sitten virran kierrätystä, yksi josta tulee virtaskaa virtalukolle, yks josta ns lähtee virtalukolta virtaa ja mikähän sitten liene kolmas.
Pitänee miettiä josko tuommosen jaksais ostella ja asentaa, säästäis kai se konetta kun ei tarviis murehtia jälkikäytöstä :)
Ohjeet on hyvä aina lukea, säästää vähän aikaa ja hermoja asentamisvaiheessa ainakin. Ei tarvi kokeilun ja erehdyksen kautta metsästellä oikeita piuhoja :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

mulle tuli Blitsin FATT ja siinä oli evo4-8 johtosarja

liitinkävi suoraan mutta parin johdon paikat piti vaihtaa liittimessä.

ja käsijarrusta tunnistaa jääkö päälle vai ei. jos kässäri pois niin sammuu heti.

omaan pitäs vielä laittaa tuo rinkitunnistus toimimaan laskis lisä aikaa jos jenkoo ;D

blits siinä mielessä jännä ettei siinä ole erillistä maadoitusta ollenkaan vaan laite saa maadoituksen
käsijarrun kytkimestä.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Minkä tahansa vakiomaasturin välitykset menevät aina huonoon suuntaan heti kun rengaskokoa kasvattaa. Samalla yleensä vielä renkaan paino kasvaa merkittävästi, jolloin tämänkin takia kaivattaisiin tiuhempaa välitystä. Kolme vaihtoehtoa välityksien tiuhentamiseen:

-muutetaan laatikon välityksiä (ei löydy osia)
-muutetaan jakolaatikon välityksiä (Mitsun tapauksessa tuskin löytyy osia, muihin kyllä)
-muutetaan perävälitystä

Olet siis täsmälleen oikeassa, mutta jos otat 4.875 välityksellä olevat perät, ne ovat 99% varmuudella 7,25" etu- ja 8" takaperä. Ja näistähän tuohon etuperään ei oikein tahdo saada minkäänlaista lukkoa, jos sellaista joskus haluaa.

Jos pikkuperät kuitenkin kelpaavat, tehtaan manuaali kyllä sanoo, että pitkässä dieselissä olisi välitysvaihtoehtona tuo 4.875. <- kannattaa tarkistaa ennen kuin menee ostamaan mitään periä
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

3 pitkää 1G Pajeroa on tarkistettu ja kaikissa näissä on ollut 4.875 perävälitys.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

4,625 välitys löytyy vain (99,9% varmuudella) 2,5TD pätkäPajerosta ja L-200:sta. Delicasta en muista, mutta Delicassa on ainakin erilainen Banjo. On SOA alkuperäisenä.

ekat pätkät (2,3:set) ja kaikki tähän mennessä tarkistamani pitkät on ollu 4,875 välityksellä.

2.gen pajeroa löytyy sitten jo yli 5 välityssuhteella ja ne pitäisi olla ne isommat perät, eli niihin saisi jo ARB:lta lukkoja. Toki 2.Gen on tehty myös orikineelilla kytkettävällä lukolla, joka toimii joko sähköllä, tai alipaineella. En ole vieläkään 1005 varma, että kummalla.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

V4xx eli 2 gen perän lukko käsittääkseni toimii ylipaineella jonka oik. takasivu seinällä oleva ilmapumppu kehittää...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ylipaineella ainakin tarvikelukot taitaa toimia järjestään, mutta minulla olisi sellainen kuva että orkkis lukko toimisi alipaineella?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kyllä se on ylipaine joka siellä jyllää.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kannattaa muuten tukea tuota hanskalokeron puoleista putkea jollakin. Mulla ainakaan ei jostakin syystä tahdo pysyä paikoillaan, vaikka mitä tekis.

Mahtaa nyt sullakin pysyä pakkasella sivuikkunat hieman paremmin sulana..?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Jos jätät sen vaijerin vinssiin, niin osta paksut nahkarukkaset. Olet varmaan jo huomannut miten miellyttävää se vaijeri on käsitellä ja miten rispaantuneet kohdat tai pään säikeet tulevat kivasti ihon läpi? Jos taas ostat kunnollisen narun, niin osta samalla huppu vinssille. UV-valo lahottaa muuten sen hyvänkin narun.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Nahkarukkaset löytyy. Isot pojat on jo kertonut että rukkaset kädessä eikä saa luistattaa kämmennen kautta vaan "lypsämällä" ohjata ja sen verran kauempaa ettei käsi vahingossakaan kerkeä mennä rullakitaan jos rukkanen tarttuu vaijeriin.

Toistaiseksi vaijerissa ei ole rispautumia mutta tuleehan niitä ajan kanssa. Onneksi vielä jäi n.150m tuota vaijeria varastoon niin voi tehdä uusia pätkiä :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Olikos sulla molemmin puolin nuo napalukot tuonnäköiset? Paitsi että toinen puoli oli hitsattuna? Tuosta hitsatutahan ainakin puuttuu juurikin se kitkalevyhässäkkä joka tuota lukkoa käyttää. Sen kun jättää pois, niin lukko ei enää aukea/ mene kiinni vaan jää juurikin siihen asentoon jossa se sillä hetkellä on.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mahto olla sitten alipainepumppu siellä laturin päässä.. tai sen letku.. Josta siis ne öljyt oksensi..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Napalukoista toinen oli hitsattu, toinen ei. Se nyt on pienin murhe tällä hetkellä...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ja sitte kehdataan vielä manata kansia,kun ne muka on niin särkymäherkkiä..


ERIT:Oliko tuossa "lohkonmutskussa" pakari yms kiinni,vai kankiko sieltä tuli.?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ei kai siinä mitään ollut kiinni eikä sieltä ilmeisesti mitään tullut pihalle. Olisi kai tuo ääntä pitänyt tullessaan. Tuo palakin kolahti vasta tuossa tallissa sormella tökätessä sisään eli "valmista" reikää siinä ei ollut. Joku tulppa ilmeisesti lie ollut siinä 10mm reiässä.
Ihmeelliset on Pajeron omistajan tiet vai miten tätä nyt sanoin kuvailisi.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kävikö moottori loppuun asti normaalisti? Vai ilmenikö jonkin asteista käyntihäiriötä ensin? Tuossa yks topikki jossa pikkuisen juttua katkenneesta kiertokangen pultista..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28447.0
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Voe elämä, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Tuo voi olla jopa ihan valuvika, joka on hitaasti laajentunut halkeamaksi. Ota Anssi kuvia siitä halkeaman reunasta sitten kun se on putsattu, kiinnostaa nähdä onko halkeamassa ruostetta (= onko se ollut jo pitkään ja vasta nyt laajentunut loppuun).
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mitsujen ruostuminen saavuttanut uudet pohjat: valurautalohkot hajoaa käsiin?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Oliskohan tämä nyt samanlainen vika josta se ruotsalainen mitsukorjaaja oli puhunut (keskustelu jossain toisessa threadissa). Eli niitä ruotsalaisia vähän uudempia L-200 vaivaava ongelma.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kyllä se alikoon laakeri on (US025 -> undersize 0.25). Oisko mennyt aiemmassa rempassa vähän homma pieleen...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Olen ehkä jo muutaman kerran maininnutkin ;D , mutta jos nuo 4,875 perät ja 2,5litrasen koneen haluat, niin pitkä Pajero varaosiksi. Mutta niitä on onneksi aika paljon enemmän myynnissä kuin lyhyitä ja ovat myös paljon edullisempia. Ja kansivikasia on ainakin johonkin aikaan ollut paljonkin myynnissä.

Nyt sitten saa äkkiä mielikuvituksen lentämään ja kohta on kallis varaosa-auto ku samallahan vois hankkia tietty inter-cooler version.. ja mielellään kierrejousitetulla perällä.. Vai hommaisko samantien 2.Gen 2,5TD GLS:n niin sais samalla myös SS jakolaatikon ja kytkettävän lukon taka-akselille ja hyvällä tuurilla myös ilmastoinnin.. Ja siellä saattais olla jopa tämä tosi harva yli 5 suhteella oleva välityskin.. ;D

Tuossa kesällä vai viime keväänä oli kiikarissa yksi 2.Gen GLS. tekniikaltaan hyvä ja ulospäin tosi siisti yksilö, mutta pohja ja runko oli haihtunut olemattomiin. Hintaa ois ollu 3 tonnia. Kyllähän taas sapetti olla köyhä.. Ois saanu kaikkia hyviä varaosia siittä.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Istuuko 2.3TD tuohon isoon laatikkoon yms. "heittämällä" jos vaikka semmoinen sattuu käsiin jostain. Minua kun ei se tehtaalla luvattu muutama kilowatti paljon heilauta.

Käsittääkseni istuu. V6:n V5MT1 ei istu suoraan dieseliin, kytkinakseli eri ja kytkinkoppa. Mutta teikäläisellähän on tietty dieselin loota, eli ei sitä ongelmaa.

Mutta EHDOTTOMASTI hommaat 2.5 lohkon. Muutama kilowatti huipputehossa ei paljoa tunnu, mutta pitempi iskunpituus tuo juuri maastoajoon tarvittavaa alavääntöä. Ja se tuntuu. Ei siinä 2.5 TD-IC:ssäkään sitä potkua liikaa ole.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

En tiedä johtuuko iskunpituudesta vai enemmän Turbosta, mutta tuossa 2,3 litrasessa on ihan onneton alavääntö. Toki mulla on tuolla hukkaportittomalla turbolla tuo kone. Pitäis kokkeilla vaihtaa tuon 2,5:n turbo tuohon..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Vaikea sanoa, mutta +2 desiä tilavutta + iskusuhteen muutos ei missään tapauksessa ainakaan huononna tilannetta...
 
Takaisin
Ylös Bottom