A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

MVa~1 sanoi
Minkäslainen ilmanputsari muuten sulla on? 2.G:ssä on saksalaisessa erilainen ku suomalaisessa.
Ihan tuo on samanlainen kuin suomi vehkeissäkin...
J.Niemi sanoi
Sandvikin oranssi ;D
Oranssikin kävi mielessä mutta kun tuossa "naapurikylällä" on tojotassa oranssit niin vois olla joku muu...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

J.Niemi sanoi
Valkonen vois sopia kans...
Senkun saiskin pysymään kirkkaana niin ois ihan asiallinen.. se vaan voipi pinttyä ja tehdä vaikka mitä näissä hommissa :p
curwood sanoi
pinkin sinä laitat kuiteskin !!!
No muuten mut ei enää riitä tuo pinkki mikä on olemassa eikä tiedossa mistä sais samaa lisää ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

tuota omaa kotteroa kattelessa voin todellakin sanoa, että valkoinen pinttyy. Ei äkkiä uskois kuinka valkoinen se on joskus ollut ;D

Tuota pinkkiä minäkin meinasin ehdottaa.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Asiallinen vinssiasennus! Harmi kun se tankki on niin takana, saisi kohtaamiskulman kivemmaksi, jos vinssin saisi upotettua takalattian alle....
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Niko Päivinen sanoi
Asiallinen vinssiasennus! Harmi kun se tankki on niin takana, saisi kohtaamiskulman kivemmaksi, jos vinssin saisi upotettua takalattian alle....
Sitäpä itsekin harmittelin mutta on mentävä näillä mitä on. Ei oikein innosta rueta uutta tankkiakaan tekemään.
Aika näyttää sitten miten toimiva tuosta nyt tuli mutta itse olen toistaiseksi tyytyväinen...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Yrititkö sovittaa V6:n murikkaa dieseliin vai mikä proggis nyt oli menossa? ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Niko Päivinen sanoi
Yrititkö sovittaa V6:n murikkaa dieseliin vai mikä proggis nyt oli menossa? ;D
Ei vaan siitä pitkästä varaosa pajesta purettu kitkalukollinen murikka 4.875 välityksillä oli tarkoitus heittää tuon 4.625 murikan tilalle.
Nooh, tuo 4.625 on 7" ja 4.875 on 8" ;D
Ei mene vaikka haluais entiseen reikään. Taidan askarrella soan siihen toiseen akseliin ja kasailla valmiiks.. nostaa kokonaisen paikoilleen sitten.

Pitäskö tästä repästä nopee johtopäätös että se 5.jotain välityksillä oleva perä on sitten 9" ?

Pitänee vielä vielä tarkastella etuperä uudestaan, ihan vaan varmuuden vuoksi. Se nyt pitäs ainakin mennä heittämällä koko vekoitin paikoilleen... ::)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Eli suomeksi sanottuna se lista noista peristä, joka täälläkin jossain on (peräisin outerlimitsiltä), ei pidä 100%:sti paikkaansa...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Onko sulla missään lähikuvaa tosta soan toteutuksesta? Ison pahan perään tarttis soa näpätä ja uskonvahvistusta/ohjeita tarvitaan toteutustavan tiimoilta.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

JJ90 sanoi
Onko sulla missään lähikuvaa tosta soan toteutuksesta? Ison pahan perään tarttis soa näpätä ja uskonvahvistusta/ohjeita tarvitaan toteutustavan tiimoilta.
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Alusta/IMG_6199.JPG
Tuossa vanhassa kuvassa nyt näkyy vähän ajatusta. Otan huomenna parempia kuvia niin näkee kunnolla. Ail pii päk.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Niko Päivinen sanoi
Eli suomeksi sanottuna se lista noista peristä, joka täälläkin jossain on (peräisin outerlimitsiltä), ei pidä 100%:sti paikkaansa...
Gen 1

2.6, 2.3TD, 2.5TD & 2.5TDI (some) :-
front axle = 25 spline, 29mm diameter, diff = 7.25" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 8" diameter
3.0V6 :-
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 9" diameter

Elikkäs tuossa pätkässä nyt oli 7,25" myös takaperä mitä tuossa ei ollu mainittu. Enkä myöskään muualta ole huomannut.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Niko Päivinen sanoi
Tuo taitaa kattaa sitten poikkeukset tuossa listassa? Huono tuuri.
Aina ei voi voittaa, ei edes kerran ;D

Eipähän tuo soan tekeminen toiseen akseliin ole monen tunnin homma ja saa kasata koko akselin paikalleen nostoa vaille valmiiksi pöydällä :peukku
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

JJ90 sanoi
Onko sulla missään lähikuvaa tosta soan toteutuksesta? Ison pahan perään tarttis soa näpätä ja uskonvahvistusta/ohjeita tarvitaan toteutustavan tiimoilta.
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Taka-akseli/

Sielläpä niitä ois nyt. Ei oo iso homma tehdä. Pitää tehdä joku päivä tuohon toiseen akseliin.
Muistatte vaan sitten tähtäillä murikan kulman kohdilleen ettei se ole aivan nokka pystyssä...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Olen kans törmännyt tilanteeseen, että kitkalukollinen murikka ei menen lukottoman banjoon. Kaveri aikoi kerran asennella Shoguniin kitka-perän, mutta akseli oli sen verran pitkän matkan päässä, että heivas putken mäelle ja otti pelkän murikan matkaan. Kotona sitten olikin ikävä yllätys..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Sulla onkin oikeen Pro-meininkiä koneen kasauksessa, kun on tollanen vaakakin ;D :peukku
Mulla ei valitettavasti ole niin saivat kanget mennä sitten tehtaan toleransseilla takaisin lohkoon. :(

Oman varakoneen kasaus tyssäsi valitettavasti osapuutteisiin, mutta onhan tuota rassausintoa voinut jakaa sitten muulle autolle :) Ihan hyvä kun joutaa siihen paneutumaan, katsastus olisi taas ennen lokakuun loppua edessä ::) ja ruostetta on jostain ilmestynyt melkein uuteen autoon?!?

Kattelin sun kuvia ja havaitsin vähän samanlaista oiretta mm. jakiksen "panssarissa" ja takarungossa. :peukku On muuten ihme peltejä viritelleet sinne alustaan... Kaikki ns. panssarit on ruostunut puhki sieltä täältä, jopa koneen alunen... Turhan tiivis kone ilmeisesti ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Gary Grand sanoi
Sulla onkin oikeen Pro-meininkiä koneen kasauksessa, kun on tollanen vaakakin ;D :peukku
Mulla ei valitettavasti ole niin saivat kanget mennä sitten tehtaan toleransseilla takaisin lohkoon. :(

Oman varakoneen kasaus tyssäsi valitettavasti osapuutteisiin, mutta onhan tuota rassausintoa voinut jakaa sitten muulle autolle :) Ihan hyvä kun joutaa siihen paneutumaan, katsastus olisi taas ennen lokakuun loppua edessä ::) ja ruostetta on jostain ilmestynyt melkein uuteen autoon?!?

Kattelin sun kuvia ja havaitsin vähän samanlaista oiretta mm. jakiksen "panssarissa" ja takarungossa. :peukku On muuten ihme peltejä viritelleet sinne alustaan... Kaikki ns. panssarit on ruostunut puhki sieltä täältä, jopa koneen alunen... Turhan tiivis kone ilmeisesti ;D

Mitäs osia jäi uupumaan?

Juu kummallisia vehkeitä kun ruostuuvat ;D Runkopalkit on puolillaan hiekkaa,savea,yms. sontaa ja talvella otetaan vielä suolakylpyjä kun kuulemma muuten ei talvesta selviä tienpäällä ;D

Noh mutta kyllä tuota rautaa ja sähköliimaa riittää. Kun vaan mielenkiintoa riittäs aina ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Tuollapa noita puuttuvia osia jossain vaiheessa peräänkuuluttelin jo omassa projektitopicissa...
Varamoottorin kasaus tyssäsi varsin typerään pikkupuutteeseen: Kampiakselin kiilat on hävinneet kuin tuhka tuuleen.
Ihmeellisintä asiassa on, että koneita on osina kaksi,(toisesta lohko puuttuu ja toisesta kampura) eikä kumpaankaan niitä löydy Tainnut edellinen omistaja laittaa ne hyvään talteen...

Jos jollakulla olisi nuo kiilat ja termostaattikotelo/kansi, sekä lämppärin koneenkiertävä putki, niin ostaisin ne tuohon. Tuli annettua ne yhden koneen mukana, kun sen myin, eikä moisia tietenkään varalla ollut. Vanhassa turbokoneessa nuo em. osat on hiukan erilaiset. Sellaiset tietenkin hyllystä löytyisi

Kyllä, kyllä... Miggiin on lankaa vielä parisenkymmentä kiloa, kaasua saa tarvittaessa lisää Agalta ja peltiä Kuusakoskelta. Aikaa... No, joka hommassa pitää olla joku hidaste- ;D
Itseasiassa mun Pajeen ei juuri peltiä mene, kun olen hommannut mätäpaikkauksiin erittäin sopivaa palkkia talliin. :)
Pari lokasuojankaarta kun tekee uusiksi ja muutama kämmenen kokoinen paikka. 8)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kiiloja taitaisi löytyä ja varmaan nuita muitakin helyjä mut ne on tuosta vanhemmasta koneesta. Nappaan kuvia jossain vaiheessa niin palataan asiaan :peukku
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

hmm. Mitenkä minulla on sellainen mielikuva, että pakopainemittarin pitäisi mitata painetta ennen ahdinta, eli pakosarjasta?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

nostokurki sanoi
hmm. Mitenkä minulla on sellainen mielikuva, että pakopainemittarin pitäisi mitata painetta ennen ahdinta, eli pakosarjasta?
Joo pakopaine pitää mitata ennen ahdinta,silloin saa tietoon kanteen vaikuttavat paineet,jos paineet mittaa esim dp:stä niin silloin mitataan vain ahtimen jälkeistä painetta joka ei ole kovin suuri.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Se voipi olla et se pitäs olla pakosarjassa mut olkoon nyt tuossa. Riittää kun tietää kun pakoputki painuu kasaan :)
Toisekseen se pirun pakosarja saa varmasti hyvän alun lähteä halkeilemaan jos siihen mutterin hitsailee ja reiän poraa.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Nöpöhän alkaa olla hyvällä mallilla. Iiso :peukku katsastukseen ja toivotaan että nyt pysyy rojut siellä valukopan sisäpuolella vähän pidempään ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Imperio sanoi
Vapaata purnaamista :)

morjesta... en purnaa, komia peli... millasen venttiilin laitoit siihe popupin paikalle ja niistä kytkinnesteistä mihin se kytkin letku mennee, onko se se mikä on vauhtipyörän juurel kuskinpuolella ja täytyykö ilmata ja miten saa ilmattua jos tarvii...
siis olis mielenkiintoo omaan pajeenkin kytkinnesteet vaihtaa
 
Takaisin
Ylös Bottom