A15 Colt

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Paljonko moisia mahtaa olla harraste/käyttöpelinä?
1400 glx 4d 1981 103000km mittarissa
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: A15 Colt

mirage sanoi
Paljonko moisia mahtaa olla harraste/käyttöpelinä?
1400 glx 4d 1981 103000km mittarissa

Kyllähän luku varmasti lähellä nollaa on, oma veikkaukseni on että ~20. (Oulun seudulla ainakin on pari Tosi siistiä Colttia, vanhemmilta ihmisiltä molemmat)
Sehän on sulla sitten mittari pyörähtynyt just ympäri 3000km sit :)

Itsellä oli käyttiksenä 1.2 EL vuosia sit, ja sittemmin tuli hommattua pari turboa jotka ei ole peltikilpiä toistaiseksi nähneet (toinen ei näekkään luultavasti ikinä, toisella on vielä tsanssi (toivottavasti)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: A15 Colt

Veikkaan alle kymmentä liikenteessä olevaa. Tiedän itse pari siistissä kunnossa olevaa, ja pari "normikunnossa". Harvinainen peli. Ja hieno. Itsellänkin muutama niitä jemmassa.
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

No oululainen olen minä.Oli nihkeä museotarkastaja,jälkiasennuskattoluukku josta kauppakirja v.81 mutta ei käy museorekisteriin,sääli muuten orggis ja hitsaamaton auto
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

Jos joltain löytyis alkuperäisiin peltivanteisiin keskikupit niin kiinnostais?
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: A15 Colt

minultakin löytyy tällainen a15 korinen colt, ei ole tämä minun helmi ihan alkuperäis kuosissa... jotain rakentelua on täytynyt tehdä. ja oulun seudulla myös liikutaan.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: A15 Colt

mirage sanoi
No oululainen olen minä.Oli nihkeä museotarkastaja,jälkiasennuskattoluukku josta kauppakirja v.81 mutta ei käy museorekisteriin,sääli muuten orggis ja hitsaamaton auto

No perhana, yks kaveri oli ottanutkin sun autosta just kuvan ja sano että "hitto että oli hyvässä kunnossa" :D
Samaten MC:n coltista oli toinen kaveri kuvannut videota kun oli ajanut ohi ;D

Niin joo ja toki oon myös itse oulusta :D, Oulussa alkaa olee A15 pitoisuus kohdallaan ;D

Tuossa kuvia tuosta "huonompi kuntoisesta" http://www.isokyynel.com/turbocolt/
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: A15 Colt

mirage sanoi
Jos joltain löytyis alkuperäisiin peltivanteisiin keskikupit niin kiinnostais?

Onko sull itellä niitä yhtään?, siihenhän tulee semmot matalat kupit, mulla saattas olla takavetogalantista ne korkeat "M" kupit (Tai ainakin 3 kpl)
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

Eihän niitä mokomia ole,tuossa kuvassa oli 88 vanteet mutta nyt on alkuperäiset alla kromikehyksillä varustettuna ja keskikupit olis viimeinen silaus
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: A15 Colt

Jotain sellaisia uusia keskikuppeja minulta pitäisi löytyä mutta en ole varma tai ei ole tietoa sopivatko juuri Colteihin... Saisko ne olla mieluummin mustia vai kromisia...? Yksityisviestillä voi kysellä tarkemmin jos kiinnostusta löytyy... :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: A15 Colt

samitsu sanoi
Jotain sellaisia uusia keskikuppeja minulta pitäisi löytyä mutta en ole varma tai ei ole tietoa sopivatko juuri Colteihin... Saisko ne olla mieluummin mustia vai kromisia...? Yksityisviestillä voi kysellä tarkemmin jos kiinnostusta löytyy... :)

Ne coltin kupit on semmosten "1-2cm korkeat" ja oliko mitsun logo peräti.. (ja muistelen että ois mustat) (kuitenkin halvemman näköiset) kuin ne takavetogalantin M kupit jotka on jotain 4cm korkeet tms (ja kromia) :D
Keskireikähän näissä on sama, joten pitäs käydä..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: A15 Colt

[elle] sanoi
Yhteishuoltajuudessa isännän kanssa muutama A15 projektia... Ei nyt ihan Oulun seudulla mutta aika lähellä :p (kaikki on suhteellista...)

Onko nämä ne vaasa/pietarsaari akselilla tms. Rannikolla olevat Coltit :) (yksi tehtaan "wide" (tai kaarilevitykset) korisarjalla, yksi 2.0 trubo (Joka ostettiin meitin nokan edestä kun olin itse menossa sitä ostamaan savon suuntaan (vuosia sit) :D jne..) 8)
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: A15 Colt


on ne 8)



J. Puhakka sanoi
Onko nämä ne vaasa/pietarsaari akselilla tms. Rannikolla olevat Coltit :) (yksi tehtaan "wide" (tai kaarilevitykset) korisarjalla, yksi 2.0 trubo (Joka ostettiin meitin nokan edestä kun olin itse menossa sitä ostamaan savon suuntaan (vuosia sit) :D jne..) 8)
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

J. Puhakka sanoi
Onko sull itellä niitä yhtään?, siihenhän tulee semmot matalat kupit, mulla saattas olla takavetogalantista ne korkeat "M" kupit (Tai ainakin 3 kpl)
Jos vaan löytyis 4 kpl tyyliin sopivia keskikuppeja niin kiinnostaisi kyllä?
 

jokke156

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2011
Vs: A15 Colt

Itselläni uutena 1980 ostamani Colt GLX edelleen jokapäiväisenä käyttöautonani (harrasteena 1981 Sapporo GRS ja 1985 Starion). Colt toiminut luotettavasti 31 vuotta ja 260 000km. Kunto museokelpoinen tai ainakin melkein, mutta pidän kuitenkin käyttöautona koska on vaan niin mukava ja varma peli ajaa.
Vanteen keskikuppeja kannattaisi kysellä Mitsun varaosatiskiltä numerolla MB057644. Joskus Euroopasta löytyy harvinaisempiakin osia, ja joskus jopa kohtuuhinnalla.
Ihan ensimmäisten Colttien verhoilu poikkesi edukseen myöhemmistä. Lähes koko ovipahvi oli verhoiltu kankaalla, joka muistutti etäisesti säkkikangasta. Istuinosien keskusta oli samaa materiaalia, mutta istuinosan reunat keinonahkaa. Ovenkahvat ja aukaisukahvat olivat verhoilun väriset. Olen kerran nähnyt tällaisen Hollannissa. Oli hieno. Myös 1979 painetussa suomenkielisessä esitteessä on kyseisestä sisustuksesta kuva. Tuliko tällä verhoilulla Suomeen yhtään Colttia?
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

jokke156 sanoi
Itselläni uutena 1980 ostamani Colt GLX edelleen jokapäiväisenä käyttöautonani (harrasteena 1981 Sapporo GRS ja 1985 Starion). Colt toiminut luotettavasti 31 vuotta ja 260 000km. Kunto museokelpoinen tai ainakin melkein, mutta pidän kuitenkin käyttöautona koska on vaan niin mukava ja varma peli ajaa.
Vanteen keskikuppeja kannattaisi kysellä Mitsun varaosatiskiltä numerolla MB057644. Joskus Euroopasta löytyy harvinaisempiakin osia, ja joskus jopa kohtuuhinnalla.
Ihan ensimmäisten Colttien verhoilu poikkesi edukseen myöhemmistä. Lähes koko ovipahvi oli verhoiltu kankaalla, joka muistutti etäisesti säkkikangasta. Istuinosien keskusta oli samaa materiaalia, mutta istuinosan reunat keinonahkaa. Ovenkahvat ja aukaisukahvat olivat verhoilun väriset. Olen kerran nähnyt tällaisen Hollannissa. Oli hieno. Myös 1979 painetussa suomenkielisessä esitteessä on kyseisestä sisustuksesta kuva. Tuliko tällä verhoilulla Suomeen yhtään Colttia?
No sulle on kertynyt kokemusta coltista,lähinnä kiinnostaa tuo vaihteiston ääni,itsellä tahtoo vinkua pitkäpuoli lähinnä pienillä kierroksilla alle 3000 r/min kuinka ominaista mahtaa olla.Laatikossa kuulemma ihan stanulaakerit joten edullinen se olis tietenkin tarpeen vaatiessa laakeroida.Kuuleman mukaan nämä laatikot on kuitenkin olleet kestävämpiä kuin etenkin alipaineohjatulla vitosella olevat muutaman vuoden uudemmat
 

jokke156

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2011
Vs: A15 Colt

mirage sanoi
No sulle on kertynyt kokemusta coltista,lähinnä kiinnostaa tuo vaihteiston ääni,itsellä tahtoo vinkua pitkäpuoli lähinnä pienillä kierroksilla alle 3000 r/min kuinka ominaista mahtaa olla.Laatikossa kuulemma ihan stanulaakerit joten edullinen se olis tietenkin tarpeen vaatiessa laakeroida.Kuuleman mukaan nämä laatikot on kuitenkin olleet kestävämpiä kuin etenkin alipaineohjatulla vitosella olevat muutaman vuoden uudemmat
Vaihteiston ääni on todellakin erilainen power ja economy asennoilla, ja jo pelkästä äänestä tunnistaa kumpi alue on käytössä. Vaikea vain kuvailla onko se vinkumista vai mitä.
Tarkista myös vaihteiston öljymäärä, koska omastani vaihteiston päätylevyn välistä vuosi parikin kertaa. Lopullisesti vaivaan auttoi kun asensin päätylevyn sisältä löytyviin uriin O-renkaat. Tehtaalla tiivistetty silikonilla.
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

jokke156 sanoi
Vaihteiston ääni on todellakin erilainen power ja economy asennoilla, ja jo pelkästä äänestä tunnistaa kumpi alue on käytössä. Vaikea vain kuvailla onko se vinkumista vai mitä.
Tarkista myös vaihteiston öljymäärä, koska omastani vaihteiston päätylevyn välistä vuosi parikin kertaa. Lopullisesti vaivaan auttoi kun asensin päätylevyn sisältä löytyviin uriin O-renkaat. Tehtaalla tiivistetty silikonilla.

Öljyt on toki uusittu ja viimeksi lisäsin testimielellä forte lisäainetta,ei vaikutusta ääneen.Joutokäynnillä ei mitään taustaääniä mutta veto päällä etenkin pikkukierroksilla vinkunaa mutta ei sentään 100A datsun luokkaa ;D
 

mirage

Olisiko timantit ikuisia?
Liittynyt
30 Toukokuu 2011
Vs: A15 Colt

Mahtoikohan tulla kuva vanteesta(terveisin pölkkypää) ???
 

Liitetiedostot

  • Kuva0046.jpg
    Kuva0046.jpg
    93.5 KB · Lukukerrat 454
Ylös Bottom