A15 turbo coltin niksejä

popo99

A15 Colt Turbo
Liittynyt
6 Marraskuu 2003
eli siis käsiini jäi tommoinen härveli, ilman ahdinta ja kaasutinta ja tarkotuksena olisi saada se kuntoon normaali mallisella ahtimella ja paineistetulla kaasarilla, joten kysynkin et minkä muun mitsun imusarja siihen sopii? ja pakosarja kans? kaikki muutkin tekniikka vinkit tervetulleita ;)
 
periaatteessa tavallisen G1- 8 venttiilisen imusarja käy, välilaipalla ainakin. Pitääpä vilkaista omasta miten ne eroaa.

sitten imusarjan ja kaasarin väliin välilaippa ja siihen esim. weber DAT.

Jos oikein ruvetaan rakentamaan, niin tuplat ja niille teet imusarjan itse....

Pakosarjan joudut tekemään itse, sopivaa ei oikein löydy valmiina ja itse tekemällä saa muutenkin paremman.
 
juu just tollanen weberi on jääny nurkkiin ni kai mä sen siihen sovitan ja ahtimeksi luultavasti turbo uunon pikku ihi tai joku vastaava, tarkotushan olisi tehdä ihan jokapäiväseen käyttöön, mikä tommoses on puristus suhde?
 
8,5:1 (muistaakseni, täytyy tarkistaa sekin). Aika hyvä puristus suhde käyttö turboon, jolla ei lähdetä hakemaan mitään 200hv tehoja.....
 
Ei sulla Niko mitään muita speksejä ja niksejä ois tommosest mitsust kertoo, ku ei oo viel missään vastaan tullu samanlaista et oisin päässy tutkimaan, taitavat olla suht harvinaisii, mitkä siin mahtaa vakiona olla ahdot? ite ajattelin laittaa puolen kilon pintaan, ahtimenkin sain tänään hommattua; IHI 5 jostain subarusta, saas ny nähdä et kerkeekö tänä talvena saamaan liikkeelle ku on tota talli tilaa ja käteistä rajoitetusti :-\
 
onhan noita tullu räpellettyä... jos kaipaat jostain kohdasta tarkempaa tietoa niin kysy....

Jos autosi on alkuperäinen turbo, niin se eroaa tavallisesta lähes kaikilta osin: samaa on periaatteessa ainoastaan raaka kori ja ovet..

vakiona ahdot on jotain 0,4-0,5 bar luokkaa
 
Takaisin
Ylös Bottom