aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

tuli muuten tuossa mieleeni. jos tämän eliminoinnin suorittaa niin onko jotain painavaaki syytä että se akseli joka pyörii hihnalla on pakko ottaa pois? mietinpä vaan että helpommalla ois selvinny ku ois jättäny paikalleen vaan sen sinne ja ottanu hihnan pois. ei ois tarvinnu runkkia niitten laakereitten kans ja miettiä että kuinkahan käy. eikai tässä mitää time attack autoa olla tekemässä että sen painon takia sen sieltä pitäs pois ottaa.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

onko tosiaan näin että se öljypohja ei mahdu pois sieltä jos ei ota laatikkoa pois? :D saanu maata ja manata niinku ite piru tänään. niin ja locktite öljynkestävä tiivisteliima on kyllä kunnon myrkkyä. ensimmäinen puolituntia meni vaan siihen että sain ruuvarin sinne öljypohjan ja lohkon väliin.. ei ois näemmä tarvinnu ruuvin ruuvia ku se on niin häijyä tavaraa se liima.. :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

kyllä minä käytin tuosa yks päivä pohjan pois muutaku otti vaan pitkänpuolen vetarin lohkosta löysälle ja sen yhden alapalkin irti nii pitäs sopia irtuaan
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo niin sopi. rupesin kahtelemaan että ei se mitään taivaita pidä se toinen palkki siinä. irti lähti. mutta mutta. mitään ihmeellistä ei näkyny siellä. kaikki laakerit on paikallaan ja akselin tyngän tulppaus on kohdallaan. tsekkasin vielä että kaikki laakeripukit on kireellä ja semmosta. tuli jo niinki absurdi idea mieleen että oisko joku öljynsuodatin tukossa vaan tai jotain. alkaa vähä jo suoraan sanottuna vituttamaan tämä :-[ ostakaa pois. keles. mitähän seuraavaks tsekkais. ajattelin että otan sen imutorven irti ja tiivistän sen laippaliitoksen vielä uudestaan jollain muulla ku liimalla. tuli tuo suodatin vaan sen takia mieleen että oisko menny jotenki vialliseks ku paineet nousi kuitenki aika kovasti.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

kai käytit laakereita auki että näkee kunnolla. ei meilläkään evon koneessa tuntenu mitään erikoista nitkuttelemalla mutta silti oli yks kampiakselin laakeri rikki
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

en käyttäny pukkeja oikein auki. mutta sitä voisi vaikka seuraavaks tehdä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo käytähän auki kaikki nii näkee mistä se kolisee
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

pitää olla tasainen ja puhdas harmaja pinta siinä laakerissa eikä semmonen hangattu naarmunen niinku on jos hajuaa
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

tuossa rikkinäiset. ootko muuten ennen nähny nuin lyhyttä osotetta ;D

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://i7.photobucket.com/albums/y271/luckya1/kklaakerit.jpg&imgrefurl=http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php%3Fp%3D130104%26sid%3D9d0b7ae583cd83f332ecd5c44b8603f0&usg=__A7Jem299y1Na0SBt95Fpd20Ifhc=&h=480&w=640&sz=55&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=Bcyjo8gNhAzrbM:&tbnh=134&tbnw=179&ei=ARL6TcL0D8XOsgadn7T5Dw&prev=/search%3Fq%3Dkampiakselin%2Bliukulaakeri%2Bvaurio%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26hs%3D2jt%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:fi:eek:fficial%26biw%3D1680%26bih%3D869%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=248&page=1&ndsp=41&ved=1t:429,r:17,s:0&tx=82&ty=46&biw=1680&bih=869
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo pitää ottaa asiaks ja tsekata. meinaa vähä olla mehu pois miehestä ku tuli neljänpäivän provinssi rockin viettelyt siinä..
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

asiasta kukkaruukkuun; yksi kaveri kehu että kuplasta meni laakerit paskaks ku oli ollu öljynpainetta niin vitusti että se meni väärälle puolelle jotenki se öljy. en tiiä mutta voiskoha olla että kävi samaten ku tuossa nousi aika kovasti ne ö-paineet. huomenna ku herään niin otan pukit auki ja raportoin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
asiasta kukkaruukkuun; yksi kaveri kehu että kuplasta meni laakerit paskaks ku oli ollu öljynpainetta niin vitusti että se meni väärälle puolelle jotenki se öljy. en tiiä mutta voiskoha olla että kävi samaten ku tuossa nousi aika kovasti ne ö-paineet. huomenna ku herään niin otan pukit auki ja raportoin.

ei pääse mitsun koneessa öljyt vääriin paikoihin, kuten 1millin tolenransilla olevissa pahnapuhaltimissa ;D

paineen rajointin venttiili kyllä estää ihan älyttömän ylipaineen. löytyy suodattimen jalasta jousi+kuula

mutta jos on joku roska menny esim. kampiakselin kanavaan niin sehän voi tukkia kierron ja kk-laakeri morjestaa... kuten mulla oli tuossa HB galantissa (oletettavasti)
: http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/raputus.3gp ->vika -> http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/DSC_0417.JPG
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

pienen painin jälkeen sai taas niistä sen 250kt. no mutta siinä on jonku sortin kuvaa. tuo kk laakeri oli pahimman näkönen laakereista.
 

Liitetiedostot

  • 12.png
    12.png
    179.5 KB · Lukukerrat 438
  • nimetön.png
    nimetön.png
    138 KB · Lukukerrat 389
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ainakin tuossa ylemmässä kuvassa näyttäs olevan aika naarmuilla. mites oli kampura oliko urilla.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ei siinäkää näkyny mitää. mutta tuossakaa ei tunnu nuo naarmut sormeen tai jos kynnel koittaa. väri on vaan jotenki vaihtunu noin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo no sittenhän ne on ihan kunnossa. miltä näytti sylinterinseinämät oliko naarmuilla?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nekin ihan ok. vieläpä pieni hoonausjälki. mitähän se tekee ku öljypumppu menee paskaks? tai no varmaan hajoaa laakerit ekana. kohta alkaa työtki ja auto paskana ei hyvä tämä. rupeaa kohta loppumaan ideat :eek:
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ompa mystinen vaurio. kuitenki nuin paha ääni kuuluu. ei kyllä tule enää vikapaikkoja mieleen jos kerta venakopassakin kaikki kunnossa.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

on se. tuli vielä kaiketi hiljaa hiipimällä eli sen aikana ku auto seisoi 2päivää parkissa. pitääköhä vaan ajaa vika pihalle raakasti. :r
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
on se. tuli vielä kaiketi hiljaa hiipimällä eli sen aikana ku auto seisoi 2päivää parkissa. pitääköhä vaan ajaa vika pihalle raakasti. :r

ettei nyt vaan olisi vain hyd.tasuri hajonnu?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

kuinka voin sen diagnosoida? siltä se kuulostaa sillein potenssiin 10 kylläkin. kokolailla ovat kyllä kivikovat kun yrittää painaa ruuvarilla kasaan.

jos siis tarkotat tasurilla nostajia?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

juu ne on ihan virallisesti hydrauliset venttiilin välyksen tasaajat :)

nostajia ei ole kuin työtötanko koneissa ;)

kokeileppa etsiä haulla ohjetta missä putsataan ne tasurit, muistaakseni harrik on juttua laittanu
ja moni muukin...
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

no tässä omistanu muutaman dx corillan pienen elämäni aikana että jääny oldschool päälle näissä ;D pidetään mielessä oikea termi.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ei tyhymä osaa. en löyä juttua noiden putsaamisesta vaikka kuinka runkin tuota hakua :D anyone? eikö ne pidä ilmata myös sitte jotenki? siitäkää en löydä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32742.0
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

tänään lyön takasin kiinni tasurit ja koitan uudelleen. huomasin että niinku ois vähä pienentyny sivuääni ku pistin uudet öljyt ja suodattimen koneeseen. Btw kyselin typeriä katsurilta ku käytiin kaverin apina datsuniin hakemassa leimaa nii kysyin tuosta polttoainetankin itsetekemisestä että kuinkas passaa niin vielä sais omaan galluun tehä oman tankin. 93-vuonna on tullu se että pitäs olla hyväksyntä tankissa. tuohan oli 92 ^^
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

noniin. naamapalmua eli facepalmia. oisko pitäny tsekata iha eka jako ennenku repii alakerran auki ja ottaa tasurit pois ja ja ja. sikäli mikäli alapäässä jako on kohdallaan kun apulaitehihnapyöränmerkki on jakopään kopan syttyasteikon 0 kohdassa niin nokkien merkit heittää häränpyllyä. laskeskelin että 6 hammasta on ylhäällä jakomerkit toisistaan kun alhaalla on merkissä. ei sen kummempaa vikaa vissiin ollu. hyviä toisaalta huonoja uutisia. kummallisinta on että kuinka jako hyppäs ku sammutin toimivana paikalleen. silloin on täytyny jotain tapahtua.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nonii. se toimii taas. käy nätisti ku pisti jaon takasin kohdalleen. mutta takasin niihin vanhoihin ongelmiin heti sitten pienen riemun jälkeen. eli vähän kun ajaa matkaa ja kierrokset on hetken 3000runtua niin alkaa viisari kääntyä vienosti punaiselle ja kun kone on kunnolla käyntilämmöissä niin alkaa pätkiminen ku vedättää. vähän viileämpänä niin kyllä tuntus olevan vetosia ja pelaa. kuset ja paskat ei mee sekasin. flekti huutaa käytännössä kokoajan.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

noniin tuuttasin ylävesiletkuun lämpömittarin kiinni mutta it does not make sense. mitsun omamittari on normilämmössä eli klo 12:sta niin mittari näyttää jo 100 astetta. kävin ajelemassa pikku rinkiä niin lämmöt alko nousemaan taas mutta mitsun oma viisari ei kääntyny kuin sen 2 viisarillista lämpöisemmälle ja lisämittari näytti 120 astetta celciusta. koitin niin ei oo painetta putkessakaan mitenkään erikoisen tuntuisesti niin ei tuntus keittävänkään ja ei porinaa kuulu. aattelin että koitan ihan kattilassa että kuinka se näyttää kun keittelee vettä. no nousihan se 110 asteeseen kiehuvassa vedessä kuitenkin. mitä tuollasessa 6 pulttisessa kuuluis olla lämpöä? ilmaako nuo itsensä kuten muut japsit vai pitääkö erikseen jotain härkiä? nyt ei tosin oo termariakaan ollenkaan. eli kun ei ole termaria niin veden pitäisi kiertää kokoajan eli kun tsekkaa syylärinkorkista niin pitäis nähdä nesteen 'virtaavan', eikö vain?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

mulla gti:ssä lämpö evoscanin mukaan pyörii 92-97astetta välissä, yli 100 ei menny
edes alastarolla viimeksi.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

Evossa sama juttu. Auton oma mittari pysyy kuin naulattu puolessavälin, mutta apexista katottuna lämmöt seilaa kaupunkiajossa 82-98astetta.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nonnii. yhden huomion huomasin taas lisää. lauhdutin on tukossa vaikka voissa paistais. toinen putki joka sinne menee on lämmin mutta lauhdutin ihan kylmä ja lähtevä putki on myös kylmä. millähän tuon sais auki kunnolla? oon sitä kerran huilutellu kunnolla polttoöljyssä jolloin pysyi jopa hetken auki ja lämpesi eikä flekti huutanu kokoajan niin että laakerit palaa. pitäisköhän ostaa uus lauhdutin kokonaan ;o myöskin nyt on käsillä se että kun kunnolla kones lämpee niin pikku hiljaa alkaa menemään seoslaihalle ja lopulta pätkäsee kun kierrättää pikkusenkin. Yks tuttava heitti ilmoille että lämpeääköhän se kone niin valtavasti sen takia myös kun ei ole cooleria asennettu. kädellä kun koittaa niin ei kyllä tunnu ainakaan kuumalta se ahtoputki.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

mistähän johtuu moinen ilmiö kun kylmällä koneella pelaa hyvin ja on vetoja mutta kun lämpenee niin rupee vetään laihalle seosta.. :-\
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

outolintu tuo gallu. asensin letkun päähä mittarin että näkee b-paineet ajossa niin ei enää mitään ongelmia ;o kerran vissiin teki vaan sen että meinas ruveta kurlaamaan mutta sitäki kesti sekuntin ja annoin kyllä sikaa aika kovasti että ainaki lämmi oli. ja ahdoilla b-paineet nousee ihan niinku ilmeisesti pitääkin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

jos bensanpaine nousee samanverran suhteessa ahtopaineeseen nii sillon se on oikeen. hyvä jos alkaa pikkuhiljaa pelaamaan. itsellä galantti seissyt koko kesän.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
nonnii. yhden huomion huomasin taas lisää. lauhdutin on tukossa vaikka voissa paistais. toinen putki joka sinne menee on lämmin mutta lauhdutin ihan kylmä ja lähtevä putki on myös kylmä. millähän tuon sais auki kunnolla? oon sitä kerran huilutellu kunnolla polttoöljyssä jolloin pysyi jopa hetken auki ja lämpesi eikä flekti huutanu kokoajan niin että laakerit palaa. pitäisköhän ostaa uus lauhdutin kokonaan ;o myöskin nyt on käsillä se että kun kunnolla kones lämpee niin pikku hiljaa alkaa menemään seoslaihalle ja lopulta pätkäsee kun kierrättää pikkusenkin. Yks tuttava heitti ilmoille että lämpeääköhän se kone niin valtavasti sen takia myös kun ei ole cooleria asennettu. kädellä kun koittaa niin ei kyllä tunnu ainakaan kuumalta se ahtoputki.

sielä on muuten sitte termostaatti sille öljyjäähdyttimen kierrolle. koitas testata kuinka se toimii vai jumittaako..
eli sama testi ku normi termostaatille..

termari sijaitsee niitten öljyjäähdyttimen letkulähtöjen vieressä. sellanen messinkinen kummallisen näkönen pultin kanta ;D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

eli ahtoja näyttäs olevan 0,5bar mittarin mukaan ja sen verra se kirii ku ahtaa. oon koittanu joskus sitä termaria että pelaako ja kyllä se veti kasaan sen jousen. en tiiä tosin nyt tiiä tilannetta ku 1,5v sitte koitin viimeks ku oli aivan samat ongelmat että flekti huutaa niinku riivattu kirkossa ja ei lauhdutin tuntunu lämpimältä. sulkeeko se termari kummanki letkun lähdön? meinaan vaan että toinen putki on lämmin kyllä että öljyä siellä on mutta lauhdutin ja ilmeisesti paluu putki on kylminä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

tilasin uuden lauhdutin setin. vanha oli sen verra rupinen jo että aattelin että olkoot. no het ku olin maksanu tilaukseni ja ajattelin käyä vähä polkemassa kylän raitilla niin löin auton käyntiin ja palloilin siinä ympärillä hetken niin eiköhä ruvennu tulemaan norona bensaa tankin luota. ttu!
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

greatness. aateltii ottaa asiaks ja paikataa nyt se vuotava tankki ja vaihdetaa pumppu samalla. tankki oli äkkiä paikattu ku ei ollu paikattavaa. vaan bensalinja tihkui bensiiniä läpi. nyt ruostunut niin pahasti että oikein pienellä suihkulla lenti. noo uutta putkea ja 255lph pumppu tankkii ja eiku raakaa ajoa. tuntuu ihan hyvin toimivan taas. tosin tyhjäkäyntiä ei oo ja sehän pojat meinaa sitte syödä miestä ku auto sammuu joka vaihteen pienennyksellä ja laturin remmi huutaa hoosiannaa. jospa seuraavaks mega tulille ja kattoa vaikka jollai tyhjäkäyntiventtiilillä jos korvais tuon surkean tkmoottorin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

jännä näissä mitsuissa kun öljy kiertäessään lauhduttimen kautta ei mene silloin suodattimen läpi. eli kun öljynlauhduttimen termari on auki niin se öljy voi kiertää joko suodattimen tai lauhduttimen kautta. hoksasin tuon kun teurastin muutaman öljysuodattimen jalan tässä viikonloppuna, kun muutetaan tuohon omaan sprintti galanttiin suodatin eri paikkaan ja laitetaan öljy kulkemaan kokoajan lauhduttimen kautta.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

oho! pitääpä laittaa termari takasin siis. taidan päästä helpommalla ku blokkaan koko vanhan järjestelmän ja laitan ostamani lauhdutin sarjan ja otan ryöstölaipalla suodattimen välistä kierron niin pitäs ruveta kiertämään.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo sillain sen saa varmasti kiertämään ei mullakan ole koskaan omassa tie autossani öljykuuleri lämmennyt mutta eipä tuolla oo tullu niinpaljon revitettyäkään että tarvis lauhduttaakkaan
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

voisin kuitenki päästää fortet koneeseen ja yrittää sillä tyylillä sitä kiertoa jos putsaantuis niin vois jättää sen vakion sinne kuitenki. syyläriin konetiskiaineet kiertoon ja putsata sen jäähdytyksen siltäkin osin. joskus on kiertäny öljy siellä ja se lämpes kyllä niin että käsin sen huomas ku koitti lauhdutinta ja flekti ei huutanu koko aikaa. toisin ku nyt ja ennen turbotustakin. piparirallissaki huutaa kokoajan vaikka on pakkasta ja jäähdyttävää viimaa on kuitenkin jonkun verran. mahtaiskohan evon syyläri mahtua tuonne noukkaan? ajattelin että se vois olla aika samanlainen ku vesiputket käy varmaan ristiin evosta galluun ja toisinpäin. ostais heti alumiinisen ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom