aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
tosiaan vian täsmentämiseksi kurlausta / nykimistä esiintyy vain lämpimällä koneella ja paineet 0,5 näyttää olevan kun rupesin seuraamaan ahtoja.

Laajakaista kiinni ja ihmettelemään seoksia. Melkein lyön vetoa, että tuo maffi ja ecu ei toimi keskenään ja seokset miten sattuu. Tuossa 2g ecussa pitäs varmaan olla se evo3:n maffi.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo soittelin muutaman puhelun. ilmeisesti juurikin tämä maffi kusee. no evo 3 maffi lähtee huomenna tulemaan. eihä se virtaa paskaakaan se gtin:n maffi. kuitenki voimaa tuntuu olevan jo jonkin verran ja se reset ominaisuushan tuosta maffista puuttuu kokonaan. pientä facepalmia tässä ny on tullu mutta virheistä oppii. :D keskusteltiin myös puhelimessa siitä että sytytys ennakko vois vaikuttaa tuohon lämmön nousuun.?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ku saat sen maffin kytkettyä niin laita sitte bensanpaineet sinne 3 baariin ja meneehän sulla sinne bensanpaineensäätimelle ahtopaineletku että säätyy paine ahtojen mukaan.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo menee kyllä alipaineletku imusarjasta -> säätimeen. sama letku mikä on vakionakin sillä säätimellä. pitää päivittää sitte ku on maffi tullu ja asennettu. samalla vaihtuu ilmanputsariki HKS kartioon. pitää hommata se ajotusvalo jostain niin saa tsekata. eikös se katota kampuran päästä? mietin että jossai hondan koneessa katottii vauhtipyörästä..
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

joo siinä hihnapyörässä on se merkki ja asteikko jakopään kopassa. ja ajotus lamppuja saa motonetistä tai biltemasta muistaakseni alle kahdenkympin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

evo 3 maffin liittimessä on eriväriset piuhat ku gallun johtosarjassa.. osasko joku sanoa kuinka tämä ny kytkettäs galanttiin?

EDIT:

Kummanki pirssin kytkentä kaaviot auttais. :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

minäpä koitan muistaa huomenna itseltä kattua missä järjestyksessä johot tulee laitan vaikka kuvan
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

http://www.vfaq.com/mods/2GMAF-1G.html

oisko tosta apua...
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

oishan tuosta. mutta mulla on tässä evon maffin johtosarjan pätkässä eriväriset johdot kuin tuossa ilmeisesti 2g:n johtosarjassa. mutta jos liitän ne tuohon järjestykseen niin mahtaa se pelittää kuitenkin? ::)
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
oishan tuosta. mutta mulla on tässä evon maffin johtosarjan pätkässä eriväriset johdot kuin tuossa ilmeisesti 2g:n johtosarjassa. mutta jos liitän ne tuohon järjestykseen niin mahtaa se pelittää kuitenkin? ::)

Eihän niillä johtojen väreillä ole mitään väliä, kunhan pinnit ovat oikein kytketty. Muista varmistaa kumpi on siinä maffin liittimessä ykköspinni. väärinkytkettynä voi polttaa ainakin yhden 1 mikro henryn kelan sieltä sisältä.

Sitten tietenkin tämän jälkeen pitää softaan laittaa sopivat maf:n arvot, että sopat on taas kohdillaan.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

vielä kun saisin tietooni että onko tämä 90 vai 91+ vuoden eclipsen ecu. ei muuta eroa varmaankaan paitsi että kaasuläpänkotiasentotunnistin ja mafin johot vaihtavat paikkaa keskenään.. mutta mielelää heti oikein sen pistäisin. päällä lukee punasessa tarrassa että python injection remanufactured ja numerot 129-607 042401 aukasin aivoboksin ja levyssä on mitsun merkin alla tällänen koodi : JE331B997A. osaako joku kertoa mistä tämän vois erottaa?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

aavikko-mursu sanoi
vielä kun saisin tietooni että onko tämä 90 vai 91+ vuoden eclipsen ecu. ei muuta eroa varmaankaan paitsi että kaasuläpänkotiasentotunnistin ja mafin johot vaihtavat paikkaa keskenään.. mutta mielelää heti oikein sen pistäisin. päällä lukee punasessa tarrassa että python injection remanufactured ja numerot 129-607 042401 aukasin aivoboksin ja levyssä on mitsun merkin alla tällänen koodi : JE331B997A. osaako joku kertoa mistä tämän vois erottaa?

Mitä siinä lutikassa lukee E743, E931. Eli tolla lutikalla määräytyy mikä koodi ja mikä lähtö on missäkin.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

en löyä tuollasia koodeja mistää täältä laatikosta. pakko kysyä että mikä lutikka?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

tarkotetaan varmaankin sellasta mustaa "laattaa" jolla on kauheesti jalkoja
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

kaks mustaa laattaa löytyy jotka on neliönmallisia. toisessa lukee MH6111 E858 ja toisessa M59107J E310 ja sitte noita pieniä piiriä on muutama mutta niitä tuski tarkoitetaan. ja aivan hanurista tuo 250kb liite raja.... :D
 

Liitetiedostot

  • Valokuva00311.jpg
    Valokuva00311.jpg
    243.2 KB · Lukukerrat 883
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nyt on kiinni maffi. olevinaan vetää huonomminen kuin vakiola maffilla. kytkin sen niinkuin se vanhan mallisen ecu kytketään. kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja kaikkea mutta jossain on kyllä vika. niin ja vielä tuntu vähän nykivän ku alko veättämään. löysin linkin jossa prikulleen samanlainen ecu kun tuo mun oma.

http://www.technomotive.com/howto/ecu1g/checkeprom.htm

omastani on lähteny liitinkammasta pois ne numerot jo melkeen mutta sopisi olemaan tuo. alkaa 6:lla ja loppuu kirjaimeen m. eli siis tuo alempi empromiton loora.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

onkohan nyt se resetti ja kaasun kotiasento johto oikein päin saitko selville sen ecun vuosimallin?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nonii ennakot oli iha päi p*rsettä. ei piisannu se asteikko. arvioitiin joku 20 astetta sille määräksi. nyt saatiin 5 astetta niinkuin ohjearvo taitaa sanoa. maf kiinni. ei vaikutusta johdot tsekattu ja tupla tsekattu. ei tunnu vetävän oikeen. :r 0,5 bar paineet. seokset ok. edellisellä maffilla veti paremmin kyllä. ihmeellistä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

kai maadotit sen liittimen säätäessä ?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

no jos se jako hyppää ku vaihtaa maffin niin eikai siinä. vikakoodin tsekkasin mutta ei tyhjäkäynnillä varmaan mahdollista vikakoodia kerenny rekisteröimään enkä viittny ajaa nimittäin: löin koneen käyntiin 2 yön seisonnan jälkeen ja hirveä kolina ja kuulostaa aivan diesel moottorille. käy kuitenkin neljällä. ajattelin että nakuttaako se sen sytytyksen säädön jälkeen (mitä ei kuitenkaan kyllä sillon todellakaan tehnyt kun säädettiin) ja käänsin syttyä mutta ei vaikuttanu. huomenna venttiilikoppa irti ja tsekkailen että mitä yllätyksiä siellä on. jos menee veivien laakerit niin eikö se rupea koluuttamaan jo ajossa? toimivana ajoin niille sijoilleen kuitenkin eikä kuulunu ylimääräsiä ääniä. kyllä suututtaa.. ja vielä tuli mieleen että jos se tp-akselien poisto olis kussu ja öljyä ei menis sinne kiertokankien laakerille niin eikö tuo ois mahtanu hajota heti kun sillä lähtee ajamaan? kuitenki jonku 60kilsaa oon sillä päästäny. sillonki ois hajonnu ajossa eikä sillon ku seisoo paripäivää? ja yläkertaanki asti tulee sitä öljyä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

nuan vain. alkaa epäilemään sabotaasia jo pikku hiljaa. 13mm mutteri venttiilikoneiston seassa. poistin mutterin ja koitin käyntiin niin kolina senku jatkuu. :) mitähän kaikkea tässä vielä joutuu tekemään. säkää ollu jos se on ollu siellä viimeset 60kilsaa mitä sillä kerkesin päästellä että on ollu jossain välissä vaan tallessa ja nyt ku löin käyntii niin jonnekki väliin. ehdotuksia mitä on menny paskaks?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

onhase mutteri voinu käydä vaikka nostajan välissä ja vääntäny venan mutkalle. onhanse sytkän säätö voinu vaikuttaa vetoon huonontavasti mutta todennäköisesti kestää kauemmin jos kerta 20 astetta oli alunperin ennakolla.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

noniin hyvät uutiset eli onni onnettomuudessa: mutteri ei oo tehny mitää damagea eli venttiilit ehjät. puristukset olivatkin ok eikä ollut jälkiä missään! :)

huonot uutiset: mistä se ääni sitten kuuluu? startti ja vaihdeloora suljettu pois jo. voisko olla sattumaa että laakeri kiikkas heti ku löin käyntiin. ehdotuksia? tai olisko se ääni vaan että se nakuttaa ja joku meni sytyn säädyn yhteydessä vituiksi? this is gettin interesting. pystyykö laakeri vikaa toteamaan jotenki muuten ku aukasemalla pohja ja tsekkaamalla onko muuttunu siniseks mikää? tilat on ihan hanurista nääs. ( autokatos jossa hiekka/sora lattia )
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

onko se sytytys nyt siinä vitosen viivan kohalla
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

no sitä rupesin itekki miettimään. pitää tänään tsekata uudestaan.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ei vaikutusta kolinaan vaikka kääntää ääripäästä ääripäähän koneen ollessa käynnissä asentoanturia. Startilla veivatessa lyö ikään kuin takasin niinku sytytys ois pois kohdaltaan. ilman tulppia kone pyörii hyvin ja ilman vastustusta. tulpat normaalin väriset ja kärkiväli kohdallaan. startilla kun veivaa konetta niin ei kuulu mitään ylimääräistä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

vakuttiko se sytyn säätö siihen lämpiämis ongelmaan. ja loppuiko se pätkiminen kun laitot sen kolmosen maffin. kannattaa vielä tarkastaa jakopään ajotus varalta, kato jos imunokka on pielessä nii sillonhan se on sytkäki pain peetä.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

en kerenny lämpiämistä matka ajossa koittaa ku alko tuo paukutus. jakopäässä on ainaki nokkapyörien merkit kohdallaan. muutaman vedon kerkesin vetää kun sen maffin asensin. ei ainakaa pätkiny mutta ei kyllä vetänykkää sen puolee. tippu varmaa 40% vedot ku vaihto maffia :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

ok jännää että tehot laski, kai sulla on kuitenki samat ahtopaineet ollu entisellä ja nykysellä maffilla että ei ne vaikuttanu. ja paljonko edes käytät ahtoja?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

mittarin mukaan ei oo ku 0,5 bar. ja samat paineet on ku edelliselläkin maffilla.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

eikä auttanu vaikka otin laturin, ohjaustehostimen sekä vesipumpun pois toiminnasta. aattelin että jospa sittenkin joku niistä ois. mutta eipä ollu.
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

mietin jo niin kaukaa haettua juttua että jos sen maffin kytkee väärin niin voisko se ecu mennä niin sekasi että sen säädöt sais sen naulaamaan. :D

(yritän miettiä kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat ennenku tarttee ruveta repimää jakolooraa ja öljypohjaa pois hietikolla -__-)
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

en usko että bensakoneeseen sää diisselikoneen ääniä vaikka kuinka laittas naulaamaan. ;D vieläku kuulis ite sen äänen nii se aina helepottas
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

pitäsköhän mun kuvata video ja upata tuuppiin. jos tuon luurin 720p kuvasta ois jotain hyötyä joskus :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/raputus.3gp

jos on tuollanen raputus niin... ei auta kikkailut vaan menee kone purkuun...

oletettavasti 1syl kk laakeri on tässä kunnossa : http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/DSC_0417.JPG
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

http://www.youtube.com/watch?v=j8hMiBrlJb0

Siinä on youtuben raiskaama video. :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

Onko sulla öljyt koneessa ihan ku jäis yläkerta ilman painetta?
TP- akselit paikalla? Ettei niitä ole poistettu ja nyt vuotas paineet

Älä aja tai kierrätä konetta kun noin pahasti rahisee vika kannattaa ensin selvittää...

Tapatalk@iPhone
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

itsehän omin pikkukätösin ne poistin sieltä kyllä. :) ja käänsin laakerit ympäri ja yada yada yada. mutta tosin ku pyöritettii startilla konetta ilma tulppia ja venttiilikoppaa niin pelkällä startilla sai sellasen öljy-suihkulähteen aikaseks. ja on se venttiilikoneisto märkäkin kyllä ku sitä on on käytetty ja sen jälkee koppa auki. mutta ei tosiaa ollu samanlainen paukutus ku tuossa yhdessä videossa minkä postasit. ja se on pelannu kyllä jo 60kilsaa... :D
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

Laitoitko liimaa TP-akselin lakruihin?
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

muistitko tukkia sen reijän mikä jää näkyviin ku katkasee sen toisen akselin että ei sieltä karkaa öljyt
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

galaniitti sanoi
muistitko tukkia sen reijän mikä jää näkyviin ku katkasee sen toisen akselin että ei sieltä karkaa öljyt
Onhan niitä sokeitakin akseleita..
 
Vs: aavikko-mursun Galant Dynamic-4 Turbo -92. Terveiset

noo tässä kuitenkin oli reikä ja tein siihen tapilla kierteet ja pistin pultin kupariprikan kans paikalleen ja voitelin kierteet lukitteella vieläpä.
 
Takaisin
Ylös Bottom