-JP- sanoiVielä kerran voisin taas sanoa , että VAIHTAKAA NE ÖLJYT !! (jos oikein kovasti yritän niin tämä oli sitten viimeinen kerta...) :-X
On ihan turhaa lukea mitään huolto ohjetta. Jos on mustaa niin vaihtoon ne öljyt vaikka olis edellisestä kerrasta vain 5tKm.
artova sanoiVaihtuuko/kiertääkö tuo säiliössä oleva neste käytössä, vai onko niinkuin jarruneste, että sama litku makaa säiliössä? Jos vaihtuu, niin nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen voisi ottaa tavaksi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä vaihtaa noi säiliössä olevat ayc nesteet. Säiliön saisi nätisti tyhjäksi vaikka jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla alipaine imurilla.
-JP- sanoiVielä kerran voisin taas sanoa , että VAIHTAKAA NE ÖLJYT !! (jos oikein kovasti yritän niin tämä oli sitten viimeinen kerta...) :-X
On ihan turhaa lukea mitään huolto ohjetta. Jos on mustaa niin vaihtoon ne öljyt vaikka olis edellisestä kerrasta vain 5tKm.
Kyllä vikakoodit jää muistiin.nahkuri sanoikyllä, käskystä laitetaan öljyt vaihtoon. ;D mutta pystyykö säiliössä olevan öljyn väristä siis päättelemään, kuinka likaista öljy on? mielestäni se ei ole vielä ollenkaan mustaa, eikä määräkään ole liian vähäinen.
mitenkäs noi vikakoodit? jääkö sinne mitään muistiin vai nollaantuuko ne itsestään jonkun ajan kuluessa? viime kerrasta, kun acd-valot syttyivät, on jo pari kuukautta aikaa. ja oliko se niin, että jos pumpussa olisi vikaa, niin vikakoodit nollattaessa pumpun koodi ei poistuisi ollenkaan? ja tarkoitan tätä nyt takuun kannalta. eli tapauksissa, joissa pumppu on pistetty uusiksi takuuseen (oli siinä nyt sitten vikaa tai ei), onko tämä vika ollut "päällä" koko ajan kelistä riippumatta vai miten vaihtamisen tarve on päätelty? reilun vuoden kokemuksella mielikuva vehon mitsuhuollosta ei ole ihan kaikkein positiivisin.hassua sinänsä, sillä hondien kanssa homma toimi hienosti samassa talossa. ilmeisesti tehtaan kanta eri takuuasioihin on sitten erilainen.. ??? vai lieneekö evoluutio mitsu sitten niin eri luokan auto kuin typerä sivikki.
![]()
-JP- sanoiKyllä ne kiertää. Säilössä 0,2 l ja järjestelmässä yhteensä 0,8 - 0,7 l eli parempi mielestäni vaihtaa ne kaikki kerralla kuin ,että joka viikko vain säiliön huuhtelu.
Huono öljy on aina huonoa öljyä vaikka siihen uutta seikoittaisikin.
Työt onnistuu vaikka VEHO nimisissä autohuolto paikoissa ,jos ei itse halua työtä tehdä.
artova sanoiVeholle en autoani vie, varaosamyyjä ei ollut ikinä AYC/ACD pumpusta kuullutkaan...
artova sanoi"nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen" - Luetaan viestit ajatuksella läpi ;D
Olivat jättäneet vaihdossa säiliön sen verta vajaaksi, että jouduin ostamaan oman pänikän tuota dexron 3:sta, että sain seisonnan jälkeen säiliön yläpintaan. Nyt ajattelin sen "lähivuosina" tuonne kaadella. Veholle en autoani vie, varaosamyyjä ei ollut ikinä AYC/ACD pumpusta kuullutkaan, kun kerran hintaa kysyin. Kerrottuani, että kyseessä on lukkojen hydraulipumppu, kysymys oli "jaa ovenlukkojen?" :seina"
kyllä evojen tuntemusta löytyy,esim Printsport ja varmasti osaavat homman!+ salosta löytyy myös osaajia.uusis sanoiolisit vaan sanonu että juu,ovenlukkojen..olis saanu ihmetellä seuraavan vuoden niistä räjäytyskuvista että missä se pumppu on
kun tuntuu että noissa isoissa merkkihuolloissa kukaan ei osaa sanoa ja tiedä mitään autoihin liittyviin kysymyksiin ilman puolentunnin räjäytys kuvan tuijottamista..
harmi kun mitsuille ei ole mitään omaa (pikku merkki pajaa niin kun subaruille tossa keravalla) kaikki subaru miehet tietää mistä puhun..ei tarvi kun soittaa ja kysyä niin on vastaukset.tietokoneetkin varmaan tuli vasta pari vuotta sitten sinne(karkeesti sanottuna) ;D mutta homma toimii ja luottaa voi ainaeukku
??? Eihän järjestelmässä ole paluuta.-JP- sanoiKyllä ne kiertää. Säilössä 0,2 l ja järjestelmässä yhteensä 0,8 - 0,7 l eli parempi mielestäni vaihtaa ne kaikki kerralla kuin ,että joka viikko vain säiliön huuhtelu.
overboost sanoi??? Eihän järjestelmässä ole paluuta.
-JP- sanoiSiinä se vika onkin. Nämä kaverit ei välitä autosta pätkän vertaa >: Kokemusta on mm. jarrujen osalta 18tkm. ajettuun autoon kuuluu kulemma se että etu Bremboissa ei ole lakkapintaa jäljellä: Vastaus "sitä se suola teettää ei kuulu takuun piiriin" Mitään rata/ streetfun touhua ei ollut ajettu.Minun autoon nämä jehut ( ja niiden esimiehet) eivät koske. Sorry
Mun puolesta sutaskoon tumppunsa koko takuuhuolto :seina
Niin onkin... Muistin väärin. Tosin kiertää vaan pumpun kautta, ei lukkojen.-JP- sanoiEikös siinä säiliön kyljessä ole kaksi lähtöä ?
-JP- sanoi
Samppa sanoiTais samainen firma pukata postia joku aika sitten, että pystyvät korjaamaan noita hajonneita pumppuja.
Twilight sanoiMissä kannattais vaihtaa AYC/ACD- hydraulijärjestelmän öljyt Tampereen lähialueilla? Mikä on kyseisen homman ohjeaika?
-JP- sanoiVEHO Hatanpää vois olla yks paikka. siinä 100 - 150 € hinta. Tunti menee vähintäin... ehkä puolitoista.
Twilight sanoiEli käytännössä n. 75-90€/h + pientarvikelisä ja testerin käyttömaksu. 100-150€ on aika lähellä totuutta. Onko kukaan tehnyt tätä kotikonstein? Pystyykö jollain evoskannereilla tekeen ton saman ilmausohjelman?
Pietari sanoiOon tehnyt pumpun öljynvaihdon itse, Evoscan 2.7:ssa toimii nyt noi aktuaattorit jolloin pumpun saa käyntiin sekä venttiilit auki.
Twilight sanoiOsaisitko nopeesti heittää työvaiheet tähän hommaan? Tyhjennys, täyttö, ilmaus, testaus.
-JP- sanoiTesterillä/Evoscanilla pumppu pyörimään.
Ilmausnipoista vanha mäjelle ja uutta säiliöön tilalle.
0,8l on järjestelmän tilavuus eli litran pytty kamaa.
Twilight sanoiSiinä viralliset tilavuudet Evo 7.
Eli nopeasti toteutettuna 20-40min homma. Ainoo että toi MUT-II puuttuu.
Harri K sanoiEikös keskilukon voi ilmata siten että laittaa virrat päälle ja sekunti siittä painaa kaasun pohjaan niin pumppu lähtee käyntiin ja nostaa paineet? (muistanko väärin et toimiko tää siviilipeleissä)
-JP- sanoiKyllä tästä juttua on ollut eli pitäis toimaa.
virrat ensin päälle ja sitte vasta 1sek myöhemmi poljin pohjaan..ja poljinta pitää pitää siel siis kun toinen avaa ilmausproppuuPietari sanoiMun kokemusten mukaan tää "poljin pohjaan - virrat päälle" metodi ei toimi koska ei ilmeisesti aukaise keskilukon ohjaussolenoidia. Joskus aikoinaan tuli kokeiltua, öljyä vaan ei herunut pisaraakaan vaikka pumppu pyörii.
Harri K sanoivirrat ensin päälle ja sitte vasta 1sek myöhemmi poljin pohjaan..ja poljinta pitää pitää siel siis kun toinen avaa ilmausproppuu
Soppamies sanoiJa näkeekö OBD:n kautta pumpun paineet?
cantoona sanoiVattu!!! Oli auto lämpimäs tallis aamupäivän,ja kun ajoin ulos niin ayc valot loistaa jälleen mittaristossa. tosiaan koko talvena ei ole kertaakaan vilautellut. Valot syttyy ajossa,mutta kun sammutan auton ja autoon ns. jää virrat päälle turbotimerin takia,niin ylimääräiset valot sammuvat,ainoastaan snow-palaa,niin kuin pitääkin...siel täytyy olla jokin anturi häiriö ainoastaan...kun auto kuitenkin vetää juuri niinkuin pitääkin. Kuitenkin jos käynnistän pumpun kaasupolkimella,niin vikavalot syttyvät jälleen. -Mielestäni "pumppu paskana" tuomio on liian laaja käsite. Kun tuomi tuntuu olevan kaikille sama vaikka oireet olisivat eri.
Pumppu vetää viimeisiä! :'(cantoona sanoiNo nyt se oli 1 tunnin tos pihal parkis ja kävin kaupassa niin ongelmia ei ollut,eli "jokin" on nyt taas "jäähtynyt"...outo juttu...perin outo...
maapas sanoitänään menee pumppu vaihtoon
saa nähdä sitten mitä kustantaa
Pietari sanoiVanha talteen jos mahdollista, noita saattaa joskus tuurilla pystyä korjaamaan![]()
faior sanoiMulla on yks seiskan pumppu tuolla josta on ainakin moottori kyrvähtänyt, muut osat saattaa vielä toimia.. onkohan suomessa ketään joka noita korjailis? Englannissahan olis tuo rogerrally vissiin joka korjaa suht edullisesti noita ja vaihtaa kaikki kuluvat osat (moottori, painekytkin, paineakku.. jne), mutta en oo oikein saanu yhteyttä tyyppiin.. liekkö sitten ei korjaile ulkomaisten pumppuja lainkaan.
Pietari sanoiOk, mulla taas olis yksi hyvä moottori. En ole kuullut että kukaan noita kaupallisesti Suomessa korjaisi mutta pumpun rakenne on niin yksinkertainen että ihan normaalit koneistamotkin pystyy niille tekemään kaikenlaista jos vaan vielä tehtävissä on eli ettei koko pumppu ole syöpynyt puhki ja että sen saa purettua käyttämättä kovin isoa lekaa.
faior sanoiAijaa, no prkle.. mitä hintaa mahtasit pitää moottorilla? Ainakin päällisinpuolinhan toi moottorin vaihto vaikuttaa aika simppeliltä? Tuo mun pumppu on kyllä aivan karmeessa kunnossa myös ulkoapäin ja pieni epäilys on just painekytkintä ja akkua kohtaan.
Itekkin tuossa mietiskelin aikasemmin, että varmasti jossain "normaalissa" korjaamossa noitakin laittaisivat.
Pietari sanoiJätän vielä moottorin jemmaan kun noitahan nyt tarvii aina. Jos tarviit moottoria kannattaa katella ebaysta, siellä on ainakin joskus niitä ollut kuten myös painekytkimiä ja -akkuja. Moottorin vaihtaminen on helppo homma jos saat vanhan siististi irti.
cantoona sanoiVattu!!! Oli auto lämpimäs tallis aamupäivän,ja kun ajoin ulos niin ayc valot loistaa jälleen mittaristossa. tosiaan koko talvena ei ole kertaakaan vilautellut. Valot syttyy ajossa,mutta kun sammutan auton ja autoon ns. jää virrat päälle turbotimerin takia,niin ylimääräiset valot sammuvat,ainoastaan snow-palaa,niin kuin pitääkin...siel täytyy olla jokin anturi häiriö ainoastaan...kun auto kuitenkin vetää juuri niinkuin pitääkin. Kuitenkin jos käynnistän pumpun kaasupolkimella,niin vikavalot syttyvät jälleen. -Mielestäni "pumppu paskana" tuomio on liian laaja käsite. Kun tuomi tuntuu olevan kaikille sama vaikka oireet olisivat eri.