ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Olitko tyytyväinen työhön?
Ajattelin hommata sieltä pumpun suoraan ja myydä tuon oman johonkin.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyllä olin.Yhteydenpito toimi hyvin koko ajan ja ennakkoon annettu hintakin piti.Aikaa meni kuljetuksissa sinne ja takas reilut kaksi viikkoa ja huolloissa meni myös toista viikkoa(oli kimppa lähetys jossa 3 pumppua huollettiin samalla).Omassani oli hapettumaa sisällä ja sähkömoottorissa oli vikaa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

JaniB sanoi
Olitko tyytyväinen työhön?
Ajattelin hommata sieltä pumpun suoraan ja myydä tuon oman johonkin.

Myy halvalla mulle... :D
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Meinasin laittaakin tuohon että myyn oman Cubelle. :)
 

mitsuevo

E7 E85
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kenelläkään tietoa saako ayc pumppuihin ulkomailta/suomesta sitä sähkömoottoria? Evo X:ään löysin, mutta vanhempiin en.. Vai joutuuko vain käämityttää tuon vanhan jossain sähköputkassa...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mitsuevo sanoi
Kenelläkään tietoa saako ayc pumppuihin ulkomailta/suomesta sitä sähkömoottoria? Evo X:ään löysin, mutta vanhempiin en.. Vai joutuuko vain käämityttää tuon vanhan jossain sähköputkassa...
PSR eli Printsport Racing. Kannattaa kysästä.
Voin kysyy myös tota kutosen (Tme) pumppua jonka purin.
 

zorbascreec

Lancer
Liittynyt
16 Syyskuu 2013
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mitsuevo sanoi
Kenelläkään tietoa saako ayc pumppuihin ulkomailta/suomesta sitä sähkömoottoria? Evo X:ään löysin, mutta vanhempiin en.. Vai joutuuko vain käämityttää tuon vanhan jossain sähköputkassa...

Mistä löyty kymppiin sähköpumppu?
 

mitsuevo

E7 E85
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kympin sähkömoottorin löysin täältä: http://www.acd-pump.com/#!overhaul-kits/c19ra , eihän se halpa ole, mutta uusi. Ja kiitoksii Harri K tiedoista täytyy kysästä PSR ja tme:n s-pumppu kiinnostaisi myös..
 

tontsa78

ex Evo ix
Liittynyt
18 Lokakuu 2012
Sijainti
Helsinki
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt on taas st-motorsilla käyty. Olikohan neljäs kerta pumpun takia, mutta nyt pelittää taas eeva niinkö sen kuuluukin.
Onks muilla jumittanut solenoidit pumpuissa? Aika jännä et se solenoidi alko jumittaa St-Motorsin huollon jälkeen.

Kuulemma aika yleinen vika noissa pumpuissa.. ::)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tontsa78 sanoi
Nyt on taas st-motorsilla käyty. Olikohan neljäs kerta pumpun takia, mutta nyt pelittää taas eeva niinkö sen kuuluukin.
Onks muilla jumittanut solenoidit pumpuissa? Aika jännä et se solenoidi alko jumittaa St-Motorsin huollon jälkeen.

Kuulemma aika yleinen vika noissa pumpuissa.. ::)

Kyl kilpurissa jumitti solenoidi myös kulmarempan jälkeen. Mut sen huomas jo siinä ettei se ilmaantunut. 12Volttia suoraan solenoidille niin että paine lähti putkesta ampuen.
Mut täs tapaukses ei siis evoscannia käytetty kun normaali kaasupoljin pohjaan-kikka nostaa paineet tappiin ja ohjaa pumppua. (ei normi ecuakaan siis enää autossa )
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Noh ni expertit, seuraavanlaista:

Evo8, vakio AYC/ACD vermeet mutta pumpun toiminta melkoisen outoa.. AYC valot toimii normaalisti, ei vikavaloja/koodeja, kaikki ok.

- Pumppu lähtee käyntiin joka ikinen kerta kun kaasupolkimeen hipaisee, rele naksahtaa konehuoneessa.. ihan sama onko auto liikkeessä vai ei, pumppu myös surraa suunnilleen sekunnin tai kaksi riippuen kuinka paljon paine on laskenut.

- Ajossa auto tuntuu normaalilta kun AYC toimii(verrattu toiseen autoon).

- Kaikki snow,tarmac,gravel-valinnat toimii.

- Öljyn taso ei ole laskenut tankissa, eli ei vuoda mihinkään.

..

mitä ihmettä tapahtuu? Onko tuohon vaihdettu ohjelma ACD:lle vai mistä johtunee? Vaikuttais kuin paine laskisi ja siksi pumppu lähtee kokoajan päälle, eli vois olla paineakun ohivuotoa tms? Tai paineanturi? Ainoa vaan kun pumppu lähtee päälle AINA kun kaasupoljinta hipaisee, minusta tuo viittais että ohjelmaa on muokattu jossain..
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Aiheeseen liittyen, rre-sports lohjalla korjaa ja huoltaa pumppuja myös
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Koita ensin kiertää paineakkua kireemmälle käsin. Ei ois eka mistä on se löysällä.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Njoo, paineakkua on kyl hipelöity monesti, tiukalla on eikä vuoda.. ja muistelen et kahta eri akkua ois kokeiltu, liekkö sit molemmat rikki.. Outoa vaan että toi reagoi aina kaasupolkimeen, mielestäni normaalisti toimiessaan akku ei lataudu vaikka painetta ei olis ja auto käynnissä kun kaasupoljinta painetaan paikallaankin ollessaan? tai sen kuuluisi latautua normaalisti taustalla itsestään.. tai enpä kyllä tiedä edes, voihan se noinkin toimia tietty jos/kun paineakkua ei olisi ollenkaan. Liekkö missään selitetty tarkkaan..

Niin ja tosiaan oma entinen evo7 ei tehnyt tollasia kommervenkkejä ikinä vaikka pumpun kanssa tuli pelehdittyä aika paljon, ei se koskaan päälle lähtenyt kun pelkästään kaasua paineli..
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Itsellä muutama kuukausia sitten korjattiin pumppu, vaihettu se levy sisälle, tiivisteet ja yksi solenoidi (st-motorssilla) ja pelitti niinkuin piti, mut muutaman kukkauden. Nyt sytyttää kaikki valot ajoon lähdettyä muutaman kymmenen metrin jälkeen (ajonopeudella ei ole merkitystä). Kaasupohjassa virrat päälle testillä pumppu lähtee päälle ja selvästi tekee paineen järjestelmään. Missähän tällä kertaa voisi olla vikaa?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

housu20 sanoi
Itsellä muutama kuukausia sitten korjattiin pumppu, vaihettu se levy sisälle, tiivisteet ja yksi solenoidi (st-motorssilla) ja pelitti niinkuin piti, mut muutaman kukkauden. Nyt sytyttää kaikki valot ajoon lähdettyä muutaman kymmenen metrin jälkeen (ajonopeudella ei ole merkitystä). Kaasupohjassa virrat päälle testillä pumppu lähtee päälle ja selvästi tekee paineen järjestelmään. Missähän tällä kertaa voisi olla vikaa?

Saisko testerillä vika koodin ylös ? ABS puolen viat saattavat myös sytyttää AYC valot.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ayc-valo syttyy myös mikäli ei saa abs nopeustietoa joka pyörältä. Mikäli et liiku niin AYC-valo ei syty jos ABS vika. Valo syttyy ABS johdosta jos ajat noin 15sek ja AYC ei saa nopeustietoa.
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cubeqtio sanoi
Ayc-valo syttyy myös mikäli ei saa abs nopeustietoa joka pyörältä. Mikäli et liiku niin AYC-valo ei syty jos ABS vika. Valo syttyy ABS johdosta jos ajat noin 15sek ja AYC ei saa nopeustietoa.
Tää kuvaus osuu juuri ongelmiin, auto saa käydä paikallaan vaikka tunnin mutta ei sytytä valoja kun vasta liikkeelle lähettyä.
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Saisko testerillä vika koodin ylös ? ABS puolen viat saattavat myös sytyttää AYC valot.
Miten vikakoodit saa otettua? Saako ilman laitteita tai näkeekö jollain motonet luokan vikakoodinlukijalla vai pitääkö mennä liikkeeseen katsomaan?
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
ACD valot saa nollattua akun kengän irrottamalla, 10 sek riittänee.

Sit toi ABS koodien nollaus onnistuu kans ilman kummempia työkaluja:
pinnit 1 ja 4 (joku voi vahvistaa mun muistin pitävyyden) yhteen johdon pätkällä->
jarrupoljin pohjaan->
virrat päälle->
päästä jarrupoljin 3sek sisään sit pumppaa 10x alle 1sek painalluksia toistuvasti->
virrat pois päältä->
pinnit irti->
tarkista tulos->
HANAAAA!!! :driver

Luettua saa taas sillei et pinnit 1 ja 4 yhteen ja virrat päälle. Ja kattoo kui monesti abs valo vilkkuu.... pitkä vilkku=kympit, lyhyt vilkku =1 (ykköset)
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Luettua saa taas sillei et pinnit 1 ja 4 yhteen ja virrat päälle. Ja kattoo kui monesti abs valo vilkkuu.... pitkä vilkku=kympit, lyhyt vilkku =1 (ykköset)
Vilasin tuota liitintä ja muuten selkee homma mutta 1pinnin paikka on autossa tyhjä??? Ja auto on siis Evo7.
Otin vielä liittimen irti telineestä ja vilasin olisiko ponnahtanut ulos mutta takaa ei löytynyt "ylimääräisiä johtoja".
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

housu20 sanoi
Vilasin tuota liitintä ja muuten selkee homma mutta 1pinnin paikka on autossa tyhjä??? Ja auto on siis Evo7.
Otin vielä liittimen irti telineestä ja vilasin olisiko ponnahtanut ulos mutta takaa ei löytynyt "ylimääräisiä johtoja".
Mihin tuon 1-pinnin puuttuminen vaikuttaa jos autoa tutkii vaikka evoskannilla? Vai vaikuttaako mihinkään?
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Täällä myös kolme valoa päällä. ::)
Auto oli noin kuukauden lämpimässä tallissa ajamatta ja muutaman kymmenen kilsan päästä valot tauluun. Sammutus, valot normaalit ja hetken liikuttuaan taas palaa. Sama jatkuu. Vikakoodeja ei näytä vaikka yhteys kyllä pelaa (sopivasti vuosittainen egr:n letkun irtipompsahtaminen teki perinteisen P0400 -koodin kyllä).

Mitähän tälle nyt osais tehdä, että sais varmistettua vian sijainnin ja alkaa miettiä korjausta?

PS. Johtui muuten mieleen miten tarkka evo on etu ja taka-akselien pyörintäeroista? Molemmissa päissä on saman kokoiset kumit, mutta eri valmistajien. Tasaisesti kuluneet kyllä kaikki, mutta varmasti noissa pieni heitto väkisinkin on. Mietiskelen vaan voisiko tuo sytyttää nuo valot, koska tämähän oli yhteydessä myös ABS-järjestelmään? Toisaalta tasan samat renkaat oli evossa vuosikausia kesärenkaina ilman ko. valojen syttymistä (kävivät yhden vuoden takavetoisen nissanin alla tässä välissä..).
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyllä pitäs abs tai ayc eculta vikakoodi löytyä sillon kun vika on päällä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

AYC/ACD-järjestelmä taikka ABS antaa kyllä vikakoodin jos jotain häikkää. Jos ABS -purkki kuollut niin AYC/ACD -purkki antaa siitä myös herjan. Toimii myös toisin päin.
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

simonsays sanoi
Aiheeseen liittyen, rre-sports lohjalla korjaa ja huoltaa pumppuja myös
onko kellää kokemusta? tai mitään kertomuksia? jos ei tähän haluu laittaa ni laittaa vaik yv mulle..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Eli ilmeisesti seiska/kasin ACD/AYC pumpun anturi on ns. huonompaa genreä ja kosteus jne pääsee jossai vaiheessa anturin rungon sisään ja aiheuttaa painekytkin vikakoodin. (vikavalot syttyy jo heti kun virrat kääntää päälle eli system check ei mene läpi).
Sama anturi on myös jossain ulkomaan vm ~2000 automaatti Lancerissa automaatin loota-anturina (mr483948 sama koodi siis).

Uusitun anturin uudemman painoksen koodi on puolestaan 2960A062. Tän hinta on vähän suolainen 290e.

samaa ongelmaa siis myös vanhemmassa anturissa Venäjän saitin mukaan paljonkin: (linkissä kuva puretusta anturista myös)
http://cedia-club.ru/forum/viewtopic.php?t=7535
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Eli ilmeisesti seiska/kasin ACD/AYC pumpun anturi on ns. huonompaa genreä ja kosteus jne pääsee jossai vaiheessa anturin rungon sisään ja aiheuttaa painekytkin vikakoodin. (vikavalot syttyy jo heti kun virrat kääntää päälle eli system check ei mene läpi).
Sama anturi on myös jossain ulkomaan vm ~2000 automaatti Lancerissa automaatin loota-anturina (mr483948 sama koodi siis).

Uusitun anturin uudemman painoksen koodi on puolestaan 2960A062. Tän hinta on vähän suolainen 290e.

samaa ongelmaa siis myös vanhemmassa anturissa Venäjän saitin mukaan paljonkin: (linkissä kuva puretusta anturista myös)
http://cedia-club.ru/forum/viewtopic.php?t=7535

Entäpäs kun vikavalot syttyy vasta hetken ajon jälkeen? Käykö tuo uudemman painoksen anturi kuitenki E7/8 suoraan?
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Biim sanoi
Entäpäs kun vikavalot syttyy vasta hetken ajon jälkeen? Käykö tuo uudemman painoksen anturi kuitenki E7/8 suoraan?

Itellä on tuo uusin painos ja toimii seiskassa :peukku suolanen hinta ja ei ees ollu anturista kiinni :seina ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Biim sanoi
Entäpäs kun vikavalot syttyy vasta hetken ajon jälkeen? Käykö tuo uudemman painoksen anturi kuitenki E7/8 suoraan?
Sillon 90% varmuus että pumppu ei kehitä tarpeeksi painetta.
Tuotko korjaukseen? ;)
 

maurizio

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2013
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Divi sanoi
onko kellää kokemusta? tai mitään kertomuksia? jos ei tähän haluu laittaa ni laittaa vaik yv mulle..



Korjautin oman pumpun rre-sportilla ja voin kyllä suositella

Palvelu on enintääkin hyvä ja osaamista löytyy.

Hinnat noille pumpun korjaamiselle ja huollolle on kohtuulliset.

Myös st motors huoltaa ja korjaa noita mutta sitä en suosittele.. Hinnat lähes samoja kun delta autolla. Sekä kuullut että monilta että joutunut käyttämään useastikkin vaihdon jälkeen takuu korjauksissa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ite tilasin tuolta tuon korjaussarjan,(vaikka raistelikin maksaa mokomista osista noinkin paljon) mutta en kerennyt alkaa etsiä että kuka kerkeäisi ja koska, leikata noita laippoja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-4-9-AYC-ACD-Pump-Repair-Service-Kit-Mitsubishi-Evo-4-5-6-7-8-9-/321444359794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad793ae72

Tuon ohjeen mukaan tein homman,joka on kylläkin puolitiessä,kun ei ole vielä tuo korjaus sarja saapunut.
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYjQat4KGE

Hitsin melkein vaatii että saa nuo pitkät pultit pois,kun ne ilmeisesti yleensä katkee tai katkaistaan.
Niin ja pitkää pinnaa,ettei riko tuota pumpun runkoa purkaessa,kun ainakin itselläni oli todella lujaa hapettunut osat kiinni.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ei ne pitkät pultit oo vielä mitään.. Vaan se laippa joka on helvtin tiukassa siellä pumpussa.

Itse vedin laikalla kannat pois ja jätin paikoilleen kun ensin purin pumppua. Aika piukassa koko paketti. Tosin itse suoritin kahden päivän kestoisen WD40 voitelun. Neljä kertaa päivässä kunnon kastelu. :D Aukes kaikki muut paitti ne kaks pitkää.

Tunari-82 sanoi
Ite tilasin tuolta tuon korjaussarjan,(vaikka raistelikin maksaa mokomista osista noinkin paljon) mutta en kerennyt alkaa etsiä että kuka kerkeäisi ja koska, leikata noita laippoja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-4-9-AYC-ACD-Pump-Repair-Service-Kit-Mitsubishi-Evo-4-5-6-7-8-9-/321444359794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad793ae72

Tuon ohjeen mukaan tein homman,joka on kylläkin puolitiessä,kun ei ole vielä tuo korjaus sarja saapunut.
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYjQat4KGE

Hitsin melkein vaatii että saa nuo pitkät pultit pois,kun ne ilmeisesti yleensä katkee tai katkaistaan.
Niin ja pitkää pinnaa,ettei riko tuota pumpun runkoa purkaessa,kun ainakin itselläni oli todella lujaa hapettunut osat kiinni.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Teurastinpa aamulla tässä tuon paineanturin.

WP_005023.jpg


Näytti eilen meinaan kahdesta reunimmaisesta 0 ohmia, kun edellispäivänä näytti 2.7. No tänään aamulla näytti taas 3.1ohmia. Pitää viel runkoa vasten mitata.
Kuvista jo selviää et kyllä sinne kosteutta on syntyny:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/GSRVII/ACD_paineanturi
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tunari-82 sanoi
Ite tilasin tuolta tuon korjaussarjan,(vaikka raistelikin maksaa mokomista osista noinkin paljon) mutta en kerennyt alkaa etsiä että kuka kerkeäisi ja koska, leikata noita laippoja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-4-9-AYC-ACD-Pump-Repair-Service-Kit-Mitsubishi-Evo-4-5-6-7-8-9-/321444359794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad793ae72

Tuon ohjeen mukaan tein homman,joka on kylläkin puolitiessä,kun ei ole vielä tuo korjaus sarja saapunut.
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYjQat4KGE

Hitsin melkein vaatii että saa nuo pitkät pultit pois,kun ne ilmeisesti yleensä katkee tai katkaistaan.
Niin ja pitkää pinnaa,ettei riko tuota pumpun runkoa purkaessa,kun ainakin itselläni oli todella lujaa hapettunut osat kiinni.
Lauantaina tilasin osat ja seuraavan viikon perjantaina ne saapuivat,vielä kun joku kerkeäis kasata pumpun :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

MPa sanoi
Täytyy itsenkin liittyä tähän kolme valoa taulussa kerhoon :seina Autona Evo 8 ja kilometrejä 112000.
Pari päivää sitten syttyi valot kuumalla kelillä. Nyt pysyneet poissa, mutta kaasupoljinkikalla ei aina nosta paineita ylös ekalla kerralla. Toisella kerralla saavuttaa paineet. Repair kitti on hyllyssä eli pitää jossain vaiheessa purkaa pumppu ja toivoa, että ei ole ihan pa****si syöpynyt.

Otan osaa.

WD40 on kaverisi. :)
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jo vain tällaistakin näköjään voi tapahtua. Niin kova on korroosion voima, että pumppu haljennut sisältä ulospäin. :nykii
Jännä juttu ettei paineet pysy... Onko kukaan koittanut hitsata näitä kuoria ehjäksi? Jotain aluvaluahan tuo on.
 

Liitetiedostot

  • pumppu_halki.jpg
    pumppu_halki.jpg
    229.5 KB · Lukukerrat 804

mitsuevo

E7 E85
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jos se on ainoastaan halki siitä reunasta / kynnyksestä niin ei se mitään haittaa. Usein on myös toinen pultin korva halki puoliksi --> pidempi pultti ja mutteri. Ei kannata alkaa hitsaamaan menee pilalle kokonaan. Tärkeintä on että saat pumpun välilevyn vastinpinnan puhtaaksi ja tasaiseksi.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mitsuevo sanoi
Jos se on ainoastaan halki siitä reunasta / kynnyksestä niin ei se mitään haittaa. Usein on myös toinen pultin korva halki puoliksi --> pidempi pultti ja mutteri. Ei kannata alkaa hitsaamaan menee pilalle kokonaan. Tärkeintä on että saat pumpun välilevyn vastinpinnan puhtaaksi ja tasaiseksi.

Selvä, no loppurungon kunto näkyy sitten kun lähden tuota avaamaan. Laitoin dieseliin likoamaan nyt toviksi.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Meinattiin rebuildata tollanen nelosen AYC pumppu, mutta liekkö joku näppäräsorminen britti koputellut solenoideja pajavasaralla vai mikä on käyny.. Muutenkin aika huolellisessa ruosteessa tuo, tuli vähä rojektii takapakkia. :)

Pumppu kyllä pyöri jne, mutta en tiiä onkohan tuo liian huonossa hapessa että tuohon sen korjaussarjan tuhlaa.. Solenoidi ainakin pitäs taikoo jostain.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=53057
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Sille solenoidille oli käyny joku muu ku korroosio, kun se oli murtunut juuresta aika rujon näkösesti.

Noi taitaakin olla sit jotain sellasta mitä ei järkihintaan mistään saa?
 

Hoppala

Evo V
Liittynyt
27 Marraskuu 2011
Sijainti
Ilmajoki
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jos ei käytettyä löydä jostakin niin englannin maalla noita joku entisöi, hinta oli muistaakseni jotain 150-200€/kpl. Mielestäni hieman suolanen kun ehjiä pumppuja näkyy myynnissä 300-500€.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ostaisin kunnostetun pumpun. Jos solenoideja poikki niin uutta tilalle. Tuo katkeaminen on suht normaalia brittivehkeis kun ovat niin ruosteessa.

Vironpojilla oli ainakin joku pumppu myynnissä. Kurkkaamaan vaan kaupalliseen threadiin.
 

housu20

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2012
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Osaako joku kertoa millaisia vastuksia tuon AYC:n painekytkimen pitäisi antaa ehjänä lepotilassa?
Itsellä antaa 2,5kohm kaikkien napohjen välillä, onko siis söhä?
Jos on niin ei kellään sattuis olemaan toimivaa myytävänä?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

housu20 sanoi
Osaako joku kertoa millaisia vastuksia tuon AYC:n painekytkimen pitäisi antaa ehjänä lepotilassa?
Itsellä antaa 2,5kohm kaikkien napohjen välillä, onko siis söhä?
Jos on niin ei kellään sattuis olemaan toimivaa myytävänä?
mikähän auto kyseessä? Meinaan kytkin on erilainen eri malleissa...
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tuollainen paja löytyi, mielestäni kohtuuhintainen pumpun korjaus?
http://www.autokorjaamoso.com/hinnasto.htm
Vien auton ensi kuussa tuonne, kokemuksia myöhemmin.
 
Ylös Bottom