Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Noniin :peukku Muistahan päivitellä useesti mitä autolle kuuluu :) Pistäs jotain kuvia esille?

adastra sanoi
Olen auton omistanut kesäkuusta 2011. Enkä ole katunut!

Pitikö olla 2012 ::) ;)
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Shadow sanoi
Noniin :peukku Muistahan päivitellä useesti mitä autolle kuuluu :) Pistäs jotain kuvia esille?

Pitikö olla 2012 ::) ;)

Mie laitan kuvia!
Ja pitihän se olla 2012 :D . Pitääpäs korjata samantien.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Hyvä että joku tyytyväinen omaan autoonsa. On ollut onnistunut valinta kun noin hyvin paistaa tekstistä läpi. :peukku
Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan. :driver
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

"Räpeltämättömän Veeärrän...."

Mitäs nuo mittarit tuossa soittimen yläpuolella on? ::) Pääsinpähän jostain nillittämään.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

DaJackal sanoi
"Räpeltämättömän Veeärrän...."

Mitäs nuo mittarit tuossa soittimen yläpuolella on? ::) Pääsinpähän jostain nillittämään.

Meinasin sanoa samaa mutta hyvä että o-p kehtasit :D niin mun ei tarvinnu. Lisäksi putki ei liene ihan vakio ja mikäs merkki tuolla kontissa on. Ja sivutuuliohjaimet, jos ne ahdistaa niin ne voi lähettää minulle aina :) Heh....


lancer evo-r: minä olen kanssa omaan "räpeltämättömään" autooni tyytyväinen.

Noh jatkakaa, mikäs se on hyvällä autolla ajaessa. :peukku
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

;D Pakko munki on kantaa korteni kekoon... Mitäs hiilariteippejä sinne pilareihin pitää liimailla ??? :eek: :eek: ;D
Rupee vahvasti mennä tuunailun puolelle toi homma nyt.... ;D ;D :peukku
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

haha :D

Räpeltämättömällä tarkoitin itse, että ei ole tehoja lisäilty jne.

Noi mittarit on edellisen omistajan aikaansaannoksia. Pakko sanoa, että en oo rumempaa viritelmää ikinä nähnyt.
Minulla olisi tarkoituksena ne siitä ottaa pois ja laittaa se "alkuperäinen" lokero mikä siihen nyt tulee. Ei voi ymmärtää miksi on pitäny ne tuohon juuri laittaa.

Putki ei kyllä varmasti ole vakio. sen verran äänekäs se oli.

Pakko kai tässä nyt on sitten todeta , että ei mulla tainnutkaan olla räpeltämätön vr :D .


Niin joo, Ja se takakontin emblem on tällainen;

http://www.ebay.com/itm/3D-Car-Side-Metal-Badge-Emblem-Decal-Motor-Sticker-in-Silver-Color-MITSUBISHI-/130871434636?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e788b9d8c&vxp=mtr

Laitoin eteen ja taakse samalaiset.


lancer evo-r sanoi
Hyvä että joku tyytyväinen omaan autoonsa. On ollut onnistunut valinta kun noin hyvin paistaa tekstistä läpi. :peukku
Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan. :driver

Pakko myöntää, että on ollut onnistunut valinta. Eihän tämä mikään ilmainen ole pitää, mutta todella hyvä ajaa. Kulkee niinku juna. Ei tärrää ei tärise (siitä varmaan toi nimi VR tuleekin.. haha.. olipa huono juttu).
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Kyllä mä luotan enemmän vr4:seen ku vr:ään. :)


Joo se vanha omistaja tiedetään :D :D hehheh.

On siinä tehoja lisäilty kun tuo putki on vaihdettu. Vaikka etuosa on varmasti vakio niin kyllä vaikuttaa. Ja ihan positiivisessa mielessä, vaikutusta on muutakin kun jäätävä älämölö. Ahdot voi olla suht vakiot mutta nekin saattaa tolla säätötavalla hieman nousta putken vaikutuksesta (liittyy takaisinsäädön toimivuuteen kun haetaan tiettyä kuormitusastetta ja ajetaan hukkaporttien solenoidin ohjausta). Sulla on siellä varmasti 5h ja 20Nm enemmän ku vakioputkella, voisin melkeen luvata.

Noh räpelletty se on, räpellä lisää, ei ne mittarit turhat ole kunhan ei laita noita suomen rumimpia valkosia siihen. Eli tilalle mustat mittarit :peukku
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

mystinengalant sanoi
Kyllä mä luotan enemmän vr4:seen ku vr:ään. :)


Joo se vanha omistaja tiedetään :D :D hehheh.

On siinä tehoja lisäilty kun tuo putki on vaihdettu. Vaikka etuosa on varmasti vakio niin kyllä vaikuttaa. Ja ihan positiivisessa mielessä, vaikutusta on muutakin kun jäätävä älämölö. Ahdot voi olla suht vakiot mutta nekin saattaa tolla säätötavalla hieman nousta putken vaikutuksesta (liittyy takaisinsäädön toimivuuteen kun haetaan tiettyä kuormitusastetta ja ajetaan hukkaporttien solenoidin ohjausta). Sulla on siellä varmasti 5h ja 20Nm enemmän ku vakioputkella, voisin melkeen luvata.

Noh räpelletty se on, räpellä lisää, ei ne mittarit turhat ole kunhan ei laita noita suomen rumimpia valkosia siihen. Eli tilalle mustat mittarit :peukku


Mulla on tässä nyt ollut vähän tämmönen idea. Onko tämä ihan sekopäinen ;

Olen jo ostamassa siihen mittareiden tilalle sen normi "säilytystilan" mikä tulee stereoiden alle. Mittarit helevettiin ja se boxi tilalle.
Olen myös ollut yhteydessä alkuperäisen putkiston omistajaan ja olisi tarkoitus ostaa ja laittaa tilalle
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Kyllä ne mittarit kannattaa pitää mut pistä vähä nätimmin johonkin
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Samaa mieltä, turha sinne vaihtaa lahoa alkuperästä hormia, ja menettää sitä mukavaa alavääntöä mitä se tuo mukanaan. Samaten mittarit on tärkeitä, nekin tuo tehoa.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

En mä niin siitä tehosta välitä :(
Haluaisin vaan että mun galant olis teknisesti mahdollisimman alkuperäinen.

Oletteko ikinä kuulleet mitään näin hullua vr-4 omistajan suusta :D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Sanon tämän miltei aina kun joku miettii auton vaihtoa kulutuksen takia... Teepäs nopeasti seuraava laskelma:

1) Laske kuinka paljon joutuisit vaihdossa latomaan rahaa automyyjän tassuun (jos et osaa laskea itse, automyyjä kertoo tämän kyllä)
2) Laske kuinka paljon kilometrejä sinulle tulee vuodessa -> paljonko sinulla kuluu rahaa polttoaineisiin nykyisellä autolla/v (laskukaava: km/100 x keskikulutus x 1,65)
3) Laske kuinka paljon rahaa kuluisi polttoaineisiin harkitsemallasi uudemmalla autolla (sama laskukaava kuin edellä, mutta oletettavasti keskikulutusarvo muuttuu)
4) Laske kohtien 2 ja 3 erotus
5) Jaa kohdassa 1 laskemasi väliraha kohdan 4 tuloksella. Nyt tiedät kuinka monta vuotta joudut ajamaan, jotta säästö bensakuluissa voittaisi investointiarvon.

(Jos tämän laskelman kehtaat tehdä niin tulokset välivaiheittain näkyviin, kiitos!) ;)

Toki auton vaihtoon on muitakin perusteita kuin vain tuo kulutus, mutta näin laskemalla saa sentään realistisen kuvan siitä kuinka kriittinen kriteeri se on. Uudemman auton arvo myös putoaa nopeammin kun taas nykyisen VR-4:si jälleenmyyntiarvo ei paljoa enää vuosien saatossa muutu. Huoltokustannuksiin en puutu, sillä siinä missä uudemman auton huollot ovat vähän tyyriimpiä kuin vanhemman niin VR-4:ssä on myös niitä vikaantuvia (kalliimpia) paikkoja vähän enemmän -> arviointi on tuuripeliä.

Ja btw, E-sarjan mersun jos haluat hyvän niin uusin korimalli on ainoa mihin itse puuttuisin. Väyrysmalli on liian vanha että siitä saisi vaihdossa mitään etua ja sitä seurannut w211 on tolkuttoman vikaherkkä.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Mullahan ei varsinaisesti muuta syytä ole auton vaihtoon kuin bensankulutus. :(

Pitää nyt punnita ja katella tilannetta :p
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Joo väyrystä pääsee hitsaamaan yhtä nopeesti kun galanttia ? :D Siinä on mielestäni ainoo järkevä kriteeri vaihtaa tommonen galantti pois eli etsiä auto joka ei ruostu kun näkee vaan suolaa jossain. Väyrynen ei kuulu tähän kategoriaan. Joo ei toi bensankulutus niin paljoa vaikuta loppujen lopuksi. Ja kun ajaa vakiona ei tarvii esim vaihtaa 20tkm välein tulppia yms. :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

olispa tuo TD ollu kunnossa niin olisin sitä tyrkyttänyt :driver
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Mr mmc sanoi
olispa tuo TD ollu kunnossa niin olisin sitä tyrkyttänyt :driver

Sitä Sigmaa oisit voinu tyrkyttää , mutta eikös sekin ollut suht. isoruokanen
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

adastra sanoi
Sitä Sigmaa oisit voinu tyrkyttää , mutta eikös sekin ollut suht. isoruokanen

ohan se ~9 vie näin kesärenkailla perus 80-100kmh ajossa :-\
mutta mitä tulee ajoon niin hiljaisempi ja vakaampi ku EA etuvetoiset ;) ja paremmat varusteet ;)
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Autoa vaihtaessa kannattaa myös muistaa että bensankulutuksella, jos on alle 20L/100km (keskimäärin edes) ei ole väliä jos:
-Nautit auton ajosta (aseta tämän merkitykseen kertoimeksi vuodessa ajamasi kilometrimäärä jaettuna 10tkm)
-Joka kerta kun ajat auton parkkiin, käännyt väh kaks kertaa katsomaan sitä.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Urran sanoi
Autoa vaihtaessa kannattaa myös muistaa että bensankulutuksella, jos on alle 20L/100km (keskimäärin edes) ei ole väliä jos:
-Nautit auton ajosta (aseta tämän merkitykseen kertoimeksi vuodessa ajamasi kilometrimäärä jaettuna 10tkm)
-Joka kerta kun ajat auton parkkiin, käännyt väh kaks kertaa katsomaan sitä.

Toi katsominen on muuten totta. Ja jos vielä hymyilyttää kun katsoo niin ei sitä silloin voi vaihtaa. :peukku
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Urran sanoi
-Joka kerta kun ajat auton parkkiin, käännyt väh kaks kertaa katsomaan sitä.

Check. Joskus jos on oikeen kiire niiin vaan kerta.
 

Zous

Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2011
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Urran on asian ytimessä. Itsellä ollut tuo Legnum nyt vähän yli pari vuotta ja aina välillä tulee ajatus että pitäisiköhän vaihtaa taloudellisempaan autoon, mutta aina tulen "järkiini" kun alan ajattelemaan kuinka paljon joutuisin rahaa laittamaan väliin jotta saisin samat varusteet joista en halua luopua (farmari, neliveto, automaatti-ilmastointi, nahkapenkit, automaattivaihteet, "pienet kilsat", pirun komea ulkonäkö) ja silloin tajuaa että auton vaihtaminen tulisi kalliimmaksi kuin ajella tuolla :)

Toki voisin ajella jollain peruskippokauppakassilla ja säästää rahaa, mutta joka kerta kun auton näkisin ja istuisin siihen niin alkaisi vain ketuttamaan älyttömästi.

+ onhan tuo ollut joskus vuosia sitten auto josta haaveilin ja nyt kun se oikeasti on oma niin kyllähän sillä hymyssä suin ajelee vaikka bensa-asemalla tuleekin pysähdyttyä useasti :driver

Toki jokainen tekee omat valintansa...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Minusta tuntuu että saatat tulla vielä "päivittelemään". Se ajettavuus on makuasia mut tommosessa se ei kyllä oo mun mielestä koskaan ollu hyvä ja 12vuotta ikää ei varmasti oo parantanu asiaa. Ja selvennykseksi: en kannata pelkästään evon tapaista ajettavutta.

T: Evon ja Citroen C5 III Hdi tourerin omistaja.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Basbarduu sanoi
Minusta tuntuu että saatat tulla vielä "päivittelemään". Se ajettavuus on makuasia mut tommosessa se ei kyllä oo mun mielestä koskaan ollu hyvä ja 12vuotta ikää ei varmasti oo parantanu asiaa. Ja selvennykseksi: en kannata pelkästään evon tapaista ajettavutta.

T: Evon ja Citroen C5 III Hdi tourerin omistaja.


en mä varmaan tota projektipäiväkirjaa päivitä ku ei autoakaan ole :p
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostuksesta kysyn: paljonko jouduit maksamaan väliä (noin suurin piirtein)?
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

DaJackal sanoi
Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostuksesta kysyn: paljonko jouduit maksamaan väliä (noin suurin piirtein)?

Minullahan oli kaksi ongelmaa kun lähdin uutta autoa hakemaan;

1. Automyyjä jolta tuon mesen ostin ei halunnut galanttia pihaansa. Eli jouduin myymään sen toiselle firmalle (Mybros Oy). Eli ei ihan "täyttä" korvausta saanut.
2. Minulla oli Galantissa vielä rahoitusta jäljellä. Se vaikeutti huomattavasti myyntiä yksityiselle. Eli tuosta syystä en nyt niin paljoa siitä hyvitystä lopulta saanut.
Sanotaan nyt vaikka niin , että Velka pysyi suht. samana , mutta auto vaihtui.

edittiä, eihän tuo mese mikään uus tosiaan ole. Mittarissa on yli 400tkm. Vanha taksi ja kaikin puolin hyvin pidetty. Hinta ei siis ollut mikään mahdoton, alta 6000€
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.


tuollainen yleissiisti väyrynen on edelleen ihan kivannäköinen peli. mutta miksikään varsinaiseksi ajamisen nautinnoksi en tuollaista 200CDI:tä kyllä sanoisi.. tuli aikanaan ajeltua lähemmäs 200 tkm tuollaisella 320CDI:llä ja kyllähän se ero ajettavuudessa (eri alusta + muuttuvatehosteinen ohjaus) oli melkoinen perusmalliin verrattuna (muutenkin kuin kulkupuolen osalta), niitäkin on tullut ajeltua. mutta pääasia, että omistaja on tyytyväinen! :peukku ja kyllähän tuollainen itsellekin kelpaisi käyttikseksi. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Epäilemättä puoli miljoonaa tahkottu taksi on uskomaton ajaa ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Sitä auton vaihtoahan voi perustella itelle ihan miten haluaa. Jos se on parempi, niin se on parempi. End of story. :nykii

Mut muista mitä mä sanoin siit kääntymisestä. Jos mulle maksais 10k€ siitä että ajasin tommosella kolme vuotta niin todennäköisesti jättäsin ottamatta. Mut se on vaan mun mielipide.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

adastra sanoi
en mä varmaan tota projektipäiväkirjaa päivitä ku ei autoakaan ole :p

Tarkoitin päivittelyä, en päivittämistä.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

???

Ei voi ymmärtää.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

onhan tuollanen mese mukava ajella mutta eikös tuossakin tule verot vielä painon mukaan? ~600e/v
diiselin ja bensan hinta ero 10senttiä? Galantin kulutus ~3l enempi sadalla ?

eli summarum karkeesti 30senttiä 100km kohden kallimpi galantti = 20000km ajomäärä että kulut samassa ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Jokainen tekee niinq hyvältä tuntuu. ;D
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Harri K sanoi
Jokainen tekee niinq hyvältä tuntuu. ;D

Joo ja mä en osannu päättää ja siks mulla on mannelavetti ja mitsu :p
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Tuut Adastra huomaamaan että täällä ei ole kovin helppoa olla saksalaisen auton omistajana. Mitsut on vaan niin ylivertoja " ;D" Hieno autohan tuo on ajaa. Ei pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin: verrattuna esim. japanilaisiin. Eikä nitise tai natise, kaikki hallintalaitteet on jämäkän oloisia, eikä niin muovimaisia. :-*
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

miikka sanoi
Tuut Adastra huomaamaan että täällä ei ole kovin helppoa olla saksalaisen auton omistajana. Mitsut on vaan niin ylivertoja " ;D" Hieno autohan tuo on ajaa. Ei pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin: verrattuna esim. japanilaisiin. Eikä nitise tai natise, kaikki hallintalaitteet on jämäkän oloisia, eikä niin muovimaisia. :-*

:pesis ;D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

"ei oo mitään järkee, mut ihanalta tuntuu"
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Samppa sanoi
Joo ja mä en osannu päättää ja siks mulla on mannelavetti ja mitsu :p

no sulta se ny ei oo mikä yllätys Kaide-Samppa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Mizushima sanoi
;D

Verrataanko tässä VR4 Galanttia ja 200CDI merkkaria?

luultavasti. Johan hän sanoi että 8litraa menee naftaa. Galantil kyllä 12.5 keskikulutuksen voi laskea.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Harri K sanoi
luultavasti. Johan hän sanoi että 8litraa menee naftaa. Galantil kyllä 12.5 keskikulutuksen voi laskea.

Meneekö se laskelma vaan ihan oikein, jos käyttää toisesta autosta keski- ja toisesta kaupunkikulutusta?

adastra sanoi
Kaupunkikulutus näytti 8,7l joka on ihan jees! viikonloppuna pääsee pitkää matkaa ajamaan.

Eikös tuollaisella 200cdi:llä ajella ihan tosielämässä 5:lla alkavia maantielukemia ja jos adalla menee kaupungissa 8,7l, niin mitähän yhdistetty sitten on.7L? Taitaa realistisempi kulutusero olla 6l kun 3l?


Edit:
tollanen vahna Adan kirjoitus löytyi. Kyllähän tuossa hänen kohdallaan säästöpotenttiaalia voi olla?
adastra sanoi
Onko tuota kaupunkikulutusta kaunisteltu?
Minun AUTOMAATTI vr-4 ottaa sen 20l mennen tullen.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

PItää katsoa nyt tarkemmin tuo kulutusasia kun viikonloppuna ajan pitkää matkaa, Mutta kaupunkikulutus heitteli siinä 8 L - 9 L välillä
Ajotietokoneesta kävi selville, että viimeisen ajetun 900km keskikulutus on ollu 7,3L. Sitä ei nytten sitten voi tietää millaista ajoa se on ollut.
Tällä hetkellä tankissa on 34 litraa naftaa ja Tietokone kertoi , että kaupunkikulutuksella mentäisiin noin 460km .
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

miikka sanoi
Tuut Adastra huomaamaan että täällä ei ole kovin helppoa olla saksalaisen auton omistajana. Mitsut on vaan niin ylivertoja " ;D" Hieno autohan tuo on ajaa. Ei pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin: verrattuna esim. japanilaisiin. Eikä nitise tai natise, kaikki hallintalaitteet on jämäkän oloisia, eikä niin muovimaisia. :-*

Kyllä mä silti pidän itseäni Mitsumiehenä :D Se on ollut tärkeä auto minulle lapsesta saakka.
Kokeillaan nyt jotain toista välistä.
Mutta molempiin minun Galantteihin (ja ensimmäiseen autooni, Citroen Xantiaan :D) verrattuna Mersu on kuin eri planeetalta. Jotenkin "Arvokkaamman" tuntoinen niin ajoltaan kuin sisätiloiltaan.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Tuo Mese mennee noin 5,5 litraan matka-ajossa. Varovasti ajamalla alkaa vitonenkin olemaan ihan mahdollinen. Mulla vie 530d reilun viis litraa matkassa. Ajotietokone näyttää 5,0, mutta arvelisin noin 10% optimismia.

Mitsut on jees, mutta on terveen mielen merkki nähdä muiden autojen hyviä puolia ja sen oman suosikkimerkin miinuksia.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Mizushima sanoi
Meneekö se laskelma vaan ihan oikein, jos käyttää toisesta autosta keski- ja toisesta kaupunkikulutusta?
enhä mä sitä laskelmaa tehnykää. Kommentoin vaan. JA vr4:lla et 20litraa saa menee, tai sitte o pskana jotain kyllä.
Mut kuten sanoin, jokainen tekee kute tahtoo, mut voihan sitä aina laskea milloin kannattaa milloin ei.
Itselläni esim ei kannata nafta auto 15tkm ajoilla mitenkään kun tavote on vaihtaa uudempaan 2v välein nykyään.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Ottamatta sen suuremmin kantaa tähän valintaan niin ihmettelen aina tuota kommentointia miten saksalaiset ja eurooppalaiset autot yleensäkin olis jotenkin niin "hyviä ajaa"...!? Onko auto silloin hyvä ajaa jos vaihteita ei löydy eikä saa menemään päälle kuin erityisellä sommittelulla ja voimankäytöllä ja jos auto on yleensäkin ankea ja kankea ja jäykkä ja kolho...!? :( :)

Jos tuontyylisen auton haluaa niin kannattaisi kokeilla peräjälkeen vaikkapa Sigman kanssa... Makuasioitahan nää tietysti on mutta vaikka se on iso ja painava laiva niin sillä voi silti ajella kuin tossuilla hiippaillen ilman eurooppalaista kankeutta... :)

Eikä ole siitä kiinni etten olis kokeillut muutakin eli satoja erilaisia kotteroita on tässä joutunut ajamaan... Eikä niin merkkihommistakaan koska tällä hetkellä ajelen 460000 ajetulla tojotalla ja pidän sitä parempana kuin joitain Mitsuja että silleen... :)
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

samitsu sanoi
Ottamatta sen suuremmin kantaa tähän valintaan niin ihmettelen aina tuota kommentointia miten saksalaiset ja eurooppalaiset autot yleensäkin olis jotenkin niin "hyviä ajaa"...!? Onko auto silloin hyvä ajaa jos vaihteita ei löydy eikä saa menemään päälle kuin erityisellä sommittelulla ja voimankäytöllä ja jos auto on yleensäkin ankea ja kankea ja jäykkä ja kolho...!? :( :)

Jos tuontyylisen auton haluaa niin kannattaisi kokeilla peräjälkeen vaikkapa Sigman kanssa... Makuasioitahan nää tietysti on mutta vaikka se on iso ja painava laiva niin sillä voi silti ajella kuin tossuilla hiippaillen ilman eurooppalaista kankeutta... :)

Eikä ole siitä kiinni etten olis kokeillut muutakin eli satoja erilaisia kotteroita on tässä joutunut ajamaan... Eikä niin merkkihommistakaan koska tällä hetkellä ajelen 460000 ajetulla tojotalla ja pidän sitä parempana kuin joitain Mitsuja että silleen... :)

Sigmahan kiinnosti yhteen väliin oikein kovastikkin. Sillon kun niitä katselin niin oli aika paska tarjonta ainakin nettiauton puolella.
 
Ylös Bottom