AEM EMS 8g VR-4:seen

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Ranskan patonginpurijat keksivät välillä muutakin kuin sähkövikoja. 3000GT:n ECU pinout on sama kuin 8g VR-4:n, joten 3000GT:hen myytävät AEM-boksit sopivat suoraan myös 8g Galant/Legnumiin.

Alla olevassa videossa todisteita. Autossa on nykyään vähän muutakin kivaa, esim. RC:n 1000cc suuttimet ja TD04-HL19T ahtimet.

http://www.youtube.com/watch?v=nIw5yL7IY8A

...Okei, eihän täällä ole ketään rahamiestä joka moiseen lähtisi (varsinkin kun sitä vakioecuakin voi säätää), mutta ajattelinpahan vain kertoa. ;D Omistaja on myös jäsen ainakin ClubVR4:llä.
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

Mikäs se konversiojohtosarja oli auton ja ECU:n välissä? Ja eikö tonnariin kannattaisi laittaa VR4 ECU niin saisi siihenkin vähän ominaisuuksia, kuten FreeFuelin? :)
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

ast sanoi
Mikäs se konversiojohtosarja oli auton ja ECU:n välissä? Ja eikö tonnariin kannattaisi laittaa VR4 ECU niin saisi siihenkin vähän ominaisuuksia, kuten FreeFuelin? :)

:peukku

Ei olla vielä niissä teholuokissa että mitsun eculla tulisi ongelmia. Tietysti jos porukka alkaa halajamaan sylinterikohtasta kontrollia yms mutta eipä nyt 1000cc suuttimet td04:set ole vielä mitään niin "mahdotonta". Joskus tota mietitttiin että mites 8g vr4:sen ecu menee tonnariin. Sytkähän noissa lienee se mahd ero eli monellako pulssilla tonnikeijun sytkää ohjataan. Jos tuo menisi yksiin niin olisi jounillekin valmiit kuviot. :)
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

ast sanoi
Mikäs se konversiojohtosarja oli auton ja ECU:n välissä? Ja eikö tonnariin kannattaisi laittaa VR4 ECU niin saisi siihenkin vähän ominaisuuksia, kuten FreeFuelin? :)

En tiedä kun en katsonut itse videota, luin vain omistajan jutut 3si:stä. Ja ei ole mitään järkeä alkaa säätämään tonnariin 8g:n purkkia kun siinä rommissa olisi sen verta paljon konffaamista että saisi asetukset kohdalleen, parempi säätää sitä tonnarin omaa. Ja sitäpaitsi jenkkipojat ovat vihjailleet että Chrome v2:een olisi tulossa juurikin flexfuel-tuki GM:n anturille. :peukku
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

Hänellä on tossa setupissa joku räätälöity kytkentäsarja, eli ei ihan suora plug and play
Mielenkiintoinen projekti kyllä :)
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

I bought a jdm Galant VR4 ( 2.5 twin turbos , engine 6A13TT ) the ecu is flashable ( it's a 7202F ... I installed some parts ( rc1000cc , 19T hl etc etc etc ) i used , tactrix and ecuflash , but i don't like this method ( no live tuning) . I checked the pin out of the galant VR4 vs 3000GT and bingo .. like same !!! and i'm going to aem ems 1311 ;)

If you buy the ecu from JDM galant vr4 ( you can find the 7202F and 7203FA ) you can install the ECU like plug'n'play on VR4 ;)

I bought a boomslang harness , but we don't need ;)

Ainakin omistajan juttujen mukaan sopii suoraan. Olisiko sitten asentanut tuon kytkentäsarjan kumminkin vaikka sille ei tarvetta olekaan.
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

DaJackal sanoi
Ja ei ole mitään järkeä alkaa säätämään tonnariin 8g:n purkkia kun siinä rommissa olisi sen verta paljon konffaamista että saisi asetukset kohdalleen, parempi säätää sitä tonnarin omaa. Ja sitäpaitsi jenkkipojat ovat vihjailleet että Chrome v2:een olisi tulossa juurikin flexfuel-tuki GM:n anturille. :peukku

Mitäs kaikkea konffaamista siinä sitten olisi? Tuota omaa vakio-ECUa kun ei pääse säätämään, niin jotain muuta on hankittava. Toistaiseksi tuo Chrome-ECU jenkeistä suunnitelmissa, jollei jotain edulisempaa ratkaisua tule vastaan... Ja tosiaan flex-fuel mielessä jollain aikavälillä.
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

Jouni_K sanoi
Mitäs kaikkea konffaamista siinä sitten olisi? Tuota omaa vakio-ECUa kun ei pääse säätämään, niin jotain muuta on hankittava. Toistaiseksi tuo Chrome-ECU jenkeistä suunnitelmissa, jollei jotain edulisempaa ratkaisua tule vastaan... Ja tosiaan flex-fuel mielessä jollain aikavälillä.

Sytkät ja bensakartat ihan alusta lähtien, anturoinnit erilaiset jne. Toisin sanoen säätämistä on luvassa aika rutosti ennen kuin auto toimii edes samalla tavoin kuin vakio. Kyllähän ne sytkät ja seokset saa penkissä säädettyä jokseenkin järkevässä ajassa täyskaasulle, mutta kun sen auton pitäisi sitten toimia ihan normiajossakin. Omasta mielestä Chrome on ehdottomasti "way to go" jos ecua lähdetään vaihtamaan, tosin näissä autoissa piggybackitkin (SAFC jne) toimivat kyllä ihan kelvollisesti. Nopeimmat tonnarit taitavat edelleen olla piggybackeilla säädetyt. :)
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

Jos asentoanturit yms. toimii samalla tavalla. Siellä on ainakin seuraavat "konffattavat" asiat

MAF: scaling smoothing size yms (onko 99 mallissa samat roinat, sen asetukset on tiedossa)
Injector size & latency (sama kuin äskeisessä)
Kaikki kylmärikastukseen liittyvä (ehkä sama kuin äskeisessä, pienen varauksin)

Sitten vielä LOPUKSI ne bensa ja sytkäkartat. (sytkää voi ainakin kattella vanhasta)

Ei ole avaruusfysiikkaa ja uskon että onnistuu, otetaan tutkimuksen kohteeksi. Jos jostain lähtee halvalla 8g boksi ja käytettävissä on nuorempi asiantuntija niin en näkisi ongelmaa. Pidän varsin mielenkiintoisena projektina, tuolloin on mahdollista ajaa sisään myös flexifuel rommi. Kotimaista laatutyötä :peukku
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

eiköhän se valtio viimestään vuoden kuluessa keksi jonku pakollisen KALLIIN veron tai tyyppihyväksynnän näille e85:lle modatuille autoille... ::)

eihän se nyt käy laatuun että kansalaiset ajelee halvemman veroluokan aineella :-X


kyllä se ainaki näissä 3000gt virityksissä kannattaa kopioda lähes kaikki sieltä jenkkilästä...tietotaito näistä moottoreista/modeista/miten niistä saa tehoa on suomessa aika lailla 0
vaikka niitä evoja yms muita osataaanki säätää helevetin hyvin niin se ei sitte päde näisssä vähän erikoisimmissa vehkeissä..
ja esimerkkejä löytyy.
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

ast sanoi
Ihan kaikkia amerikkalaisten hölmöilyjä ei kannata kopioida.

Mihin viittaat hölmöilyllä? ARC-2 on sadoissa autoissa todistettu varsin tehokkaaksi piggybackiksi ja sitä käytetään ilman ongelmia. Pampenan uusin 650whp tonnari on säädetty AFC + MAFT combolla. Toimii päivittäisessä käytössä kuin kello.

Kun puhutaan toista tuhatta kaakkia tuottavista varttimailimonstereista, on selvää että niissä piggybackilla ei voida päästä samanlaiseen päivittäiseen ajettavuuteen kuin standalonella/säädettävällä orkkiseculla (JOS sen standalonen säätämiseen on käytetty aikaa reilusti). Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että ne olisivat pelkissä täyskaasuvedoissa yhtään heikompia.

Mutta se offtopicista. Omaan autoon tulee joka tapauksessa Chrome ECU.
 
Vs: AEM EMS 8g VR-4:seen

mitsumikko sanoi
eiköhän se valtio viimestään vuoden kuluessa keksi jonku pakollisen KALLIIN veron tai tyyppihyväksynnän näille e85:lle modatuille autoille... ::)

siinäpähän keksivät mutta eihän täällä foorumilla kukaan edes aja e85:llä ;) Varsinkin jos sitä joku kysyy. :)

:eek:fftopic
 
Takaisin
Ylös Bottom