Ahdot hukassa!!

Lakkatinneri

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2006
Mikä mahtaa mättää kun turbogalantin (-86) ahdot pääsee 1.0 baariin niin kulku katkee siihen, ihan niin kuin joku katkaisisi kipinän/polttoaineen syötön kuin seinään??

Edellisessä samanlaisessa turbogalantissa oli ahdot 1.2 bar ja ei mitään ongelmaa missään

Ja edelleenkin tyhjäkäynninsäädin ostetaan samaan laitteeseen (heittää kierrokset n.4000/rpm kun hetken ajelee)
 
Vs: Ahdot hukassa!!

Tarvikemittari näyttää ahdot väärin? fuelcut:han tuo kuulostaisi äkistään olevan. Ainakin takavetoisissa ja etuvetoisten bokseissa ja ruiskuissa on eroja, mahdollisesti myös etuvetoisten eri vuosimallien bokseissa. Autossasi on nyt sellainen, jossa fuelcut on alempana.
 
Vs: Ahdot hukassa!!

ihan alkuperäinen turbo kaikkine osineen pitäisi olla, ahtomittari on kyllä testattu ja toimii eikä se nyt sentään kipinään/polttoainejärjestelmään vaikuta
 
Vs: Ahdot hukassa!!

Normaalisti Mitsun ecuissa on fuel cut johon olet nyt törmännyt. Aikaisemmasta autostasi se oli tavalla tai toisella poistettu tai sitten ahtopainemittarisi näytti väärin ja todellisuudessa paine oli alle ~0.9 bar missä fuel cutin pitäisi tulla vastaan.
 
Vs: Ahdot hukassa!!

Ahtomittari edellisessä galantissa oli kyllä ihan laatutavaraa ja kulkupuolessakin sen ahtopaineen eron kyllä huomasi, mites toi fuelcut saadaan tuolta sit eliminoitua?
 
Vs: Ahdot hukassa!!

Eikös ecu mittaa todellisuudessa ilmamäärää koneeseen eikä ahtopainetta joten huonommin hengittävä kone saattaa vaatia hieman enemmän ahtoja jotta saadaan X-määrä ilmaa koneeseen jossa Fuel-cut tulee.
 
Vs: Ahdot hukassa!!

4 WD Laser sanoi
Eikös ecu mittaa todellisuudessa ilmamäärää koneeseen eikä ahtopainetta joten huonommin hengittävä kone saattaa vaatia hieman enemmän ahtoja jotta saadaan X-määrä ilmaa koneeseen jossa Fuel-cut tulee.

Onko siinä MAP-anturi vai ei? Takavetoisissa on ja ECU käyttää mappia ainakin fuel cuttiin, nakutustunnistuksen päälle/pois kytkentään ja alkuperäiselle ahtopainemittarille. Ilmamäärämittaria käytetään polttoaineen ruiskutusajan laskemiseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom