ajeleeko kukaan 8 lämpöarvon tulpilla?

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Dodii, elikkä aattelin siirtyä testi mielessä pykälää kylymempiin tuluppiin nyt (7) niin ajeleeko kukaan kaseilla (enkä puhu evoista vaan tulpista :p. ) miten mahtavat katu ajossa kestää ?

Kokemuksia?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: ajeleeko kukaan 8 lämpöarvon tulpilla?

Evoissa käytin aina 8 arvon tulppia, ei mitään ongelmia keston kanssa katuajossa. Tosin uusin varmuuden vuoksi aika usein.
 

SanttuBoi

Evolution V
Liittynyt
17 Toukokuu 2010
Sijainti
Rovaniemi
Vs:

8 platinat oli 15tkm paikallaan ja nyt on 8 kuparit. Ja hyvin toimii molemmat oikealla kärkivälillä. Kupareita joutuu useammin uusimaan. Autona evo 5 ja 1.4bar ahtoja.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: ajeleeko kukaan 8 lämpöarvon tulpilla?

mitsumikko sanoi
juurikin nämä ruuvasin paikallee, en oo vielä päässy testaan pitää vielä tsekata että tuli kaikki klemmarit kiristeltyä :peukku

Eikös mitsumikolla ollut HKS DLI? Meinaan vaan kun nuohan eivät ole vastukselliset. Championin Race-tulpista (joissa ei myöskään ole vastuskomponenttia) Ninja sanoo näin:

If you are using an HKS DLI you should not use these spark plugs. The DLI requires resistor type spark plugs.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: ajeleeko kukaan 8 lämpöarvon tulpilla?

Niin sanoo, mutta Matt sano ja tais Ray.P sanoa että ei pidä paikkaansa ;D

Eli toimii

Posted by Ninja Performance View Post
I love learning, and this may be a opportunity to learn.

As noted by another, Ray has always used DLIs with non resistor plugs with no issues. I don't think he ever mentioned doing anything special like the notch filter you mention. I too have used a DLI for a very long time. My current setup, using a DLI I started using probably 4 years ago, all it has ever seen is non resistor NGK coppers, and now the champion C53VC surface discharge plugs which are non resistor.

I always run around 35-36psi. Street and drag strip. Never a hiccup.

So what is the actual issue? I know HKS has always stated no for use with non resisotor plugs. But is this just HKS covering their butts since non resistor plugs by nature will cause EMI and maybe ruin your AM radio reception. Does the DLI increase this effect so the don't want to risk it. Of course strong enough can disrupt an ECU, but again, never seen any issues or heard of any.

Please share with the class, I am all about learning.

-Chris "
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: ajeleeko kukaan 8 lämpöarvon tulpilla?

image.png
:)
 
Ylös Bottom