Vs: Ajovalojen korkeudensäädön toteuttaminen.
Stray sanoi
Johdot oli mielestäni oikein umpionkin päässä.Aloin miettiä että onko vika katkaisijassa, joten kävin hakemassa galantin orkkiskatkaisijan, mut tässäpä ei olekaan merkitty mikä pinni on mihinkin.... Liitteenä erittäin huippulaatuinen itse piirtämäni kuva katkaisijan pinneistä joista äkkiseltään selvitin että 1. on taustavalon 12+ ja 5. on maa.
Osaisko joku sanoa mitkä jäljelle jääneet ovat?
Tuolta topicin ensimmäisen postauksen kuvasta nuo kyllä löytyisivät, mutta tulkataan nyt selkokielellä kaikille.
Strayn kuvassa napa 1: Maadoitus (Jos on mittarivalaistuksen himmennin, niin sitten sitä kautta maihin, niin tämänkin kirkkaus muuttuu)
Hella katkaisijassa tämä on toinen navoista 31, selviää yleismittarilla kumpi. (Tämän siis pitää olla yhteydessä napaan 58b.)
Strayn kuvassa napa 2: Lähivalo + (Hella: 56b)
Strayn kuvassa napa 3: Maadoitus (Hella: se toinen 31)
Strayn kuvassa napa 4: Säätö (moottorille, napa merkattu "G") (Hella: G)
Strayn kuvassa napa 5 (oikeasti napa 6): Parkkivalo + (Hella 58b)
Ja sitä oikeaa napaa 5 ei säätimessä ole. Liittimessä kylläkin.
Ja kertauksena ne moottorin johdot:
31 = Maadoitus
G = Säätö
56b = Lähivalo +
Nuo numerot ovat moottorissa, ei siinä liittimessä.
Hiukan kun pohdin tuota sinun ja ^tapsun alk.per. kytkentää, niin tuo moottorilta katkaisijan napaan 31 tuleva maadoitusjohto voi tehdä toimimattomuuden. Kaikista navoista (sekä moottorilta, että säätöpotikalta ja muutenkin aina) joissa lukee 31 kuuluisi mennä johto suoraan maihin. (tässä poikkeuksena tuo mainuttu himmennin)
Edit: Pari tarkennusta