Akkulaturi mykkä -> johto poikki.

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Akkulaturi meni yllättäen mykäksi kun siirsin hieman eri paikkaan.
Hetken ihmettelyn jälkeen huomasin että verkkojohtoa käänntämällä eri asentoon laturiin tuli valot pälle.
Pikainen googletus ja tämä onkin ilmeisen yleinen ongelma. Tässä hyvä ohje jos itse meinaa korjailla:


Tuo kansi on melko tiukassa, kannattaa hyvin lämmittää ja varovasti aukaista. Itse käytin ruokailu veitseä jolla "leikkasin" saman suuntaisesti ja sitten kampesin varovasti irti.
Aika heikossa hapessa oli tuo sininen johto, lisäksi se tuntuo olevan poikki kuoren alla.

Itse lyhensin vain olemassa olevaa johtoa ja nyt taasen pelaa :D
 

Liitetiedostot

  • phev_laturi1.jpg
    phev_laturi1.jpg
    339.6 KB · Lukukerrat 257
  • phev_laturi2.jpg
    phev_laturi2.jpg
    332.5 KB · Lukukerrat 283

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Huh, näkee että on jo kuumana käynyt tuo sininen johto, tulipalovaara ilmeinen..
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tuo vanhan laturin 10 metrinen johto on uudemmissa lyhentynyt 5 metriin. Jos johtoa joutuu remppaamaan, suosittelen tukevamman hankkimista.

Itse myös vaihtanut vanhan laturin johdon, oli niin hentoinen, että tuli tiukkoja mutkia johtoon ja siitähän ne ongelmat alkavat.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tuo sininen johto näyttää olevan sellaisessa kunnossa, että on jo aika todennäköinen sähköpalon aiheuttaja. Mistähän tuo johtuu?
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Kun tuossa näkyy kolme johtoa, niin on shuko - latauskontrolleri puoli. Liekö joskus roikotettu pistorasiassa pelkän sähköjohdon varassa?
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Hittolainen meitsillä alkoi RAYn kaapeli herjaamaan Relay welded! Jaa-a mistäköhän lähtisi takuuta kyselemään ilmeisesti kuitenkin 3 vuotta
 

karejg

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Sijainti
Hämeenlinna
Minulta myös hajosi latauskapeli. Laukaisi tolpan vikavirtasuojan eli tunnit tuli täyteen. En yrittänyt korjailla, vaan hankin uuden . Netin kautta ostin hintaan 576 euroa. Suomalainen firma, nimeä en nyt muista. Kotelo tässä vehkeessä on alkuperäistä pienempi ja latausvaihtoehtoja on kaksi: Kuuden ampperin ja kymmenen amperin teho. Olen käyttänyt tuota pienempää ajatellen, että olisi akkuystävällisempää.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Akku ei ole moksiskaan vaikka lataisit täydellä 1x16A teholla mutta sun suko-pistorasia tuskin kestää sellaista pidemmällä käytöllä. Etenkään jos sun laturissa ei ole termostaattia. Itse latailen ChargeAmpsin laturilla sukosta ja se pudottaa lataustehoa mikäli pistoke kuumenee liikaa.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Hojohojo. Huhtikuussa olen nähtävästi kirjoittanut tuosta latauskaapelin herjasta ja se lähti tehtaalle takaisin pariksi kk ja tuli "korjattuna" takaisin, joku 10 latauskertaa ja taas sama relay welded? Mikseivät voineet lähettää uutta kaapelia takuuseen :mad: nyt taas varmaan pari kk odottelua?
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Hitto mikä firma tuo Charge Amps. Lupasivat vihdoin lähettää uuden kaapelin tämän kerran korjauksessa käyneen tilalle niin, että tilaavat kuriirin hakemaan piuhan ja kun saavat kuriirilta kuittauksen niin laittavat uuden tulemaan? Noh eilen sitten kuljetusliike soitti ja toimitti paketin takaisin ja jumankauta sama laatikko johon rikkinäisen pakkasin ja sisällä joku KÄYTETTY kaapeli mutta ei kuitenkaan se oma vanha. Ihme touhua!!!
 

Aimoantero

New Member
Liittynyt
11 Joulukuu 2022
Ostin 2016 phev lataus hybridin. Onko laturin shukojohto kylmällä "rautalangan" kova? Minulla on ja tiivisteessä pelkät langat näkyy., ei ole tiivis. Epäilen jotta johto on vaihdettu. Itse en saanut edes koteloa auki, vaikka ruuvit avautui.

Edit: Siirsin viestin pois myynti-ilmoituksesta. Basbarduu
 
Viimeksi muokannut moderaattori

mitsupehvi

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2020
Onko samaa vikaa,kun aamulla laturissa ( alkuperäinen laturi,sama mitä kuvassa ) paloi vihreä virran merkkivalo ja samalla punainen vika valo vilkuu…onko johdossa/laturissa vikaa? Kannattaako ostaa uusi laturi….mistä kannattaa osta?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017

Nykyään ei ehkä kannata lähteä merta edemmäs kalaan, kun Motonetissäkin aika kattavasti näitä.
 

mitsupehvi

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2020
Mutta,onko laturi sökö vai vika auton päässä….kun shukon laittaa seinään niin palaa vain vihreä virran merkkivalo..punainen fault valo ei pala
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Mutta,onko laturi sökö vai vika auton päässä….kun shukon laittaa seinään niin palaa vain vihreä virran merkkivalo..punainen fault valo ei pala

Ettei ole joku ajastin päällä autossa?

Jos löytyy kaapeli niin käy jossain marketin laturilla kokeilemassa toimiiko, sillä ainakin selviää onko vika autossa.
 

mitsupehvi

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2020
Ongelma ratkaistu,alkuperäiseen laturiin oli päässyt vettä sisään ja mennyt sentakia rikki,Motonetista uusi laturi ja nyt toimii
 
Ylös Bottom