Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee! RATKAISTU!

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Ilmastoinnin kompressori pitää aika jäätävää kolinaa. EI kolise silloin, kun kompressori "työskentelee" ja puskee kylmää. Lepotilassa kolina alkaa ja lakkaa heti kompressorin käynnistyessä.
Jos painan sisältä ilmastoinnin OFF-asentoon, kolina kuuluu koko ajan. Silmäilemällä/kuulostelemalla ääni vaikuttaisi tulevan ilmastoinnin hihnapyörästä. Kun ilmastointi pyörii ja sammuu, näyttää siltä että hihnapyörä "luistaisi" hieman väärään suuntaan.

Eli. Onko minulla nyt menossa/mennyt rikki:
-Laakeri
-Magneettikytkin
-Hihnapyörä
-Koko kompura?

Ja semmoinen kysymys. Voiko tuolla nyt ajaa, jos pitää ilmastointia kokoajan päällä tai kokoajan pois päältä?
Minun täytyy huomenna lähteä mökille ja tuossa nopealla kyselyllä en saanut huoltoliikkeistä aikaa :seina
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee!

saako sen ohitettua esim lyhkäsemmällä hihnalla,tai onko sillä oma hihna jonka jättää pois kokonaan. ite en ajelis kolisevana ellei aivan pakko.huonolla tuurilla katkee matka kokonaan riippuen toki miten esim se hihnan kierto toteutettu.tarkemmin en tunne kyseistä autoo
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee!

Ei saa ohitettua, tietty pois voi jättää mut samassa hihnassa on tehostin.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee! RATKAISTU!

Huoltoukko ratkaisi ongelman. Ilmastoinnin hihnapyörä on rikki ja se täytyisi vaihtaa..
Nyt kysynkin. Meneekö koko ilmastointikompura vaihtoon, vai saako näissä mitsuissa vaihdettua vain hihnapyörän?
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee!

saa varmasti vaihdettua pelkän hihnapyöränkin.mutta toinen asia onkin saako sen jostain erikseen.kun nää nykyajan vehkeet tuntuu olevan tyyppiä vaihdetaan koko kokonaisuus,vaikka vika oliskin pienemmässä mittakaavassa korjattavissa. se on ruvennu kyrsimään jo pidemmän aikaa ,ainakin minua joka ei aina halua vaihtaa puolta autoo kun joku nippeli oikuttelee.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Apua. Ilmastoinnin kompressori kolisee!

mikko412 sanoi
saa varmasti vaihdettua pelkän hihnapyöränkin.mutta toinen asia onkin saako sen jostain erikseen.kun nää nykyajan vehkeet tuntuu olevan tyyppiä vaihdetaan koko kokonaisuus,vaikka vika oliskin pienemmässä mittakaavassa korjattavissa. se on ruvennu kyrsimään jo pidemmän aikaa ,ainakin minua joka ei aina halua vaihtaa puolta autoo kun joku nippeli oikuttelee.

Sepäs se. Kaikki on yhtä muottia. Näyttäisi siltä, että vaihtamalla magneettikytkin-kokonaisuuden pääsen halvimmalla. Uusi täydellinen kompura maksaa hunajaa.
 
Ylös Bottom