ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
(6.1.2015)

http://www.4x4proyect.com/product/arb_rd110_air_locker/en

-33%, rahdit Suomeen reilut 60e, tekee balttiarallaa 925e. Tämähän on siis se 28-spline etulukko, joka käy isoon 8" etuperään. (Ei kai niitä etulukkoja oikein muita Pajeroon olekaan, eikä muihin Pajeron etuperiin.)

Pistin juuri omani tilaukseen... :driver
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Onhan se Kaiserin automaattilukko 7,25" etuperään joihinki malleihin saatavilla. Mulla itellä ollut nyt pari vuotta -97 pätkässä ajossa ja on kyllä toimiva ja miellyttävä ajaa kun kääntyykin hyvin lukosta huolimatta. Vanhassa gen 1 pätkässä oli tuo rd 110 arbbi ja hyvinhän se eteni, mutta lukkoa ei käytännössä voinut pitää päällä muuten kuin suoraan ajaessa, kun teki ohjauksesta niin jäykän. Tokihan sen sai näppärästi poiskytkettyä, kun tuli tarvetta kääntää. :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Noh, kytkettävä lukko on kytkettävä lukko. Sille on se oma käyttötarkoituksensa...

Ihan mielenkiintoinen kyllä tuo Kaiserkin. Onkohan sille enää jälleenmyyjää Suomessa?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Mä mielin tuohon ällään kaiseria mutta en tiiä miten se toimii automaatti napalukkojen kanssa tuolla ss laatikolla
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Ei kai se lukko ole se ongelma, mutta nuo automaattinapikset voi olla: koska navat on lähtökohtaisesti auki, etuperä (eikä kardaani) ei nelivetoa kytkettäessä pyöri (sitä vartenhan se alipainevetari siellä on, ja toinen vetari kiinteänä pyörittämässä etuperää ja etukardaania).

Eli nelivedon kytkeytyminen joutuu "kiihdyttämään" aika paljon rojua pyörimään...

PS: Kaisereita sais Italiasta aika sopivasti...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
No kaiser kääntyessä antaa myöten hitaamalle puolelle(sisä kurvi) ja kun ei ole vetoa niin eikös automaatti napalukko aukea?

Ja sehän tuossa on ettei tuota voi käyttää kuten pajeroa, 4wd kun kytketään pysähtyneenä,
Visko 4wd voi vaihtaa lukkoon

Mut päälle kytkentä juurikin se ongelma kun tuossa ei vetarit pyöri normisti takavedolla
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Ei, vaan Kaiser pyörittää molempia vetareita VÄHINTÄÄN samalla nopeudella kuin iso lautaspyörä pyörii perässä, mutta tarpeen mukaan ulkopuolen pyörä voi pyöriä nopeammin kuin lautaspyörä (esim mutkissa). Aika fiksu systeemi itseasiassa. Kyllä se minusta pitäisi toimia napalukkojen kanssa ihan OK. Ja napalukkohan vapautuu muutenkin vasta peruuttaessa + silloin kun vetari ei pyöritä pyörää, vaan pyörä "jarruttaa" vetaria.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Hmmm... Pitää alkaa harkita kaiseria , ku haluan pitää noi pitkät välitykset (2500rpm@100kmh) :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Mr mmc sanoi
Hmmm... Pitää alkaa harkita kaiseria , ku haluan pitää noi pitkät välitykset (2500rpm@100kmh) :)

No kyllähän V6:n periin saa vielä pidemmät välitykset.... :) Mutta sitten lukkovaihtoehtona on ARB, käsittääkseni Kaiseria ei isoon lukkoon löydy-
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Niko Päivinen sanoi
No tuota..... ihan vaan nettisivujen perusteella hieman epäilen ko. yrityksen olemassaoloa / nykyistä statusta...

On tuo ihan toiminnassa, nuita sivuja ollaan tehty jo varmaan reilu vuos.. Olikohan 800-900€ lukko.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Pari seikkaa molemmista lukoista, valinnan helpottamiseksi. Kaiser on aina lukossa nelivedolla, joten jos tarvii maantiekäytössä käyttää nelivetoa etenkin talvella niin ARB on parempi valinta, koska saa nelivedon päälle ja tasauspyörästön avoimeksi. Maastossa Kaiser on kyllä yllättänyt positiivisesti nimenomaan sen erikoisen ominaisuutensa takia, että antaa toisen pyörän pyöriä nopeampaa kuin toisen. Ojien, kivien ja kantojen ylityksissä aivan loistava ominaisuus, kun ei lipsahtele eikä luisu sen vuoksi että molemmat pyörät akselilla pyörisivät samaa tahtia. Talvikelillä maantiellä Kaiser tuntuu jotenkin arvaamattomalta joten itse olen satsannut hyviin nastarenkaisiin ja ajan kaksvedolla maantiellä. Kaiser on kyllä lyhyehköllä kokemuksella paras automaattilukko mitä ite olen nähnyt, kun ei paukahtele pahasti ja kääntyy kuin ajatus varsinkin hitaissa nopeuksissa. Riippuu siis käytöstä kumpi on parempi valinta. En kyllä maasto-ominaisuuksien takia palaa ARBiin jos Kaiser vaan kestää. Toistaseksi ei ole ollut mitään ongelmia kestävyydessä rajussakaan käytössä 35x14,5 renkailla. Tuo kestävyys on aina epäilyttänyt noissa automaattilukoissa, mutta jää nähtäväksi koska korkkaa. Koputan puuta ::)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Joo se kestävyys minuakin on aina vähän arveluttanut noissa automaattilukoissa... mutta ilmeisesti turhaan?
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: ARB RD110 lukot tarjouksessa 4x4proyect.comissa

Kaiser toimii kuin "junan vessa" edelleen. Vaihdoin etuperään öljyt ja magneetti oli propussa aivan puhdas. Kohta joutuu jo suositteleen tätä etulukoksi. Aika kovaa kyytiä on tämä yksilö kyllä saanu, mutta seuraillaan vielä koska korkkaa. Kerron sitte missä, mistä, miksi ja miten ;)
 
Ylös Bottom