ASX dieselkoneet ja niiden softaaminen

Kojak Jr.

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2019
Terve! En tiedä Mitsubisheistä mitään, mutta alkanut kompaktin kokoinen katumaasturi / cross-over / mitänämänyon kiinnostamaan, ja ASX tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta. Käytettynä saa mielestäni edulliseen hintaan hyvin varusteltuja dieselnelikkoja.

Nykyiseen kulkineeseen (375 tkm ajettu Saab 9-3 dieselfarkku) laitatin pari vuotta sitten uuden softan (150 hv / 320 Nm ---> 190 hv / 400 Nm) ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Joten tuli sitten luonnollisesti tutkittua, että mites ASX:n dieselkoneisiin saapi lisää voimaa.

Tässä yhden puljun lupaukset: http://quantumtuning.co.uk/car-remap-tuning-remapping.aspx?Make=Mitsubishi&Range=ASX
Samanlaisia lisäyksiä aika lailla kaikki eri viripajat lupaa.

Tämä pisti erityisesti silmään:

1.8 DI-D (115 hv / 300 Nm) ---> 175 hv / 360 Nm
1.8 DI-D (150 hv / 300 Nm) ---> 175 hv / 360 Nm

Eli onkos noissa kahdessa 1.8 DI-D koneessa samat sisuskalut, mutta toinen vaan tulee eri softalla tehtaalta?
Jos ovat käytännössä sama pata, niin ei olisi väliä kumman ostaisi kun käytettyä katselee.
Olen kerran ajanut tuollaisella 150 hv 1.8 dieselillä ja aivan mukavasti kulki, mutta nälkä se vaan kasvaa syödessä :D

2.2 DI-D (150 hv / 360 Nm) ---> 185 hv / 450 Nm

Tuossa olisi jo aika huimat väännöt, mitenhän lie automaattilaatikko kestää? Yleisesti vissiin kuitenkin ovat toimineet hyvin.

Persaukisena varmaankin tulee kateltua noita vähän vanhempia 1.8 dieseleitä manuaalina, mutta miksei tollainen 2.2 automaattikin, jos hinta ja ajetut kilsat kohtaavat.

Niin ja paljonkos teidän 4WD-dieselit ovat käytännössä hörppineet naftaa? Mitsun ilmoittamat kulutuslukemat vaikuttavat epäilyttävänkin alhailsilta (samahan se tosin on muillakin merkeillä). Itselläni olisi ajo ehkä 75% maantietä ja 25% kaupunkiajoa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Melko pitkälti ovat samoja nuo 4N13 Hi- ja LowPower versiot keskenään. Meillä on ollu vuodesta 2016 tollanen 85kW moottorilla varustettu nelivetoinen ja täytyy sanoa että on ollut huoleton ja luotettava laite. Kulutuksesta en osaa sanoa kun auto on pääasiallisesti emännän käytössä.
 

Kojak Jr.

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2019
Jees, hyvä kuulla. Eniten oikeastaan epäilyttää ASX:ssä pitkä matka-ajo, että miten meluisa se nyt oikeasti on. Vähän ristiriitaisia arvioita lukenut. Mutta ei kait se auta kun käydä motarilla kokeilemassa.

Jonkin verran tulisi Oulu - Espoo väliä ajeltua, niin siksi kiinnostaa. Ja nykyinen 13 vuotta vanha Saabin rotjake on kyllä matka-ajossa aivan omiaan, hiljainen ja menee kuin juna. Alkaa vaan levitä kaikki säköhimmelit siinä käsiin ja varaosien saatavuus niiden osalta on heikko. Moottorilla vielä ajelisi yhden 100 tkm helposti ja edulliset huollot ja varaosat siinä, kun Opeleissa samaa konetta.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Mitä uudempi sitä hiljaisempi. Rengasmelu on ylivoimaisesti suurin melun lähde. Valitsemalla hiljaiset renkaat ja massaamalla pyöränkotelot melu vähenisi huomattavasti.
 
Ylös Bottom