ASX:n Rengaskoot

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Osaako joku auttaa rengaskoko asiassa, mahtuuko asx:n alla pyörimään 70 profiilin rengas 16" vanteella? Jos mahtuu, niin muuttuuko auton "olemus" eli ajotuntuma yhtään pehmeämmäksi. En ala jousia vaihtelemaan, mutta jos renkailla voi vaikuttaa, niin avot. Toinen asia on auton suunnaton rengasmelu, ei taida siihen olla muuta keinoa, kuin muutto hoidettujen teiden valtakuntaan? Hyvät syksyt kaikille. t Hesse
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Mulla on kesärenkaat 245/45-20” ja talvirenkaat 225/65-17”. Eli uskoisin sulla mahtuvan tuo 70 profiilinen kumi kyllä. Mun tapauksessa niin onhan noilla suuri ero melussa mut mukava ajella kummilla vain. Tarkoituksena on muutaman vuoden nyt ollut vaimentaa tuo auto, mut ei vaan oo saanu aikaiseksi. Se on ainoa keino hiljentää tuo
 

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Mulla on kesärenkaat 245/45-20” ja talvirenkaat 225/65-17”. Eli uskoisin sulla mahtuvan tuo 70 profiilinen kumi kyllä. Mun tapauksessa niin onhan noilla suuri ero melussa mut mukava ajella kummilla vain. Tarkoituksena on muutaman vuoden nyt ollut vaimentaa tuo auto, mut ei vaan oo saanu aikaiseksi. Se on ainoa keino hiljentää tuo
Kiitokset neuvosa. Kokeilenpa 70 rengasta. Paan tulokset vaikka yleisfoorumille keväällä. Kiitos vaan.
 

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Lupasin kirjoittaa rengas kokemuksista ASX:ssä, 70 profiilisen renkaan sopivuudesta. Viruksen takia olen ollut kuulolla, ja luettuani artikkelin suomalaisen liian aikaisesta renkaan vaihtoinnosta, päätin ottaa riskin, ja ajella vielä vanhoilla 65 renkailla. Kirjoittelen, jos tilanne muuttuu, vaikkapa ratsian takia. Tsemppiä kaikille koronan kanssa.
 

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Mikä on liian aikainen renkaanvaihto into? Rengasliikkeessä kun olin töissä, niin en moista huomannut :)
Luin keltaisen lehdistön aviisista artikkelin kuluneen renkaan ja uudehkon renkaan pito erosta. Kuivalla kelillä saa kuulemma ajaa lähes slikseillä, vrt. Formula. Sade saa aikaan sen turvallisuusongelman. Tiedän kyllä nämä kumiseosasiat, ja pitävät paikkansa, mutta vielä yksi asia, kuusikymmenluvun puolivälin korvilla, kun sain ajokortin, ei ollut mitään rengaspykäliä, ei talvi eikä nastarenkaita. Niin kauan ajettiin renkaalla, että ilmat olivat näkyvissä, ja silti tässä ollaan. Romurengaskasoissa näkee tänå päivänä uskomattoman hyväkuntoisia renkaita. Kiitos viestistä. Heikki
 

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Laitatin sitten vihdoinkin alle vanhaan ASX:ään ne kauan pähkäilemäni 70 profiiliset renkaat. Lisäksi panin siihen 15mm spacerit, ja lopputulos on kaikinpuolin onnistunut, Autossa oli alkuperäiset 65 Dunlopit, dot 2012. Melu ja soutu oli melkoista, ja auto kuin tönkkösuolattu silli. Nämä isommat Continentalit ovat kevytkuvioisemmat, kuin ne, jotka myydään SUV-merkinnällä. Äänestä putosi paljon pois, ja vakaus on erinomainen vanhaan verrattuna. Suosittelen, kyllä muuttui paljon.
 

Hesse

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2018
Unohdin pistää tuohon äskeiseen, että Kiinasta tilaamani kuralatkät tulivat, Olivat samat, mitä marmoritiski yritti myydä noin 80 euron hintaan, pelkästään eteen. Kiinalainen myi 15,90 joka kulmaan kiinnikkeineen. ja sopivat tosi hyvin. Ainoa miinus on järkyttävän pitkä toimitusaika. Suomen postikin saattais pärjätä noille.
 
Ylös Bottom