ASXn vasen takavalo pimeänä?

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Eli kävi tossa venettä viedessä niin että vaunun viallisten sähköjen takia kyrvähti vasen takavalo, eli ne ledit ei pala kytkimen ollessa auto-asennossa. Mut kun kääntää valot päälle niin ne syttyy.
Vaunun ollessa kytkettynä kuului jarrutaessa ja oikealle vilkuttaessa semmonen surina/ujellus auton takapäästä jostain, ihan niinku joku rele tai joku ois yrittäny vetää. Mikäköhän sieltä mahtaa olla mennyt? Mistään kirjasta en löytänyt että kontissa olis jotain releitä.
Mutta jotain siellä on äänestä päätellen vai onko se siinä valossa itsessään? Liittyy siis päivävalo/ajovalo juttuihin. ??? Kukapa ymmärtää tästä selostuksesta mitään ja mahtaako olla mitään käsitystä mikä vois olla ongelmana?
Sulakkeet on katsottu ym. Jutut (Ja vaunun sähköt on uusittu silloin heti ku kotiin päästiin ;) )
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

palaako kumpikaa takavalo ollessa automaatti kohas toi kytkin ? vai vaan mettänpuolinen ? ... mulla ei pala luultavasti kans kumpikaa takavalo päivällä, mut sitten kun on pimee niin herää henkiin myös takavalot .. eli jos kääntää kytkimestä valot päälle niin sillo ne palaa päivälläki väkisin ..
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

Eilen siis hämärässä huomasin tän et vaan hantin puoli paloi automaattiasennossa. Päivällä ne ei pala kumpikaan muuten kuin kahvasta kääntämällä päälle ne
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

kai siellä joku savu on pässy irti jostai tai sit joku sulake lymyileee jossai piilossa, ja en kyl tiiä miten tuo virran syöttä toimii automaatin ja pakko toiminno välillä ...
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

Siellä vetokoukun johtosarjassa taitaapi olla asennusvaiheessa laitettu joitain ohjainreleita.
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

hanski-58 sanoi
Siellä vetokoukun johtosarjassa taitaapi olla asennusvaiheessa laitettu joitain ohjainreleita.
Tätä mä veikkailin itsekin vähän et oisko noin, mut miksi se sit polttaa ainoastaan automaattiasennosta sen valon
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

Hmmm... Eipä tullut huomattua et etuparkki oli myös pimeänä kun ledit vaihdoin sinne(kin) Eli se aiheutti takavalojen epämääräisen toimimattomuuden.
Kävin tuos korjaamolla niin opin siinä samas et näis on joissain koukun sähköt vedetty niin että pakoputki voi piuhat vaurioittaa, mulla se tosiaan ei ollut se ongelma.
Vaan sopiva yhteensattuma että olin juuri vaihtanut ledit eteen ja kuskin puolen parkin sammumisen myötä sekosi takavalokin ja ihan samoihin aikoihin piti viedä vene mökille ja alkuun kuvaamieni äänien ja sen faktan että vaunussa oli pistokkeet hapettuneet johdosta oletin että viat johtuu juurikin siitä :) No oppia ikä kaikki, muistakaa katsoa etuvalot samalla jos takavalot sekoilee :)
 
Vs: ASXn vasen takavalo pimeänä?

Jani T sanoi
Hmmm... Eipä tullut huomattua et etuparkki oli myös pimeänä kun ledit vaihdoin sinne(kin) Eli se aiheutti takavalojen epämääräisen toimimattomuuden.
Kävin tuos korjaamolla niin opin siinä samas et näis on joissain koukun sähköt vedetty niin että pakoputki voi piuhat vaurioittaa, mulla se tosiaan ei ollut se ongelma.
Vaan sopiva yhteensattuma että olin juuri vaihtanut ledit eteen ja kuskin puolen parkin sammumisen myötä sekosi takavalokin ja ihan samoihin aikoihin piti viedä vene mökille ja alkuun kuvaamieni äänien ja sen faktan että vaunussa oli pistokkeet hapettuneet johdosta oletin että viat johtuu juurikin siitä :) No oppia ikä kaikki, muistakaa katsoa etuvalot samalla jos takavalot sekoilee :)

Näissä kuten outtiksisssa on ollut sitä jos parkki edestä pimeenä niin pimenee silloin takaled mut muistaakseni alkutuotannon autoissa näin.
 
Takaisin
Ylös Bottom