Autosimulaattorit yleisesti

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Noniin.Ajattelin tehdä nyt oman jutun simuista kun tosta toisen topicin käytöstä ei tykätty.Käväsin ostoksilla ja käteeni tarttui project car ja dirt rally ps4:lle.Dirttiä nyt tullu vähän ajettua mutta eihän siitä padilla tule helvetti yhtään mitää.Nappi kaasu ja jarru on hakalat koska on/off toiminnot ja autoa on todella hankala hallita.Laitoinpa G25 ratin ja polkimet paikalleen niin eipähän tietenkää pelaa.Nyt pitäisi etsiä uusi tai käytetty ratti poljin setti.Maksaa taas vain uudet ihan helvetisti.Jos jollain on myynnissä g29 tai T300 rs niin pistäppä YV
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Niinhän mä taisin sanoa että padilla ei kannata edes harkita mitään näitä :) Multa löytyy tuo G29 ihan sen takia että siinä on hyvä poljinsetti vakiona ja ajattelin että ratin kolina ei haittaa niin suuresti itseäni. Jos arvostat hiljaisempaa rattia ja nykyaikasempaa teknologiaa niin etsi ehdottomasti se T300 mutta modaa niitä polkimia hieman tai osta paremmat pedalit siihen. Tuolla G29 olen kyllä itse pärjännyt ihan hyvin.

Uudesta Dirt 4:sta lueskelin aika positiivista arviota tällä viikolla joten sitä voisi jopa alkaa venailemaan. Kesälläkö sen pitäisi sitten tulla ulos. Täytyisi kyllä varmaankin alkaa taas pelailemaan noita autopelejäkin, ollut kohtuu pitkä tauko nyt taas. Töissä kun tekee pelejä niin vapaa-ajalla ei aina jaksa pelailla... :)
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Just tinkiminen g29 sifterillä ja telineellä varustetusta yksilöstä päällä mutta katotaan miten käy.Harmittaa vaan koska ps3lla oli ohjaimessa painetunnistus napeissa.Tateilla en ole koskaan oppinut pelaamaan.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Mulla on Raspberry tilauksessa kilkkeineen, juuri samasta syystä eli G25:n olemassa ja ps4 ei tuota tue. Totesin että en ala hyvin toimivaa rattipoljin-standisettiä myymään millään satasella. Eli Gimx-emuloi g25,g27 ja muitakin härpäkkeitä niin että toimii ps4:lla. Hintaa ei tule kun muutamia kymppejä ja vähän harrastelee yhteen :). Voin tässä kertoa sit miten toimi tai ei toiminut..

Dirtti ja Assetto corsa löytyy mutta eipä ole tullut kumpaakaan pelattua alkuinnostuksen jälkeen - Juuri "kelvottoman" padi ohjauksen takia. Sanokaa mitä sanotte mutta oon sitä mieltä että Gran turismo sarja on ollut harvoja autopelejä joista on voinut nauttia myös padin kanssa, mun mielestä hauskinta on ajaa kilpaa kavereiden kanssa split screenissä ja tällöin on aika oleellista että molemmilla samanlaiset ohjaimet, harvalla on kahta rattisettiä kotona..
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Katselin itse myös noita tsydeemeitä mitä Dani on tilannut.Ei vaan jaksaisi tommoisia viritelmiä ja vanha G25 ei mene hukkaan koska ps3 on siirretty muksujen huoneeseen.Poika oli ainakin innoissaan kun sanoin että voidaan kytkeä ne jokupäivä sille toimintaan.Jospa minen pelaaminen vähenisi ja pääsisi automaailmaan sisälle edes pelillisesti
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Itseasias en ole pelannut padilla mitään simulaatiomaisia autopelejä kohta kymmeneen vuoteen. NeedForSpeed tyyppiset ratkasut taas menee ehdottomasti padilla, tai jotenkin en edes ole halunnut niitä ratilla kokeilla. Tietenkin alkuperäistä Gran Turismoa tuli vuosia ja vuosia sitten pelattua paljonkin padilla, mutta ensimmäistä kertaa kun pääsi ratilla ajamaan niin se jäi kyllä siihen sen jälkeen.

Sifteriä olen itsellenikin tuohon vähän haaveillut, mutta ei ole tullut vielä hankittua. PS3 oli kiva pelata rallia kun oli sifteri, tosin vain eteen ja taaksepäin mutta sitenhän se kuuluu mennäkin rallissa. H-kaaviota en niinkään tarvitsisi. Käsijarrua kyllä kaipaisi kovasti. Siihen ei vaan meinaa millään tottua että joutuu painamaan käsijarrulle jotain nappia ratista. Ja ainakin G29 nuo viikset kääntyvät ratin mukana joten välillä vaihteet on ihan hukassa kun säheltään jossain ojan puolella menemään.

Tuosta Gimx-emulointi systeemistä en olekkaan kuullut. Ilmeisesti se siis huijaa ps4 tunnistinta luulemaan että ratissa olisi se suojapiiri mikä niissä tarvitaan. Mikä oli siis syynä siihen miksi g25 tai g27 ei toimi siinä. Niistä kun puuttuu se piiri. G29-tekniikkahan jatkaa aika pitkälti niiden linjoilla joten sinänsä vanhaa tekkiä. Tietenkin ratista löytyy uuden pleikan mukaiset napit jne. mitä vanhoista ei löydy.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Muistahan sitten kertoa Dani et saitko toimimaan.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Mä ostaisin kyl ehdottomasti T300 RS:n noista kahdesta vaihtoehdosta. Ohjaustuntuma ihan eri luokkaa. Käsittääkseni Logitechin rautapuolella ei ole tapahtunut mitään G25 jälkeen.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

MakeM sanoi
Käsittääkseni Logitechin rautapuolella ei ole tapahtunut mitään G25 jälkeen.

Tää onki se syy miksen pysty perustelemaan ittelleni uudempaa rattia. Mun sunnuntaipelailut menee ihan mukavasti g25:lla jos vaan saan sen toimimaan :).
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

dani sanoi
Tää onki se syy miksen pysty perustelemaan ittelleni uudempaa rattia. Mun sunnuntaipelailut menee ihan mukavasti g25:lla jos vaan saan sen toimimaan :).

Jep! Myönnettäkään että TM:n vakiopolkimet on kyllä melkoista tuubaa ja toi kuminen kehä hikoiluttaa välillä. Mut lisää euroja ja.. ;D
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

tämmönenki topici löyty :D eli ite rakennan ajosimulaattoria että ois kokonaine vw vento ohjaamo(joo hyi muttei kehtaa mitsun osia pilaa ja seisoo toi volkkari purkaamolle menoonsa pihalla), logitech g27 ja g25 löytyyki jo mut harkinnan alla tuo thrustmasterin uusin malli kunha halpenee ja se erillinen shifteri sille, on kuulemma simulaattoreiden huippu (tällä hetkellä) mutta maksaahan sekin mansikoita.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Mitä nyt lueskellu ja kuullu juttuja niin kyllähän se Fanatec (Ei virallista tukea PS4:lle) on parhaimmasta päästä. Mut siinä voi varautua mahdollisiin takuuasioihin ja hintakin pompsahtaa kohtuullisen kovaksi. Thrustmasterilta ottaisin T500 (Ei virallista tukea PS4:lle) tai T300 + uudet pedalit. G29 päädyin itse hinnan takia ja kokonaispaketti oli suoraan valmis joten pääsi helpolla. Ajopenkki löytyy ja pedalit asensin kiinteästi siihen.

Muokkailin tuohon nuo ei virallista tukea kohdat. Eli lähinnähän se on sitte T300 ja G29 välillä jos virallisen tuen haluaa.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

0gFEP


itellä about tässä vaiheessa, pitti että g27 ja ralliratti adapterin kanssa ja vw:n oma vaihekeppi.

Ja si pitää tehä levy missä nuo lovet joka vaihteelle ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Midnight Walker sanoi
Mitä nyt lueskellu ja kuullu juttuja niin kyllähän se Fanatec on parhaimmasta päästä. Mut siinä voi varautua mahdollisiin takuuasioihin ja hintakin pompsahtaa kohtuullisen kovaksi. Thrustmasterilta ottaisin T500 tai T300 + uudet pedalit. G29 päädyin itse hinnan takia ja kokonaispaketti oli suoraan valmis joten pääsi helpolla. Ajopenkki löytyy ja pedalit asensin kiinteästi siihen.

Onko Fanateciltä tullut vielä virallista PS4-mallia? Oli ainakin projektina vasta aiemmin. Tosin osassa peleistä taitaa silti toimia nykyisetkin.
Itse mietin myös aikanaan Fanateciä mutta nyt on hinnat lähteneet niin lapasesta ettei viitsi edes harkita ;D

T500 RS ei myöskään ole virallista PS4-tukea, joten jos on edes tulevaisuudessa mitään aikomusta käyttää konsolia niin kannattaa harkita tarkkaan.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

MakeM sanoi
Onko Fanateciltä tullut vielä virallista PS4-mallia? Oli ainakin projektina vasta aiemmin. Tosin osassa peleistä taitaa silti toimia nykyisetkin.
Itse mietin myös aikanaan Fanateciä mutta nyt on hinnat lähteneet niin lapasesta ettei viitsi edes harkita ;D

T500 RS ei myöskään ole virallista PS4-tukea, joten jos on edes tulevaisuudessa mitään aikomusta käyttää konsolia niin kannattaa harkita tarkkaan.

Virallista tukea ei ilmeisesti joten joutuu vähän kikkailemaan jos oikein ymmärsin. Sinänsä ei siis PS4:lle se paras vaihtoehto, mutta jos lähdetään arpomaan tai laittamaan ratteja viivalle niin sieltä ne highend tuotteet taitaa löytyä :) Ja T500 suhteen en ollutkaan tuosta tietoinen. Näillä tiedoilla pitäisin siis PS4:lle sitä T300 + pedalisettiä "parhaimpana" vaihtoehtona, mutta jos nyt tuon G29 valitsee niin ei siinäkään paljoa häviä. Ja mitä arvosteluja luin ja katselin niin jotkut rankkasivat jopa G29 paremmaksi. Makuasioitahan ne loppujenlopuks ovat ja se valuutan määrä / tarpeet jne. ratkasevat aina paljon.

Ja muokkasinpa tuohon mun alkuperäseen kommenttiin nuo ettei virallista tukea ettei kukaan eksy niissä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

dani sanoi
Tää onki se syy miksen pysty perustelemaan ittelleni uudempaa rattia. Mun sunnuntaipelailut menee ihan mukavasti g25:lla jos vaan saan sen toimimaan :).

G920 (xbox versio) on inan erilainen kuin nää muut G -mallit. En juuri muista tarkemmin eroavaisuuksista. Jotain lapsuksiakin korjattu verrattuna muihin. Itselläni oli g25 ja myin sen. Sen jälkeen ratiton olin vuoden ja nyt blackfriday hintaan gigantista 180e sis G920 ja vaihdevipuska ni oli pakko lunastaa.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

cubeqtio sanoi
G920 (xbox versio) on inan erilainen kuin nää muut G -mallit. En juuri muista tarkemmin eroavaisuuksista. Jotain lapsuksiakin korjattu verrattuna muihin. Itselläni oli g25 ja myin sen. Sen jälkeen ratiton olin vuoden ja nyt blackfriday hintaan gigantista 180e sis G920 ja vaihdevipuska ni oli pakko lunastaa.

G25 verrattuna on päivitetty mutta G27 verrattuna kohtuu sama. Nappuloistahan ne eroavaisuudet lähinnä siinä tulevat. Ja G29 on täysin sama kuin tuo G920 lukuunottamatta niitä buttoneita ja sitä että G29 on lisänä vaihtovalot. Kummatkin noista tukee PC:tä mutta G29 on pleikkareille ja G920 Xboxille.

Vaikkapa tuolta voi tarkastella eroja: http://www.techspot.com/review/1070-logitech-g920-g29-driving-force/
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Tilasin sitten kuitenkin uuden G29 ja telineen.Ehtona oli että vaimo ottaa kesällä uuden tatuoinnin.Ja niin se sopu säilyy talossa ;D
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Ja nyt on systeemit kasassa.Pitäisi vielä keretä jossain välissä testaamaan.Paria pätkää koitin pikasesti dirtissä ja kyllä se evo x aika pahaa kuntoon meni.Käsijarru on kyllä se mitä rallissa kaipaa ja tu nappi on vähän huono.Katotaan tuleeko sitä erillistä sifteriä sitten hommattua vai ei.Wheel stand pro v2 tuli tilattua jalustaksi ja äkkiseltään tuntuu kelvolliselta.Huomenna pitää vain hankkia usb jatkojohto koska ratissa on aika lyhyt.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

ah-05 sanoi
Ja nyt on systeemit kasassa.Pitäisi vielä keretä jossain välissä testaamaan.Paria pätkää koitin pikasesti dirtissä ja kyllä se evo x aika pahaa kuntoon meni.Käsijarru on kyllä se mitä rallissa kaipaa ja tu nappi on vähän huono.Katotaan tuleeko sitä erillistä sifteriä sitten hommattua vai ei.Wheel stand pro v2 tuli tilattua jalustaksi ja äkkiseltään tuntuu kelvolliselta.Huomenna pitää vain hankkia usb jatkojohto koska ratissa on aika lyhyt.

Käsijarru on se mitä siellä juurikin kaipais juu. Kohtuullisest siihen napin painamiseen on tottunu, joten ei niin paha rasti enää, mut oishan se silti hieno. Ja kuulemma tuo jalusta on kaverinkin mukaan ihan hyvä ollut. Itsellä motonetin setti jossa siis suoraan kuppipenkki. Nykyisissä joita siellä myydään on näköjään paremmat säädöt. Tuohon olen joutunut muutamalla sentillä jatkamaan putkia että sai mun pituselle sopimaan hyvin. Aikasemmin meinas polvet kolista rattiin tai alla oleviin rautoihin.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

ah-05 sanoi
Ja nyt on systeemit kasassa.Pitäisi vielä keretä jossain välissä testaamaan.Paria pätkää koitin pikasesti dirtissä ja kyllä se evo x aika pahaa kuntoon meni.Käsijarru on kyllä se mitä rallissa kaipaa ja tu nappi on vähän huono.Katotaan tuleeko sitä erillistä sifteriä sitten hommattua vai ei.Wheel stand pro v2 tuli tilattua jalustaksi ja äkkiseltään tuntuu kelvolliselta.Huomenna pitää vain hankkia usb jatkojohto koska ratissa on aika lyhyt.

jos käppäriä tarviit nii osta 10e joystick nii voin tehä sulle just semmsen ku haluut, tai miks et itekki jos löytyy pientä npertely taitoo :)
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Hyvä kun teitte erillisen jutun autosimulaattoreista. Haaveena oli hommata jo alkutalvesta, mutta ilmeisesti en kerennyt..
Eilen katsoin esittelyn "budjetti" simulaattorista, ihan hauskaltahan meno näyttää. Ehkä saan joku päivä kans hommattua ;)
Tässä video muidenkin haaveiltavaksi https://www.youtube.com/watch?v=VN1ks8sjQuE
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Noniin!

Muutaman mutkan kautta G25 rullaa Ps4:ssa. Tänään ekat savut otettu ja näyttäis ihan mallikkaasti toimivan. Kokeillut pelit Dirtti ja Assetto corsa. Pakko sanoo et Dirtistä pääs ekaa kertaa oikeasti nauttimaan nyt ratilla, ei montaa kertaa padilla viittiny.

Ohjeet löytyy netistä, jos ette löydä voin laittaa yvnä. Huomioita omasta värkkäämisestä:

-Tilaa suoraan Aito Teensy, turhaa ihmettelyä kun ei pääse eteenpäin projektissa ja odottelet taas muutaman viikon että pääsee jatkamaan...muutaman euron tähden
-Raspin laittaminen käyttökuntoon ei paljoa vaadi, käytännössä laitteen mukana tulleella lappusella pääsee maaliin asti
-Mun minimaalisilla kolvaustaidoilla sain kaikki kasaan vaikka vähän epäilin skillejä noihin piirilevyihin kolvatessa. Kannattaa pienen hetken päästä kokeilla vitkuttaa kaikki piuhat etteivät sitten irtoa ja aiheuta oikosulkuja tai muuta häröä. Ja sitten kolvata uudelleen :).
-Ohjeiden mukaan vaan kytkemään vehkeet kiinni ja pelaamaan!
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Autosimulaattorit yleisesti

Sain vielä koteloinnin viimeisteltyä niin kehtaan laittaa kuva-evidenssit:
 

Liitetiedostot

  • IMG_6393.jpg
    IMG_6393.jpg
    111.5 KB · Lukukerrat 264
Ylös Bottom