Autot vahaan!

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Hhm.. mikäs olisi hyvä hiontavaha tuollaiselle vuoden 2003 helmiäismustalle pinnalle? Hienohkoa harjapesujen jne. aiheuttamaa jälkeä pystyy pinnasta löytämään ja ajattelin, että josko olisi kunnollisen hiontavahakäsittelyn aika.

Hiontavahan jälkeen voisi vetää tuon edellä mainitsemani Autoglymin Ultra Deep Shinen ja viimeiseksi kerros pari tuota Extra Gloss Protectionia.

Ja älkää tulko tyrkyttämään muita tuotteita noiden Autoglymien tilalle, niillä mennään tämä kesä kun ne tuli ostettua.

Entäpä millainen liuotin olisi hyvä vahausta edeltävälle pesulle? Käytössä ollut, vanteita pestessä tosin, jotain Motonetistä ostettua liuotinta joka ei tosin järin voimakkaalta vaikuta. Randomisti ei arvaa alkaa kokeilemaan muita.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Würthiltä(Pineline) löytyy liuotinta, myös Cartecin aine erinomaista. Nuo Fareclan tuotteet on varmaan parhaasta päästä ku fiksarit käyttää niitä todella paljon. G6 karkea, G3 keskikarkea ja G10 ihan vähiten hiova. Me käytettiin tuota G3. Ja voi käyttää käsin tai koneella. Vahoista....no en sano mitään. ;D ;)
 

akkrut

Lancer 1.5 HB -91
Liittynyt
3 Heinäkuu 2007
Sijainti
Suonenjoki
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Mitsussa joutu käyttää Fareclaa jossain kohdissa mustien pikku pisteiden(pikeä) takia, ei muuten...Millään pesuaineella ne ei pois lähteny. :p

Kokeilkaapa näitä valkeita "ihmesieniä" jotka kuluu kun niitä käytetään --> http://www.akro.fi/kodinpuhdistus/akro-meleco-taikasieni.html
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

Yksi juttu joka tuli tässä mieleen:

Milläs on hyvä levittää vahaa? Sienellä? Ja kuinka usein pitää vaihtaa? Levitystekniikat?

Kiillotus, millä, strasselilla, liinalla, tekniikat?

Näistä ei oo hirveesti puhuttu ja varmaan moni (allekirjoittanut mukaanlukien) saattaa tehdä jotain väärin...
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Sienet tai oikeastaan "tyynyt" on parhaita vahan levitykseen. En tiedä käyttääkö ammattilaiset mitään muuta...Itse en raski käyttää(tai samahan se ois) puhdistusvahan levittämisessä tyynyjä, sen teen kertakäyttöisillä puuvillaliinoilla(maksaa esim. Motonetissa 2€ iso pussi) ja sit 2. ja 3. aine levitettiin tyynyillä ku niihin ei tule yhtään likaa, jos pohjat on tehty niin kuin pitää. Esim. Mequiarsilta löytyy näitä tyynyjä ja vahan poisottamiseen tarkoitettuja froteeliinoja. Tyynyt tais olla 8€/2kpl ja liina 8€/1kpl, nuo kestää sit varmaan vuosia ellei kymmeniä. Niiden pesu tapahtuu pesukoneessa 60/95 asteessa. Eli vaha on paras levittää tyynyillä ja poisottaminen on paras tehdä froteeliinalla, ei strasselia. Puhdistavan vahan levittämisessä pitää liinaa vaihtaa heti ku puhdasta kohtaa ei enää ole, paskasella on ihan turha yrittää saada täysin puhdasta jälkeä.
Tyynyjä esim. täältä http://shop.kayttoauto.fi/WebRoot/497154/shop_area.aspx?id=497333&case=Muut%20tuotteet&cat1=Meguiar%27s&ItemToView=2901&style=shop
Kiillotusliina http://shop.kayttoauto.fi/WebRoot/497154/shop_area.aspx?id=497333&case=Muut%20tuotteet&cat1=Meguiar%27s&ItemToView=2898&style=shop
Pääkaupunkiseudulla hyllystä löytyy jotain täältä: Väriforum Hyttitie 10 00700 HELSINKI puh. 0207 445 280 vfhelsinki@hlgroup.fi
En tiedä sit myydäänkö näissä kaikissa paikoissa ja että kuka aineita tuo maahan. http://www.hlgroup.fi/fi/automaalit/dupont-automaalit/dupont-jalleenmyyjat/
 

akkrut

Lancer 1.5 HB -91
Liittynyt
3 Heinäkuu 2007
Sijainti
Suonenjoki
Vs: Autot vahaan!

Vahan levitykseen hyvä on puhtaasta perus pesusienestä leikattu sienisiivu. Voi kai niitä muutaman kerran käyttää, mutta minä kyllä aina hävitän ne ennen seuraavaa vahausta :p. Liikojen vahojen poistoon/kiillottamiseen oma suosikki on froteepyyhe.
 

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Würthiltä(Pineline) löytyy liuotinta, myös Cartecin aine erinomaista. Nuo Fareclan tuotteet on varmaan parhaasta päästä ku fiksarit käyttää niitä todella paljon. G6 karkea, G3 keskikarkea ja G10 ihan vähiten hiova. Me käytettiin tuota G3. Ja voi käyttää käsin tai koneella. Vahoista....no en sano mitään. ;D ;)

Pinelinet tuli ostettua, raaka litran pönttö. Ainakin kun etikettiä lukee, niin varmaan riittää kymmeneksi vuodeksi kun on niin tujua. Millainen olisi hyvä sekoitussuhde kun pesee autoa pois vahoista ennen uutta vahausta? Ja pesu? Lantrinki ruiskupulloon ja harjapesu vedellä?

Fareclatkin tulee ostettua, käyttö samalla tavoin kun normaalilla vahalla?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Sekoitussuhdetta on ulkoa muista, mutta esim. ruiskupulloon sopiva sekoitus ja se auton pinnalle vähäks aikaa vaikuttamaan. Sitten pesu sienen kera ja sen jälkeen pääsee sit varsinaiseen asiaan. ;)
 

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Sekoitussuhdetta on ulkoa muista, mutta esim. ruiskupulloon sopiva sekoitus ja se auton pinnalle vähäks aikaa vaikuttamaan. Sitten pesu sienen kera ja sen jälkeen pääsee sit varsinaiseen asiaan. ;)

Joo, pöntön kyljessä oivalliset sekoitussuhdeohjeet. Suurin piirtein 1:50 sekoitus ajoi asiansa hyvin.

Tarttui tuollainen Fareclan G3 mömmökin mukaan, toivottavasti ei ole turhan karkeaa, viitisen vuotta vanha maali ja helmiäisväri ???
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Minä myllytin legnumin ja anopin nissanin Meguiarsin 80 -tökötillä. Kaikki pyörrejäljet lähti, mitä olikin nissanissa ja paljon!
 

MOTIKKA

lanttu
Liittynyt
23 Kesäkuu 2008
Sijainti
simo - kemi
Vs: Autot vahaan!

Mistäs sais halvimmalla netistä nuita Mequiarsin tuotteita ? vois kokeilla lanceriin että alkaako tuo hopea näyttään muulta kuin matalta :)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Ainakin http://shop.kayttoauto.fi/WebRoot/497154/shop_area.aspx?id=497333&case=Muut%20tuotteet&cat1=Meguiar's
 

MOTIKKA

lanttu
Liittynyt
23 Kesäkuu 2008
Sijainti
simo - kemi
Vs: Autot vahaan!

jhuu kattelinki jo tuolta :D Jos tillaan tuolta nuo kolme pulloo niii mis järjestykses ne laitetaan ? ---> http://www.harmaatuonti.com/index.php/cPath/54
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Autot vahaan!

Tuolla on myös Mequairsit edullisesti:

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m1b78s27p0&tbv=MEGUIARS_Accessories_&_Misc_Parts_Polishes_&_Cleaners
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Autot vahaan!

Peke:

Crystal Clearia tuossa mäkin vieressä olevassa putiikissa 6,80 USD puteli...

Muutama kilo tulossa... ;D
 

amisladisti

New Member
Liittynyt
29 Heinäkuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Autot vahaan!

Ite en kovin usein vahaile käsin mut sit ku päätän jättää konepesun väliin ni pesen halvalla liuottimella ja jos on ajan patinaa ni
carleik kliinerillä käyn läpi ja sit uuden auton kovavaha pintaan (samalta valmistajalta) olen itse ollu ainakin ihan tyytyväinen vaikkei kokemusta kalliista vahoista olekkaan.
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Autot vahaan!

Pitäisi tuossa ensi viikonloppuna auto pistää vahaan. Tämä vkoloppu meni anopin kanss mökillä :seina hukkaan...

Vahasarjana löytyy merguiarsin kolmivaiheinen Deep Crystal -järjestelmä.

Ennen vahausta kuuntelisin mielelläni vinkkejä nilltä jotka ovat jo tuotteita käyttäneet.

- Miten kauan annoitte kuivua tuon ykköspurkin?
- Pitääkö tunti vähintään kuivumisaikaa paikkansa?
- Mitens loput, jotain suositeltavaa kuivumisaikaa?
- Levitys? Sienillä, jollain liinoilla?

Vahojen poiston ajattelin suorittaa kuivalla mikrokuidulla, ainakin tuon puhdistavan poiston. Muihin ajattelin kokeilla konetta ensin...

Kiitoksia alustavastyi vastauksista...
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Autot vahaan!

Kertokaas viisaat värivahojen kanssa lätränneet minkä värivahan vetäisen pintaan peittämään enimpiä hiusnaarmuja.
Auto on siis väriltään tumma violetti.
Sen mitä olen nuita värivahoja katsellut niin löytyy siniseen ja mustaan mitkä nyt olisi tuota lähimpänä.
Ideat otetaan vastaan ja lähi viikkoina vedetään sit vahaa.

nimim. epätietoinen Savosta kyselee ;D

ps. älkää välittäkö tuosta mustasta konepellistä, vaihdan orkkipellin samalla paikoilleen niin pääsee liimailemaan scooppia tuohon.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

Itse en oo lätränny mutta on eräs kaveri joka paljon noitten kans läträilee. Värivahaa kannattaa levittää ihan laikan kanssa koneella myllytyksen omaisesti. Ja sitten todella tarkka kiilloitus. Olen nähnyt ensiluokkaisia tuloksia tästä, nimenomaan vahana turtlen värivahat. Musta vois olla oikea se oikea sävy, jos sininen värivaha on vähänkin vaaleeta. Kysseessä kuiteknin tumma auto. Jännä nähä mitä fiksarit tähän (taas ) sanoo, varmaan teilaus...

se siis tosiaan peittää sitä ns auringonpolttamaa suht tehokkaasti. Meinasin omaankin kokeilla kun en tod oo maksamassa mistään myllytyksistä ( siis en väitä että hinnat ei ois oikeutettuja, tykkäään vaan ite tehdä)
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Autot vahaan!

(Minun mielipide, älkää hermostuko)

Värivaha on hyyyyvin turha aine, kuluu nopeasti pois ja ei sitten tosiaan kauaa peittele niitä naarmuja. Turhaa ajan- ja rahanhukkaa sellaisten käyttäminen.

Minkä takia ne hiusnaarmut pitäisi peittää kun ne voi kiillottaa kokonaan pois?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

miikka sanoi
(Minun mielipide, älkää hermostuko)

Värivaha on hyyyyvin turha aine, kuluu nopeasti pois ja ei sitten tosiaan kauaa peittele niitä naarmuja. Turhaa ajan- ja rahanhukkaa sellaisten käyttäminen.

Minkä takia ne hiusnaarmut pitäisi peittää kun ne voi kiillottaa kokonaan pois?

Sen takia et halpiskoneilla ei pysty kunnolla myllyttää ;D ;D ;D

Nojoo, tää on siis erikoismenetelmä, jota ei moni tiedä. Eli sen värivahan annetaan ikään kuin palaa siihen pintaan, käytetään todella runsaasti, ikäänkuin kyllästetään se pinta. Sitten koneella eka kiillotus ja hinkkaus käsin. On sitä turhempiakin vahoja kuin tuo värivaha, monien kokemukset niiistä vaan on jobbarien nopeesti sipasemat vaihtopelit. :D

Tervetuloa tänne kattomaan paria harvinaisen siistiä merkin x edustajaa, (merkkiä ei saa mainita ettei lennä kanavalta ulos, eiku miten se menikää :p)
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Autot vahaan!

Dodii, Gallu tuli vahattua vkoloppuna Mequir'sin 1-2-3 -sarjalla...

Vahat oli omasta mielestäni, jopa yllättävän, helppotöisiä. Ja jäljestä tuli silti kiiltävä ja onnistunut.

Autoa ei ole sen jälkeen pesty, mutta eilinen sade poisti pinnasta lian ja auton kuivuttua se näytti juuri pestyltä... Joten vaha toimii ihan kiitettävästi...
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Save sanoi
Pitäisi tuossa ensi viikonloppuna auto pistää vahaan. Tämä vkoloppu meni anopin kanss mökillä :seina hukkaan...

Vahasarjana löytyy merguiarsin kolmivaiheinen Deep Crystal -järjestelmä.

Ennen vahausta kuuntelisin mielelläni vinkkejä nilltä jotka ovat jo tuotteita käyttäneet.

- Miten kauan annoitte kuivua tuon ykköspurkin?
- Pitääkö tunti vähintään kuivumisaikaa paikkansa?
- Mitens loput, jotain suositeltavaa kuivumisaikaa?
- Levitys? Sienillä, jollain liinoilla?

Vahojen poiston ajattelin suorittaa kuivalla mikrokuidulla, ainakin tuon puhdistavan poiston. Muihin ajattelin kokeilla konetta ensin...

Kiitoksia alustavastyi vastauksista...

Myöhässä, mutta 1. aineen ei tartte kuivua mitenkään. Sillä vaan otetaan kaikki pinttynyt lika pois, mikä ei lähde liuottimella. Tai kyl mä oon eka käyny aineella auton läpi ja sit ottanu kaiken pois tarkasti. Vahan levittämiseen on parhaita siihen tarkoitetut "tyynyt", kova sieni tai puuvillaliinatkin ajaa kyl asian. Vaha on parasta ottaa pois pyyhkeillä, siihenkin on ihan omat pyyhkeet, mutta käy siihen ihan normaalipyyhekin. Puuvillaliinakin käy, mutta parempi on esim. froteepyyhe. 2. ja 3. aineen voi sit antaakin kuivua puolesta tunnista esim. kolmeen tuntiin, en ole hirveästi eri variaatioita kokeillut Mequn kohdalla, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole jos odottelee vaik pari tuntia(jos siihen on mahdollisuus, esim. oma talli). Ja nuo värivahat on ihan tyhjän kanssa, korkeintaan myyntimeikkaamiseen ne soveltuu, itse en niitä käytä enää ikinä.
Save, viikkoon ei kannata vahauksen jälkeen oikeastaan pestäkkään... ;)
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Autot vahaan!

mitäs oon tehnyt väärin ku mulla jäi toi 2 aine todella tiukasti kiinni !!!
alle puolisen tuntii se kerkes kuivuu siinä !!

mites ton 3 aineen kanssa onko haittaa jos jättää sen yön yli LÄMPIMÄÄN ;D halliin kuivumaan
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

_jkh_ sanoi
mitäs oon tehnyt väärin ku mulla jäi toi 2 aine todella tiukasti kiinni !!!
alle puolisen tuntii se kerkes kuivuu siinä !!

mites ton 3 aineen kanssa onko haittaa jos jättää sen yön yli LÄMPIMÄÄN ;D halliin kuivumaan

Siis kyl ne on aika "tiukassa", froteepyyhkeellään lähtee pirun hyvin. Jollain liinalla voi olla paljonkin hankalampi ottaa toi aine pois. Onko paikka mis teet liian lämmin(tai kylmä)? Sopiva ois sellanen max 18 astetta. 15 molemmin puolin on varmaan paras lämpötila...En tiedä, onko siitä mitään hyötyä, jos yön yli antaa olla. Miinuspuolena ainakin pöly tms. jos sitä pääsee liiaksi "laskeutumaan" maalipinnalle(riippuu tietenkin tallin puhtaudesta).
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Onkos kukaan vielä koittanut tuota auto glymin uutta high definition wax.ia? http://www.highdefinitionwax.com/
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Autot vahaan!

Juu, 1 aine vedettiin heti perässä pois, yksi levitti, toinen ajeli koneella yli ja kolmas pyyhki loput pois.

2. aineen annettiin kuivua ja mikrokuituliinalla lähti pirun hyvin pois, kiillotusliina oli tähän liian hento.

Itse vaha, siis 3. aine annettiin olla noin pari tuntia, kunnes oli täysin kuiva. Lähti kiillotusliinalla hienosti pois.

Ja ennen kaikkea tätä pesin auton liuotinpesulla ja perään normaalilla autoshampoolla. Jonka jälkeen huolellinen kuivaus. Auto sisään ja paineilmalla vedet raoista, kahvoista ja peileistä kuivaksi.
Pajan lämpötila n.15astetta. Ilmeisesti melko hyvä, kun vaha kuivu suht. nopeasti ja ei tullu hirvee hiki tekijöille.
Vaha levitys suoritettiin eräänlaisella huopakankaalla, ei imenyt vahaa itseensä ja levitti tasaisesti jättämättä itsestään mitään pintaan.

Kuvia autosta tullee joskus, kunhan vaan keksin, miten pienennän tiedostojen kokoa...

Peke: itse asiassa olen kuullut tuon autopesu-jutun ennenkin, en vaan muista et mihin tuo perustu. Nyt auton pesemättä jättäminen perustuu flunsaan ja kuumeeseen :(
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Autot vahaan!

Save sanoi
...ja perään normaalilla autoshampoolla...

Tuo on ihan turhaa, mieluummin vaik kahdesti sillä liuottimella. ;)

Save sanoi
Peke: itse asiassa olen kuullut tuon autopesu-jutun ennenkin, en vaan muista et mihin tuo perustu. Nyt auton pesemättä jättäminen perustuu flunsaan ja kuumeeseen :(

Perustuu ns. vahan kuivumiseen/kovettumiseen. Joissain vahoissa on ihan erikseen maininta tuosta.
 
M

mikada

Guest
Vs: Autot vahaan!

On teillä hienot ja kalliit vahat. Itse nykäsin tässä työpäivän päätteeksi Gallun vahaan Willianms F1 vahalla, jota maksoi pullo 1€ tarjouksessa ja nyt kiiltelee Viivi kuin papin kulli ;D
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Autot vahaan!

MitsuMi sanoi
On teillä hienot ja kalliit vahat. Itse nykäsin tässä työpäivän päätteeksi Gallun vahaan Willianms F1 vahalla, jota maksoi pullo 1€ tarjouksessa ja nyt kiiltelee Viivi kuin papin kulli ;D

eikös se ollutkaan juutalaisen mul**u... no joo olkoot ;D

enivei, "mystinengalant":n kanssa vissiin heinäkuussako puunattiin sigmaa, ensiks pesu laimeella fairy-vedellä ja vahaus korrekin tfx kestovahalla, hyvin on pysynyt vahassa :p
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

Joo täysin turha aine tuo värivaha. ;D

Koneen kanssa vedin ensin vahattomaan pintaan sen annoin kuivua koko auton ja kiillottelin käsin, ei oo varmaan uutenakaa näyttäny galantti tolta. Lopputulos on vielä harvinaisen pysyvä, vahaa on auton pinnassa paljon. Vittumaisin naarmuilu hävisi /peittyi pinnalta, ja auto on oikeesti vihreä, pinta on paksu ja pehmee.....

Että semmosta :peukku
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Kestoa mä tarkoitin, kerro toki ihmeessä kestääkö montakin viikkoa. ;) ;D

Tossa nyt yks auto joka laitettu tolla menetelmällä alkukesästä muistaakseni ja hyvä on vielä, samaten metanolmanin autosta kun koitin värivahaa saada irti fairyn kanssa huvikseni niin olihan siellä mitä irrottaa + että jäi vielä. Koneen kanssa kun sen pykältää pintaan ja antaa kuivua rauhassa. Vaha saa vaikka palaa pintaan. Kuinkas moni täällä on oikeesti värivahaa käyttäny ja saanu noin huonoja kokemuksia :D Turtlea itte käytin... Normaalia vahaa tuo kuitenkin on joka samalla hioo+ että mukana on väripartikkeleita. Tuolla menetelmällä saatiin aikaan harvinaisen paksu kerros ja vaha pääsi myös maalin huokosiin.

Toinen galant väännettiin samana päivänä autoglymin punanen + kulta ja tällä kertaa sai kuivua kulta aika pitkään, katotaas kummassa on vaha 2kk päästä. ;D
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Kestoa mä tarkoitin, kerro toki ihmeessä kestääkö montakin viikkoa. ;) ;D

Mulla oli galantissa värivaha pinnassa kun syksyllä laitoin, ja keväällä kun alkoi lauhat kelit tulemaan niin edelleen helmeili vesi pinnalla nätisti. Ei huonoja kokemuksia värivahasta siis.

"Pyhäautoon" vaan silti tein myllytys + kestovaha -käsittelyn... :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

nostokurki sanoi
Mulla oli galantissa värivaha pinnassa kun syksyllä laitoin, ja keväällä kun alkoi lauhat kelit tulemaan niin edelleen helmeili vesi pinnalla nätisti. Ei huonoja kokemuksia värivahasta siis.

"Pyhäautoon" vaan silti tein myllytys + kestovaha -käsittelyn... :)

Miesten puhetta, minäkin olisin myllyttäny kunnolla jos ois kunnon kone mutta nyt tuo next best thing.... :peukku
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Autot vahaan!

Auto vahattu pihassa. Ulkona +18 auringossa. Luntakaan ei enää pahemmin. Hyvin onnistu 8)

Edit: laittaisin kuvan mutta kun olen niin käsi tän tietokoneen kanssa. En saa muutettua kuvakokoa pienemmäksi. :-[
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Autot vahaan!

Tänään vahattiin danin ja mun autot tolla ag:n high definitionilla. Ois vaatinu ilmeisesti parempia pohjia. Noh joo. Kattoo mitä autoa sitä tulevaisuudessa VAHAilee!
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
2. ja 3. aineen voi sit antaakin kuivua puolesta tunnista esim. kolmeen tuntiin, en ole hirveästi eri variaatioita kokeillut Mequn kohdalla, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole jos odottelee vaik pari tuntia(jos siihen on mahdollisuus, esim. oma talli). J

2 ainetta ei kyl paranis jättää kuivumaan..on vittumainen just poistaa sen jälkeen.

lainaus megun sivuilta: (koskee nimenomaan step 1-2sta)
Polish and Paint Cleaners: These products all need to before removed before they fully dry. They should be applied to relatively small areas e.g. a door or half a bonnet, and removed before moving on to the next panel to be treated.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Autot vahaan!

Tänään tuli sigma vahattua glymin pun+kulta-reseptillä.

Sitten aloin "hieromaan" tallissa satuloita,ja arvaahan sen miltä se nyt sitten näyttää..
 

MOTIKKA

lanttu
Liittynyt
23 Kesäkuu 2008
Sijainti
simo - kemi
Vs: Autot vahaan!

riitäisiköhän 3g hiomaan ton lantun pinnan ku ei taida olla ikinä myllytetty hioma vahalla ja haluttaisi kokeilla
että vaikuttaisiko mitn noiden pikku naarmujen suhteen. Olisiko sopiva resepti jos pesasisi vanhat auto glymit pois ja sitten jollai 3g aineel ja sit punasta ja kultasta glymiä ? 8)
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Vs: Autot vahaan!

Nyt on auto käynyt massaus, myllytys, vahaus ja sisätilojen puunauksessa. Ei ole siistein maalipinta tuossa autossa, mutta kyllä siitäkin ihan hyvän sai! :peukku

main.php


Loput kuvat löydät täältä!
 
Ylös Bottom