Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Tuollainen tuli hankittua pikkuvikaisena (ML 244tkm),ja voi pojat..
Omalla tavallaan vain niin paljon hauskempi kampe kuin tuo uudempi farkku.


Ja ainoa pikkuvika mikä piti olla,oli päästöt (HC +2000,CO +10..),mutta motarilla paljastui että kytkinkin luistaa..
Noh,pikkuvikoja.

Auto ollut siis aikanaan Veholla valohoidossa pitkään,jonka jälkeen siirtynyt AD-korjaamolle,jossa tutkineet PITKÄÄN,ja kun eivät vikaa löytäneet,niin koitetaanpa sitten itse..

Tarkastettua tuli AP-vuodot,jako,sytty,ECU (Autotronicin korjaama),tulpat,kaikki anturit ok.TK:lle kun päästää,niin samantien lambda 0,96V,jos kierrättää niin silloin lambdan saa heittelemään (joka sekin siis tässä uusi).

1/2 puola antoi strobolla selkeää voimakasta signaalia,kun taasen 3/4 puola heittelehti ja oli heikompi.
Muutenkin lämmetessään TK:lla välillä "kyykkää",ja juuri ja juuri jaksaa pysyä käynnissä kunnes taas kierrokset nousee normaaliin.
Itse epäilisin kipinänvahvistinta,mutta voihan se olla puolapakettikin,tutkitaan kun keritään..

Jousto-osa pakoputkessa vuosi,ja kun kerran keski/takapönttö on hiljattain vaihdettu,niin aattelinpa pikaisesti iltapuhteina vaihtaa tuon.
Meni kerrankin aivan kuin strömsöössä,reilu puolisen tuntia tupakkitauon kanssa,ja eipä vuoda enään.


Turinat tänne:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=46313.new#new
 

Liitetiedostot

  • gti.jpg
    gti.jpg
    210.6 KB · Lukukerrat 1,318
  • jousto.jpg
    jousto.jpg
    219.2 KB · Lukukerrat 1,328

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Uudella kipinänvahvistajalla kokeiltu.
Puolat ruiskittu aivan täyteen sumuvettä.
Ohivuodot mitattu.
Suuttimet vaihdettu.

..eikä mikään auta.

Tai noh,siinä kun suuttimet vaihdoin,niin kävi muutaman min lambda 0.00V,kunnes alkoi korjaamaan ja sitten kävikin taas rikkaalla.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

EGR tulpattu,imuäänenvaimennin poistettu varotoimenpiteenä (oli hilkulla vuotaisiko vai ei).

Samalla ajattelin tarkistaa lambdan merkin/korjata liitokset jotka oli mallia sokeripala..
NTK:n lambda oli,mutta samalla kun alakautta tarkemmin tutkailin,näkyi hieman kuin halkeama.

Eikun psarja irti,ja kaksi halkeamaahan siellä oli,toinen jo paha (ilmankos "pärisikin" kylmänä)..

Noh,siitä suivaantuneena irrotin sitten lodjunkin,öljyt oli yllättävän puhtaat,mutta eipä tuossa vikaa ole tuntunut olevankaan.

Kytkin aivan loppu,0,2mm niitteihin enään.

EDIT:
Niin,ja olipa yksi reunimmainen psarjan pinnapulttikin valmiiksi poikki.
 

Liitetiedostot

  • c68.jpg
    c68.jpg
    99.8 KB · Lukukerrat 1,150

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

NOTE TO MY SELF:
Lodjussa EI ole öljyä!

Eipäs ollutkaan enään kuin liru Diaqueenia pytyn pohjalla,huomenna siis Deltalle.

Öljyt vaihdoin myös.

Kytkin/jarrunesteet tuli myös vaihdettua.
Etu&takajarrut tuli herkisteltyä (kas kummaa kun takaset jumissa kun taas joku käyttänyt KUPARITAHNAA..).
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Diaqueenia haettu lisää,eli lodjussa öljyt.
Samalla paikattu reikä takalokarissa.

On muuten härskin kuuloinen ilman pakosarjaa..

Nyt pyöritellään hetki peukaloita että saa "uuden" psarjan ja suuttimet,sitten leimalle.

EDIT:
Niin ja myös öljyntäyttökorkin tiippari vaihdettu,kun vuosi.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Pakosrj ja suuttimet vaihdettu,leimalla käytetty,olisikin sitten vuosi aikaa taas ajella.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Niijjoo,tulpatkin tuli vaihdettua jo aikaisemmin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

..suuttimethan tuli vaihdettua E85 ajatellen,ja nyt aloitettu "sopeuttaminen",tankissa siis ~30L/20L mixi.

Muutaman tankillisen jälkeen kokeiluun "100%" E85,ja samalla karvalakkisyttysäätö.
 

Liitetiedostot

  • loggaus.jpg
    loggaus.jpg
    279.7 KB · Lukukerrat 861

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Ml 247tkm.

Lambda (Bosch merkkikohtainen) ja termari vaihdettu.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Tämä ollut jo hetken aikaa seisonnassa iskarien korkkaamisen vuoksi (ensin meni taka oik,vk sen jälkeen etu oik..),ja yleisen saamattomuuden.

Viime talvena tuli "phantom lock" hankittua KippoII:ta varten,mutta kun tollanen gallun lodju loju hallin nurkassa ja luppoaikaa oli,niin nyppäsinpä sen siihen,kokeillakseni ensin toimiiko se ollenkaan vai ei.

Eli lähtökohtana oli 4wd eclin (tai evon,en tiedä..) perämurikka mihin oli kyseiset palat pultattu.
Iso lautaspyörä piti vaihtaa gallun omaan,samoin kuin kuulalaakerit piti vaihtaa kartiorullalaakereiksi (yleisin eroavaisuus 2wd/4wd-lodjuissa).
Ei muuta kuin shimmaten murikka paikalleen,ja sen jälkeen pitikin vielä vaihtaa päikseen vaihteensiirtovivut omasta lodjusta->gallun lodjuun jotta liikeradat vaijereilla pysyy samana.

Ja eikun paikalleen.
Samalla tuli tuutattua konehuoneen puslat täyteen saniteettisilikonia (ei ihan niin jäykkää kuin sika,eli ei rupea kojelauta yms tärisemään.).

Ja miksikö gallun lodju,no siksi että tässä(kin) typerän lyhyet välitykset,saa hieman järkeä maantiekierroksille,ns käyttöauto kuitenkin kun on.


Kokemuksia käytöstä tulee kun kerkiän saada vessan ajoon..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Pikkulenkillä tuli tänään käytyä,ja aika 100% lukko tuo on,eli saas nährä kauan lodju kestää/millainen on liukkaalla ajaa..

Mutta hienosti sutii molemmilla pyörillä!
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

ST sanoi
Pikkulenkillä tuli tänään käytyä,ja aika 100% lukko tuo on,eli saas nährä kauan lodju kestää/millainen on liukkaalla ajaa..

Mutta hienosti sutii molemmilla pyörillä!
Kokeilitko miten käyttäytyy mutkassa? Mietin että voiko suunnitella pelkkään ratakäyttöön..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Kokeilin pienessä vauhdissa,jopa noilla tehoilla&pitkillä välityksillä sutii sisempi pyörä,eli saattaa puskea aika rankasti kovemmassa vauhdissa..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Ml 250tkm.

Möljyt+suti vaihdettu.

Ja etuiskarit+vieterit tuli ~kk sitten jo vaihdettua KippoII:sta,bolt-on kunhan yläpäät vaihtaa.
Vaikka oli madaltavat vieterit,niin silti laski hieman enemmän,koska iskari ~20mm lyhyempi CA:ssa kuin C66:ssa.

Muuten tämä on vain saanut kovaa ajoa!
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Long time no see..

Ajossa tämä oli syssyyn asti, siitä lähtien seissyt.

Nyt aloitin pienen ehostuksen, ja kohta saa lähteä jollekkin joka oikeasti tarvitsee, turha pihassa seisottaa, tavara kun tunnetusti tykkää siitä että sitä käytetään.

Eli parit pintaruosteet puhalleltu, ja päivänä jonain maali niskaan, toisen takasatulan vaihto yms pientä ja myyntiin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Back to basics,ST's -91 GTI Lancer

Puhallettu sieltä täältä pieniä paikkoja, takasatula vaihdettu, leimalla käytetty (laakista läpi), ja vaihtoipa tänään omistajaakin.

Onneksi tosin jäi perheeseen, pikkusysterille meni.

Case closed.
 
Ylös Bottom