Brembojen huolto

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Kävi tuossa mielessä, että jos ylittäisi itsensä ja vaihtaisi omaan kutoseen jarrulevyt ja palat itse :nykii Eihän se varmaan normaalisti iso homma ole mutta itse en ole kyseistä operaatiota koskaan tehnyt ja mulla kun meinaa muutaman tunnin hommista aina muodostua useamman päivän kestävä operaatio erinäisistä syistä joita aiheuttaa mm. tarvittavien työkalujen puute jne.

1. Olisko jollain lainata bremboihin käyvää jarrumäntätyökalua vai onko se niin halpa, että kannattaa käydä itse ostamassa jos kyllä niin mistä? Vissiin ei ihan mikä tahansa käy?
2. Jos tässä operaatiossa joku voi mennä rikki niin minulla se todennäköisesti menee eli mitä pitää varoa?
3. Mitä rasvoja/mössöjä/litkuja operaatiossa tarvitsee? Jotain crc break cleaneria mulla on avaamaton spray purnukka.
4. Onko jarruista syytä putsata jotain tiettyjä kohtia tämän operaation aikana?
5. Onko takajarrujen kanssa jotain erityistä huomioitavaa esim. seisonta jarrujen kanssa tms.?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Brembojen huolto

Noniin - tämä on helpompi operaatio kuin uskotkaan. :) Vaatii vain "voimaa" parissa kohtaa ja hermoja.

-JP- sanoi
Cube lisäys ohjeisiin : Tarkasta ennen aloitusta ,että kaikki tarvittavat työkalut löytyy.

Työkalut/tarvikkeet:
- 19mm ja 17mm lenkki/kiintoavain
- papukaijapihdit
- tuurna
- vasara
- pihdit
- jarrupalat
- brakecleaner
- liinoja
- jarrujenilmausvälineet (joko paineella toimiva imuri tai pumppaamista varten säiliö ja letku)
- Jarrunestettä

Etupään purku
- Nosta keula ylös
- TUE HYVIN PUKEILLA
- poista vanteet
- Seuraava vaihte riippuu miten haluaa tehdä - näin tein itse -
- poistan satulasta kiinniketapit (näkyy kun katsoo suoraan päin satulaa)
-- Naputa pienellä tylpällä tuurnalla (tms) ne pois
-- Ota "jousi" sekä tapit talteen
-- Vedä jarrupalat pois satulasta
- seuraavaksi satulan irroitus
-- satulat on kiinni takapuolelta kahdella pultilla (koko 19mm lenkki) -> hiukan CRCtä kannan juureen ja anna vaikuttaa hetki
-- Pultit auki ja satula on kädessäsi
-- HUOM! Satulassa on yhä jarruletku kiinni ja sen kannattaa laskea niin että ei vedä jarruletkua (esim joku laatikko alle että pysyy tarpeeksi ylhäällä
-- Tämän jälkeen etujarrulevy melkein jo tippuukin irti -> jos ei irtoa niin kevyesti kumivasaralla (etulevy ei ole mitenkään kiinni)

Etusatuloiden/-levyjen huolto
- Ota saluta käteen ja tarkasta sisältä mäntien pölysuojakumien tila (repeyteneet? viiltoja? puuttuuko kokonaan?)
- Jos kaikki ok - painele sormin mäntiä sisään -> pitäisi liikkua suht "helposti"
- Muista! Kun painat mäntää sisään niin muut männät satulassa liikkuvat! Rauhallisesti ja aikaa käyttäen.. Mäntiä ei tarvitse saada ihan pohjaan, mutta se helpottaa kasaamista.
- Uudet levyt kannattaa puhdistaa brake cleanerilla puhtaaksi rasvasta

Etupään kasaus
- Samat stepit kuin purkauksessa mutta väärin päin. :)
- Tappia laittaessa takaisin (ne jotka pitää palat paikoillaan) voi ehkä joutua naputtamaan kevyesti "vasaralla" paikoilleen, että on tiukassa

Takapään purku
- Perä ylös ja tuettuna pukeilla hyvin ja vanne pois
- Poista jarrupalat satulasta samalla tavalla kuin etupäästä
- irroita takasatulat (17mm lenkki)
- Muista poistaa käsijarru päältä -> Irroita takalevyt

Takapään huolto ja kasaus
- Samoilla mennään kuin etupäässä.. :)

Jarrujen testaus
- Muutamat ekat painallukset tuntuvat polkimesta hassulta kun männät hakevat paikkaansa - kannattaa kokeilla heti eikä 60kmh vauhdissa..


Edit: Liitin kuvan evo 5 ja 6 satuloiden erosta - Siellä on sokka (ympyröity punaisella)
 

Liitetiedostot

  • etu.jpg
    etu.jpg
    141.5 KB · Lukukerrat 2,930
  • taka.jpg
    taka.jpg
    96.5 KB · Lukukerrat 2,687

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Tuskin tarvitset mitää jarrumäntätyökalua. Et varmaa mäntiä irrottele? Eipä männät oikei jumittele Brembois, ainakaa en ole tavannu ellei iha ole männän suojakumeja poltettu radalla savuna ilmaan.

Siirtoleukapihdeil voit painaa jarrumännät takaisin sisäänsä, että saat uuden levyn+ uudet palat meneen paikalleen. Laita jotain kangasta jarrusatulan ja siirtoleukapihdin toisen käpälän väliin niin ei tule jälkiä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Brembojen huolto

Harri K sanoi
Tuskin tarvitset mitää jarrumäntätyökalua. Et varmaa mäntiä irrottele? Eipä männät oikei jumittele Brembois, ainakaa en ole tavannu ellei iha ole männän suojakumeja poltettu radalla savuna ilmaan.

Siirtoleukapihdeil voit painaa jarrumännät takaisin sisäänsä, että saat uuden levyn+ uudet palat meneen paikalleen. Laita jotain kangasta jarrusatulan ja siirtoleukapihdin toisen käpälän väliin niin ei tule jälkiä.

Ei jumittele ei. Ainakin itse niin monta kertaa jo niitä irroitellut ja ropannut niin hienosti liikkuu kunhan on kaikki ehjää.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Brembojen huolto

Suosittelen samalla putsaamaan ne tapit hyvin. Muistaakseni hioin karhunkielellä niitä kevyesti että lähti liat irti. Ja bräkleenin kanssa ei tullu säästeltyä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Basbarduu sanoi
Suosittelen samalla putsaamaan ne tapit hyvin. Muistaakseni hioin karhunkielellä niitä kevyesti että lähti liat irti. Ja bräkleenin kanssa ei tullu säästeltyä.
ja kevyt rasvaus niille sitte + jarrupalojen päätyihin sekä jarrupalojen takaosaan kuparitahnaa (mäntää vasten).
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Noihin Cuben kuviin vielä sellainen lisäys , että : E6 - E9 samalla kuvalla pärjää.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Brembojen huolto

Jaahas tuo oli uutta että ei oo sokkaa kutosessa ja ilmeisesti sen jälkeen olevissa.
Muistaakseni vitosen tapit on myös hieman pienemmät kuin uudemmissa. Mut ei käytännön eroa huoltaessa. Osien hankinnassa kylläkin.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Basbarduu sanoi
Jaahas tuo oli uutta että ei oo sokkaa kutosessa ja ilmeisesti sen jälkeen olevissa.
Muistaakseni vitosen tapit on myös hieman pienemmät kuin uudemmissa. Mut ei käytännön eroa huoltaessa. Osien hankinnassa kylläkin.
subaruissa on vissii sokat edelleen ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Brembojen huolto

Basbarduu sanoi
Jaahas tuo oli uutta että ei oo sokkaa kutosessa ja ilmeisesti sen jälkeen olevissa.
Muistaakseni vitosen tapit on myös hieman pienemmät kuin uudemmissa. Mut ei käytännön eroa huoltaessa. Osien hankinnassa kylläkin.

Tapin halkaisija on sama lukuunottamatta sisäpäätä. Evo 6-9 satuloissa on tapin ympärillä jousisokka joka pitää tapin paikallaan. Satulassa on siten sisemmän reiän sisäpuolella halkaisijaltaan isompi upotus tätä sokkaa varten mikä puuttuu Evo 5 satuloista.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Brembojen huolto

cubeqtio sanoi
Noniin - tämä on helpompi operaatio kuin uskotkaan. :) Vaatii vain "voimaa" parissa kohtaa ja hermoja.

Etupään purku
- Nosta keula ylös
- TUE HYVIN PUKEILLA
- poista vanteet

Siis ei *tu oikeesti!!!! cuben hyvinen ohjeiden mukaan lähdin hommaa tekemään ja pääsin listassa kohtaan 2 mutta kohta kolme osoittautui ylivoimaiseksi kun lukkomuttereiden avainta ei löytynyt mistään :seina
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Brembojen huolto

evo6 sanoi
Siis ei *tu oikeesti!!!! cuben hyvinen ohjeiden mukaan lähdin hommaa tekemään ja pääsin listassa kohtaan 2 mutta kohta kolme osoittautui ylivoimaiseksi kun lukkomuttereiden avainta ei löytynyt mistään :seina

Sori. Huanoo tuurii. :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Cube lisäys ohjeisiin : Tarkasta ennen aloitusta ,että kaikki tarvittavat työkalut löytyy.
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Brembojen huolto

Onko porukka mistä tilannu näihin satuloihin osia? Yrittäny kurkkii sieltä sun täältä, mutta mistään ei tunnu löytyvän tuota pienempää mäntää bremboihin :-\ Elikkä vähän päässy hapettumaan tuo 40mm mäntä ja luultavasti tarttis vaihtaa. Mistähän kannattais lähteä kyselemään?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Anza69 sanoi
Onko porukka mistä tilannu näihin satuloihin osia? Yrittäny kurkkii sieltä sun täältä, mutta mistään ei tunnu löytyvän tuota pienempää mäntää bremboihin :-\ Elikkä vähän päässy hapettumaan tuo 40mm mäntä ja luultavasti tarttis vaihtaa. Mistähän kannattais lähteä kyselemään?

Äkkiseltään sanoisin ,että osta käytetty satula. Ehkä tulee samoihin hintoihin... Brembo kun omaa lähes mykistyttävää tasoa olevan varaosa hinnoittelun.

Toki kun hinnan saat jostain tietoosi niin kerro , ihmetellään taas porukalla ,että mikä maksaa ja minkä vuoksi.

Arvaan hinnaksi : 275 € /kuluineen

EDIT: puhuin taas jadaa.... Halpaa kuin tupakka : http://www.oppracing.com/product_display/30943-brembo-oe-brake-caliper-38mm-piston-set/
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Brembojen huolto

Orkkikset näyttäis olevan jotenkin anodisoituja. Musta/Gunmetal tyyppinen pinnoite. Laitoin kyselyn ja tilauksen tuonne http://porschecalipers.co.uk/ ja sieltä makso 25£ postikuluinee suomee tuo 40mm mäntä. Saa näkee mitä sieltä sitten tulee :D Toivottavasti oikeet, ni ei tarttis itteesä kipeeks maksaa.

Kaveri on hommissa mitsun huollossa, ni vois piruuttaa kysästä et saako ees kyseisiä osia mitsulta.
 

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Vs: Brembojen huolto

Aina painanut männät sisään vanhaa palaa apuna käyttäen, satulan vielä ollessa paikallaan. Ei tarvi murehtia niitä mäntiä, että pysyvätkö paikallaan :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Mitsubisimään sanoi
Aina painanut männät sisään vanhaa palaa apuna käyttäen, satulan vielä ollessa paikallaan. Ei tarvi murehtia niitä mäntiä, että pysyvätkö paikallaan :peukku
:peukku
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Brembojen huolto

No tosta mäntien irtoomisesta ei hirveitä tapahdu jos ne osaa vaa painaa takas sisää. Murheita syntyy kun mäntään on jostain syystä tullut naarmu pinnoiteeseen ja alumiini lähtenyt hapettumaan. Millin kolo tiivisteen kodilla männässä alkaa vuotamaan jarrunestettä.

Ja tämän huomasin vasta, kun aloin purkamaan jarruja. Tilasin tiivisteet ja ostin maalit maalaamista varten. Tietenkin uudet brembo tarrat. Voin laitella kuvia jossain vaiheessa kun tulevat valmiiksi.

20121001_071452.jpg

Tuossa on tämänhetkinen mäntä. Hapettuman ansiosta ei kauvaa olisi jarrunesteet pysyneet sisällä ;D
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Brembojen huolto

evo6 sanoi
Siis ei *tu oikeesti!!!! cuben hyvinen ohjeiden mukaan lähdin hommaa tekemään ja pääsin listassa kohtaan 2 mutta kohta kolme osoittautui ylivoimaiseksi kun lukkomuttereiden avainta ei löytynyt mistään :seina

No niiin, lukkomutterit on nyt vihdoin irroitettu loppujen lopuksi omin avoin kun rengasliikkeessä vain voivoteltiin. Irti ne sain lyömällä kevyesti vasaralla 19mm hylsyn siihen ja sitten vaan pulttipyssyllä irti.

Operaatio jarrujen vaihtokin eteni ja sain äsken vaihdettua oikean etujarrun levyn ja palat :peukku
Yks juttu vaan jäi mietityttämään niin pakko kysyä siitä täältä, että tarviiko asialle jotain tehdä. Eli jarrupaloista toinen oli ihan loppu ja toisessa oli vielä 4mm jäljellä ja sitten kun painelin niitä mäntiä ulos sisään niin se puoli missä jarrupala oli vähemmän kulunut niin sen puolen männät liikku yhtä hyvin mutta ne ei tullut yhtään niin ulos kuin toisen puolen männät ??? Onko syytä nyt ruveta panikoimaan vai jarrut kasaan ja kovaa ajoa?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Brembojen huolto

evo6 sanoi
No niiin, lukkomutterit on nyt vihdoin irroitettu loppujen lopuksi omin avoin kun rengasliikkeessä vain voivoteltiin. Irti ne sain lyömällä kevyesti vasaralla 19mm hylsyn siihen ja sitten vaan pulttipyssyllä irti.

Operaatio jarrujen vaihtokin eteni ja sain äsken vaihdettua oikean etujarrun levyn ja palat :peukku
Yks juttu vaan jäi mietityttämään niin pakko kysyä siitä täältä, että tarviiko asialle jotain tehdä. Eli jarrupaloista toinen oli ihan loppu ja toisessa oli vielä 4mm jäljellä ja sitten kun painelin niitä mäntiä ulos sisään niin se puoli missä jarrupala oli vähemmän kulunut niin sen puolen männät liikku yhtä hyvin mutta ne ei tullut yhtään niin ulos kuin toisen puolen männät ??? Onko syytä nyt ruveta panikoimaan vai jarrut kasaan ja kovaa ajoa?

Sä oot hissutellut liikaa ja pintajarrutellut tms.. ;) Itsellä myös kulunut toinen pala aina millin about enempi kuin toinen. Tosin ei noin isoa eroa kuin sulla.
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Brembojen huolto

http://www.girodisc.com/

Täältä kannattaa muuten sitten tilaa osia brembon jarruihin. Erittäin hyvä asiakas palvelu, nopea vastaus viesteihin ( kunhan huomioi aika eron) ja halvat toimitukset

Tilasin juuri tiiviste sarjat tuolta niin kummankin etusatulan tiivistesarjat tuli maksamaan alle 100€ ja toimituksessa meni pari viikkoa. Nyt tilasin kaksi sylinteria 40mm taakse niin hintaa tulee karvan yli 80€

Voin suositella lämpimästi kääntyä heidän puoleensa näissä brembojen osien hankinnassa :peukku
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Brembojen huolto

cubeqtio sanoi
Noniin - tämä on helpompi operaatio kuin uskotkaan. :) Vaatii vain "voimaa" parissa kohtaa ja hermoja.

Etupään purku
- seuraavaksi satulan irroitus
-- satulat on kiinni takapuolelta kahdella pultilla (koko oli 17mm tai 19mm) -> hiukan CRCtä kannan juureen ja anna vaikuttaa hetki

Takapään purku
- Perä ylös ja tuettuna pukeilla hyvin ja vanne pois
- irroita takasatulat (17mm tai 19mm pultilla kiinni.. en muista..)

Cuben hyviin ohjeisiin pienen pieni tarkennus
Edessä 19mm ja takana 17mm

Ja homma oli tosiaan helppo eikä voimaa / hermoja juurikaan edes tarvinnut.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Mulla jumittaa pienempi etusatulan mäntä.
Tai kyllä seki ulos tulee mutta muita jäljessä. Pullautin sen ulos ja ei siinä tivarin kohilla mitään ihmeempiä ole eikä satulan sisältäkään mitään ihmeellistä
löytynyt. Putsasin kaiken jonka jälkeen kastelin tivarin jarrunesteessä ja laitoin takas paikalleen. Sitten dippasin männänki nesteeseen ja painoin takas paikalleen.
No ei auttanu. Edelleen tulee tämä yksi mäntä myöhässä. Siitä varmaan johtuu tuo mun jarrujen vinkuminenkin, koska se kuuluu juuri tuolta puolelta missä mäntä
jumittaa. Kannattaisko tohon koittaa tivari vaihtaa ja vaikka mäntäkin samalla, vai teenkö nyt jotain väärin kun painoin sen takaisin paikalleen??
Tivarit Girodisciltä vai? ja mutta mistä uusi mäntä?
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Onkohan toi Boxster S:än 40mm jarrumäntä samanlainen ku evon bremboissa?
50£ ois mäntä, tivari, pölysuoja +asennusrasva.
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: Brembojen huolto

Ei oo boxerissa sama mäntä. Siin on korpeempi ku näissä on nää racing mallin matalat männät. Girodiskiltä ite tilasin viime viikolla.

Ite ku vaihoin kaikki tivarit satuloihin niin kasasin tämän rasvan kanssa ne rubber grease pbr. Pirun hyvää tavaraa ja rupee likkumaan liukkaammin männät.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Anza69 sanoi
Ei oo boxerissa sama mäntä. Siin on korpeempi ku näissä on nää racing mallin matalat männät. Girodiskiltä ite tilasin viime viikolla.

Ite ku vaihoin kaikki tivarit satuloihin niin kasasin tämän rasvan kanssa ne rubber grease pbr. Pirun hyvää tavaraa ja rupee likkumaan liukkaammin männät.

No hyvä etten ehtiny tilaamaan. Täytyy tuolta girodisciltä kysyä.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Onko jollain antaa hyvää neuvoa kun mulla edelleen jumittaa toisesta etusatulasta toinen pienistä männistä.
Vaihdoin uuden männän ja tiivisteenki mutta ei auta mitään.
Jarrut on ilmattu ja otan satulan pois paikaltaan ja painelen jarrua niin tämä ulompi pikkumäntä ei halua tulla ulos vaikka kaikki 3 muuta
mäntää tulee. Satulan sisällä ei ole mitään jälkiä tai muuta. Ilman tiivistettä mäntä liikkuu hyvin mutta heti kun tiivisteen kanssa laittaa
niin vetää ihan jumiin.
Laitoin tohon jarrujen kasaamiseen tarkotettua rasvaa tivariin ja mäntään ja painoin paikalleen.
Teenkö jotain väärin vai mikä ihme tossa voi olla kun en saa sitä toimimaan??
Pakko hankkia uus satula?
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Harri K sanoi
Pskaa kanavassa männän alla?
Tota mietin myöskin mutta jos kaikki männät on ylhällä niin toi jumittava mäntä on kaikkein raskain
painaa takas sisään ja se liikkuu aika huonosti tai silleen tahmeesti.
Ei se tiivistekkään voi oikeen päästä pyörähtämään niin ahtaassa tilassa. :-X
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

samitsu sanoi
Jotain ylimääräistä sontaa tiivisteen urassa...? :)
Putsannu kaiken ihan kunnolla mutta ei auta. :(
Alko niin ärsyttämään että tilasin uuden(käytetyn) satulan tilalle. Joutuu vaan maalaamaan senki sitten.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Brembojen huolto

emsii sanoi
Putsannu kaiken ihan kunnolla mutta ei auta. :(
Alko niin ärsyttämään että tilasin uuden(käytetyn) satulan tilalle. Joutuu vaan maalaamaan senki sitten.

Rahamiehen ratkaisuja ;D
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Samppa sanoi
Rahamiehen ratkaisuja ;D
120£. Jonku aikaa paininu ton kanssa ja envaan saa toimimaan nii pakko edetä johonki suuntaan. Odottelee uudet levyt ja palatki tossa nii ei niitä viitti pilata tolla vajaasti toimivalla satulalla. :(
Vannekassa senku hupenee ja hupenee...
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Brembojen huolto

OT: Jos sulla on kasapäin vanteita niin onko leveitä 17-18" jotka brembojen päälle ilman speisereitä? tarjoo yv jos on ::)
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Brembojen huolto

Nyt sain sen ehkä pelittämään.
Purin satulan kokonaan ja käytin molemmat männät irti. Ei sielä ollu mitään mujua tai muuta. Painelin vaan takas paikalleen ja ilmasin.
Nyt liukuu suht normaalisti tuo ongelmamäntäkin. Täytyy vielä ajella pari päivää ja tutkia sitten asiaa uudelleen.
En tajua miten toi on mahollista mut onneks rupes pelittämään. Kerkesin viel perumaan sen uuden satulan tilauksenki.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Brembojen huolto

tuolta girodisciltä vois melkein tilata tiivisteet Evon jarruihin. jarruilla ~14vuotta ikää ja luultavasti alkuperäiset tiivisteet. hyvä varmistella ennen ratakähinöitä. huomi on hintaero alkuperäisiin brembon tiivisteisiin verrattuna. ~400€ vs 100€.
 

M1kk1

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2012
Vs: Brembojen huolto

Mistähän porukka on tilallut noita mäntiä etu jarrusatuloihin? Girodisc:ille laitoin kyselyä ja vastaukseksi tuli että kuulema heillä ei ole...
Laitoin myös Opp racing.com:ille myös kyselyä mutta vastaukseksi tuli että tekevät vain moottoripyöriä. ::)
Ja eikö noissa etujarrusatuloissa ole kahta eri mäntä kokoa?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Brembojen huolto

M1kk1 sanoi
Mistähän porukka on tilallut noita mäntiä etu jarrusatuloihin? Girodisc:ille laitoin kyselyä ja vastaukseksi tuli että kuulema heillä ei ole...
Laitoin myös Opp racing.com:ille myös kyselyä mutta vastaukseksi tuli että tekevät vain moottoripyöriä. ::)
Ja eikö noissa etujarrusatuloissa ole kahta eri mäntä kokoa?

mikälie auto sulla mutta katsoppa camskill.co.uk :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

Tsekkaa ebay ? Joku jostain tilas männät mutta en muista kuka ja mistä liikkeestä ? Ei olleet edes ihan sairaan hintaisetkaan...
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Brembojen huolto

M1kk1 sanoi
evo 7. Pitääpä kattoa, kiitos.

Edit: Eipä sieläkään näkyny olevan noita mäntiä.

onko sulla tiedossa vara-osanumeroa männille?

edit:
tälläset sivut tuli vastaan:
http://lancerregister.com/showthread.php?t=242431
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=242658
 

M1kk1

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2012
Vs: Brembojen huolto

kirppu1990 sanoi
onko sulla tiedossa vara-osanumeroa männille?

edit:
tälläset sivut tuli vastaan:
http://lancerregister.com/showthread.php?t=242431
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=242658

Eipä ole.
Pitää kattoa tuo ebay läpi jos sieltä löytyis.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Brembojen huolto

M1kk1 sanoi
Eipä ole.
Pitää kattoa tuo ebay läpi jos sieltä löytyis.

mites tämmönen http://www.apracing.com/
http://www.apracing.com/product_details/road_car_upgrades/factory_big_brake_kits/mitsubishi/evo_7-8_and_9-front_6_piston_kit_cp7040-1009.aspx

ja etit tosta oman kokos/mallis...
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Brembojen huolto

Ennen kuin ostan TAAS kalliit orginaaliosat - niin mistä saikaan niitä pölysuojia bremboihin? Tiivisteet männissä ok, mutta pölysuojat.. no.. vähän kadonneet. :D Kiitos XP10 :D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Brembojen huolto

kirppu1990 sanoi
mites tämmönen http://www.apracing.com/
http://www.apracing.com/product_details/road_car_upgrades/factory_big_brake_kits/mitsubishi/evo_7-8_and_9-front_6_piston_kit_cp7040-1009.aspx

ja etit tosta oman kokos/mallis...

Nuo ovat AP-Racing satuloita tuon linkintakana. Tulee hivenen edullisemmaksi hankkia ne uudet männät Bremboihin.
 

JHN

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2014
Sijainti
nurmijärvi
Vs: Brembojen huolto

http://www.racingbrake.com/EVO-Front-caliper-pistons-p/bm-41p.htm

Tuolta näyttäisi löytyvän männät ja tiivisteet.
 
Ylös Bottom