Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Kävin nuita kulmia säädättämässä, niin tuo camber kuulemma sais edessä olla nollassa?

Nyt kun on tosiaa puolitoista asteta miinuksella, niin sehän tekee 205 leveillä semmosen 5mm
kallellaan ja renkaan halkaisialla n.15mm yläpuoli sisempänä ku alareunasta.

Aurauskulman vain laitto kohilleen, niin meneehän tuo nyt ihan suoraan eikä vetele kiihdyttäessä.

-Vaikuttaakohan alkaa epäkesko pultteja tuohon asentelemaan, et mitähän hyötyä tuosta säätämisestä sit saattas olla?

Renkaat kuitenkin kuluu tasasesti...

Kummallinen oli se niiden koneen "hakutaulukko". Ei ollu tuolla tyyppi numerolla CB5A vaan kori numerolla mikä löyty sit tuolta artikkeleista.
Tämän kori numero on E41 mitä en kyl tienny. Eikä sieltä koneeltakaan löytyny. Katottiin sit samanikäsen Coltin koodilla mikä on E24.

-Kai siinä samat kulmat on?


Niin ja ei ole madallettu.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

Antaa olla, tuohan on just hyvä ???

Camberit nollassa kuluu renkaasta ulkoreuna kovaa vauhtia.

Sigmassa oli toinen etupyörä nollassa ja toinenkin melkein, joten kokemusta on. Työstin iskarin alapäästä pultinreikiä viilaamalla molempiin pyöriin tuon -1,2-1,3 astetta camberia ja säädin pyörät suoraan (kuten olivat ennenkin, mutta auraus muuttuu rajusti cambereita säädellessä). Ei tartte suoraan ajaessa joka kilometrillä rattiin koskea, mutkissa paljon jämäkämpi,eikä vaikuta enää havaittavasti renkaat kuluvan.



Niin ja klubin meiningin mukaisesti noitahan ei saisi itse pidellä lainkaan, mutta kuitenkin:
Ns älypuhelin on ihan tarpeellisimmillaan cambereiden mittauksessa ;D Vatupassisovelluksella vaikuttaa olevan tarkka ja 0,1 asteen tarkkuudella. Lattia toki todettava ensin suoraksi.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

korsma sanoi
Niin ja klubin meiningin mukaisesti noitahan ei saisi itse pidellä lainkaan, mutta kuitenkin:
Ns älypuhelin on ihan tarpeellisimmillaan cambereiden mittauksessa ;D Vatupassisovelluksella vaikuttaa olevan tarkka ja 0,1 asteen tarkkuudella. Lattia toki todettava ensin suoraksi.

Ongelmana on kuitenkin se, että camberia säädettäessä myös auraus muuttuu :)
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

AYE_GTI sanoi
Kävin nuita kulmia säädättämässä, niin tuo camber kuulemma sais edessä olla nollassa?

Nyt kun on tosiaa puolitoista asteta miinuksella, niin sehän tekee 205 leveillä semmosen 5mm
kallellaan ja renkaan halkaisialla n.15mm yläpuoli sisempänä ku alareunasta.

Aurauskulman vain laitto kohilleen, niin meneehän tuo nyt ihan suoraan eikä vetele kiihdyttäessä.

-Vaikuttaakohan alkaa epäkesko pultteja tuohon asentelemaan, et mitähän hyötyä tuosta säätämisestä sit saattas olla?

Renkaat kuitenkin kuluu tasasesti...

Kummallinen oli se niiden koneen "hakutaulukko". Ei ollu tuolla tyyppi numerolla CB5A vaan kori numerolla mikä löyty sit tuolta artikkeleista.
Tämän kori numero on E41 mitä en kyl tienny. Eikä sieltä koneeltakaan löytyny. Katottiin sit samanikäsen Coltin koodilla mikä on E24.

-Kai siinä samat kulmat on?


Niin ja ei ole madallettu.

Itselläni cb-korin gti:ssä epäkeskot camber-säätöpultit ja voin sanoa että toimii, vaikkei säätövara ole kuin ~2-3astetta niin kyllä se mulle on piisannut. Ja autossa on madallussarja kiinni.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

Jos tykkäät ajella vauhdikkaasti mutkia niin parempi tuo on kuin nolla astetta. Renkaiden kulumiseen vaikutus on suhteellisen vähäinen suorallakin tiellä jos auraus on lähellä nollaa.

Mulla on itse mitattuna -3.0 .... -3.2 astetta ;D
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

Maxx sanoi
Itselläni cb-korin gti:ssä epäkeskot camber-säätöpultit ja voin sanoa että toimii, vaikkei säätövara ole kuin ~2-3astetta niin kyllä se mulle on piisannut. Ja autossa on madallussarja kiinni.

Mihinkä asteisiin se on sit laitettu? Kyllähän ne pultit varmasti toimii. En sitä epäillykkään.

Eikä olis kummonen homma sorvatakkaan tuommosia. Jos käyttäs 12mm 12.9 pultteja aihioina.

Vaan taitaa olla tämäkin et; Hullu ei huomaa, eikä viisas välitä. vai miten se oli...

Et ei kannata tehä mitään. ostaa bensaa niilläkin rahoilla.
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Camber edessä -1°30’ CB5A -95 gti

AYE_GTI sanoi
Mihinkä asteisiin se on sit laitettu? Kyllähän ne pultit varmasti toimii. En sitä epäillykkään.

Eikä olis kummonen homma sorvatakkaan tuommosia. Jos käyttäs 12mm 12.9 pultteja aihioina.

Vaan taitaa olla tämäkin et; Hullu ei huomaa, eikä viisas välitä. vai miten se oli...

Et ei kannata tehä mitään. ostaa bensaa niilläkin rahoilla.

En nyt tarkalleen muista, joku -1,5 astetta tais olla, mut tämä sen takia ku kävin radalla ajamassa. Sillon joskus muinoin ku ostin noi camberpultit niin oliko jotain muutaman kympin luokkaa.
 
Ylös Bottom