Katsastus jäi tänä vuonna kiinni siitä, että takana oikealla puolen etummaisen (alemman) tukivarren toisen pään kumi oli hapertunut ja revennyt, joten tukivarsi meni vaihtoon (https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/177033/618302?ajoneuvo=341). Kävin hakemassa osan motonetistä ja koitettiin sitä kaverin kanssa tänään askarrella paikalleen, mutta ei saatu millään ilveellä pulttia irti tuosta rungon puolen tulevasta päästä (eli siitä jossa ei ole tuota poikittaista tappia).
Pultti tuntui olevan juuttunut kunnolla tuohon tukivarren reikään, ei suostunut siitä liikkumaan mihinkään eikä pyörimään siinä. Ei hievahtanutkaan kun sitä koitettiin lyödä irti, ja pyörittämällä tukivarren kumi vain jousti tai tukivarsi kääntyi mukana, mutta pultti ei liikkunut holkin sisällä inastakaan. CRC:tä kului vaikka kuinka eikä lämmittäminenkään auttanut irrottamaan pulttia. Oman mausteensa hommaan tuo se, että tuohan ei ole tavallinen pultti vaan siitä on yksi sivu viistottu, ja molemmin puolin on jonkinlaiset epäkeskoprikat. Näin ollen vaikka mutterin puoleisen prikan ottaa pois, ei pulttia saa käännettyä kuin rajatun matkan molempiin puoliin, sillä kannan päässä oleva vastaava prikka rajoittaa kääntyvyyttä.
Tultiin melkein jo siihen tulokseen että pultti täytyy vaan katkaista. Mietittiin kyllä myös mahdollisuutta käyttää jonkunlaista ulostyönnintä pultille, mutta sellaisen ehkä joutuisi rakentelemaan itse. En ehtinyt vielä selvittää onko tuollaisia spesiaalipultteja saatavilla mitsubishilta tai jostain muualta, mutta vähän itseä arvelluttaa lähteä tuota pulttia katkomaankaan.
Jos jollain on hyviä vinkkejä tuohon pultin irroittamiseen tai jos siinä on joku kikka jota ei olla osattu ottaa huomioon, niin otan ilolla vastaan. Ohessa vielä selvennykseksi pari kuvaa.
Pultti tuntui olevan juuttunut kunnolla tuohon tukivarren reikään, ei suostunut siitä liikkumaan mihinkään eikä pyörimään siinä. Ei hievahtanutkaan kun sitä koitettiin lyödä irti, ja pyörittämällä tukivarren kumi vain jousti tai tukivarsi kääntyi mukana, mutta pultti ei liikkunut holkin sisällä inastakaan. CRC:tä kului vaikka kuinka eikä lämmittäminenkään auttanut irrottamaan pulttia. Oman mausteensa hommaan tuo se, että tuohan ei ole tavallinen pultti vaan siitä on yksi sivu viistottu, ja molemmin puolin on jonkinlaiset epäkeskoprikat. Näin ollen vaikka mutterin puoleisen prikan ottaa pois, ei pulttia saa käännettyä kuin rajatun matkan molempiin puoliin, sillä kannan päässä oleva vastaava prikka rajoittaa kääntyvyyttä.
Tultiin melkein jo siihen tulokseen että pultti täytyy vaan katkaista. Mietittiin kyllä myös mahdollisuutta käyttää jonkunlaista ulostyönnintä pultille, mutta sellaisen ehkä joutuisi rakentelemaan itse. En ehtinyt vielä selvittää onko tuollaisia spesiaalipultteja saatavilla mitsubishilta tai jostain muualta, mutta vähän itseä arvelluttaa lähteä tuota pulttia katkomaankaan.
Jos jollain on hyviä vinkkejä tuohon pultin irroittamiseen tai jos siinä on joku kikka jota ei olla osattu ottaa huomioon, niin otan ilolla vastaan. Ohessa vielä selvennykseksi pari kuvaa.