Carisma 1.6 -01 vikakoodi P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit)

Xlayder

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2017
No niin, muutaman viikon päästä pitäisi lähteä pidempään reissuun niin tokihan auto alkaa reistaamaan. Eli:

Carismassa on nyt syttynyt kahtena viikonloppuna peräkkäin moottorin vikavalo. Luin vikakoodit, ja molemmilla kerroilla löytyi koodi P0403 Exhaust Gas Recirculation Control Circuit. Molemmilla kerroilla olosuhteet valon syttymiselle olivat jossain määrin samanlaiset: Ajoin hieman pidemmän matkan (ekalla kerralla 40 km ja toisella 150 km) jonka jälkeen auto seisoi muutaman tunnin varjossa. Kun sitten kotimatkalle lähtiessä starttasin auton, jäi moottorivalo palamaan. Eli kummallakaan kerralla valo ei syttynyt ajon aikana, vaan käynnistyksessä. En ole huomannut auton käynnissä mitään normaalista poikkeavaa. Nollasin molemmilla kerroilla vikakoodit jotta näkisin syttyykö se pian uudestaan, mutta kotimatkan jälkeen auton seisottua vähintään yön yli pihassa, ei vikakoodi enää syttynyt uudestaan lyhyempien ajojen aikana tai jälkeen.

Onko jollain ollut Carismassa vastaavaa ongelmaa tai ideoita mikä tuon vikakoodin aiheuttaa. Karstainen EGR? Jotain muuta mitä kannattaisi tarkistaa? Liitteenä vielä pari kuvaa luetuista vikakoodeista, jos noista on mitään iloa.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_2017-07-17-17-45-23 (Custom).png
    Screenshot_2017-07-17-17-45-23 (Custom).png
    117.1 KB · Lukukerrat 238
  • Screenshot_2017-07-23-18-25-14 (Custom).png
    Screenshot_2017-07-23-18-25-14 (Custom).png
    111.5 KB · Lukukerrat 230

vantsuuuu

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2016
Vs: Carisma 1.6 -01 vikakoodi P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit)

tulee vähän myöhään, mutta itse painin saman ongelman kanssa vuosia. aina vikakoodien nollaus ennen katsastusta, että sai leimattua muuten valo paloi yhtä soittoa koko ajan. egr venttiilin vaihdosta ja imusarjan puhdistuksesta ei ollut hyötyä minun tapauksessa. tilasin lopulta ulkomailta testi mielessä egr solenoidin imusarjan kylkeen ja vaihdon jälkeen ei ole kyseistä vikakoodia enää tullut. hintaa osalle jäi kuluineen n. 30 puntaa.
 

Xlayder

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2017
Jep, voin vahvistaa että omalla kohdallakin korjaantui EGR:n ohjaussolenoidin vaihdolla. Osan numero MR127520. Itse käytin Deltassa kun oli lomareissu edessä eikä aikaa ruveta itse näpertämään. Sattumalta tuli tänään kuitti vastaan, siellä velottivat solenoidista 72 € ja työstä satasen. Hyvinpä olisi tuossa säästänyt jos olisi ehtinyt itse tekemään. Solenoidin vaihdon jälkeen ei ole enää tullut ko. vikakoodia.
 
Ylös Bottom