Carisma 1.6 vm 98 kylmätyhjäkäynti hävisi.

pappis

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2014
Carisma 1.6 vm 98 kylmätyhjäkäynti hävisi yön aikana. Kylmätyhjäkäynti oli edellisenä aamuna normaali, mutta päivän ajojen jälkeen seuraavana aamuna ei käy kylmätyhjäkäyntiä. Sitten kun moottori on vähän lämmennyt jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ja muutenkin toimii normaalisti. Korjaamolla OBD testeri i näyttänyt saanut yhteyttä vaikka pistoke on.
 

ypexi

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2012
Onko tähän löytyny ratkaisua? itsellä sama vika 1.8 (ei gdi) moottorissa. Kaasuläppäkotelo on purettu ja putsattu, alipaine letkut tsiikailtu ja eri lämpötila-anturillakin kokeiltu. lämpösenä toimii kuin kultakello; kiihtyy, kulkee ja käy täydellisesti.
 
Viimeksi muokattu

ypexi

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2012
Mittailin arvot autodatan mukaan, olivat ok. Vaihdoin myös kokonaan toisen kaasuläppäkotelon toimivasta autosta, ei vaikutusta, mittasin myös tämän. Mikähän mahtais olla seuraava tutkinnan paikka? Itse en osaa kyllä yhtään ny sanoa
 

ypexi

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2012
Koitin Delphi:in ohjelmalla päästä autoon sisälle, huonoin tuloksin. Mikähän siihen on syynä ettei auto päästäny ku huulille? Kaasuläppää ku kattelin niin jokasta ruuvia oli käännelty (auton oon siis omistanut noin kuukauden). Mistäs ne ohjeet niihin perus säätöihin löytyis, kun nuo foorumin omat linkit ei toimi. :( Johdotukset oli kunnossa. Jos oletetaan, että ECU:ssa on vika, niin mistä mä löytäisin sille korjaajan? Onko ketään kyläseppää joka niitä tekis, ei viittis mahottomia muutaman satasen autoon.
 

ypexi

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2012
Selvä, mulla on varaosanumero ECUsta kyllä tallella. Palaan asiaan jossei rupea rokkaamaan.
 
Ylös Bottom