Epäonninen carisman omistaja kysyy taas vaikeita.
Auto on nyt kuukauden päivät heittänyt erittäin satunnaisesti moottorivalon päälle ja mennyt samantien ns. nilkutustilaan jolloin ei kulje mihinkään.
Uudelleenkäynnistys korjaa vian hetkellisesti ja voi mennä useita päiviä milloin oireita ei ilmaannu ollenkaan.
Koodin ilmestymisen voi ennakoida muutamaa sekuntia ennen, kun huomaa ettei auto vastaa kaasuun niin ripeästi, tai kierrokset saattaa nousta äkillisesti ja kohta valo syttyy, ja taas madellaan.
Vika voi ilmaantua rajun kiihdytyksen jälkeen, tai rauhallisella kaupunkiajolla
Morsettamalla saan koodin "48" mitä en kyllä löydä mistään luettelosta, eikä evoscan myöskään vikakoodia poimi ollenkaan.
Autolle on tehty kaikki perushuollot vuoden aikana:
-Imusarjan irroitus ja puhdistus
-EGR tulppaus
-tulpat vaihdettu
-bensansuodatin vaihdettu
-ilmamassamittari vaihdettu
-lambda uusittu
-kääsuläppäkotelo puhdistettu
-TPS anturi myös vaihdettu ja evoscannilla säädetty arvoihin. (myös tyhjäkäynti tarkistettu SAS-actuator moodissa)
-lämpötila-anturit vaihdettu myös.
Jatkuva tasakaasulla nykiminen on myös edelleen vaivannut, ja piakkoin ei auta kun vaihtaa auto pois jos ei tule kuntoon
Auto on nyt kuukauden päivät heittänyt erittäin satunnaisesti moottorivalon päälle ja mennyt samantien ns. nilkutustilaan jolloin ei kulje mihinkään.
Uudelleenkäynnistys korjaa vian hetkellisesti ja voi mennä useita päiviä milloin oireita ei ilmaannu ollenkaan.
Koodin ilmestymisen voi ennakoida muutamaa sekuntia ennen, kun huomaa ettei auto vastaa kaasuun niin ripeästi, tai kierrokset saattaa nousta äkillisesti ja kohta valo syttyy, ja taas madellaan.
Vika voi ilmaantua rajun kiihdytyksen jälkeen, tai rauhallisella kaupunkiajolla
Morsettamalla saan koodin "48" mitä en kyllä löydä mistään luettelosta, eikä evoscan myöskään vikakoodia poimi ollenkaan.
Autolle on tehty kaikki perushuollot vuoden aikana:
-Imusarjan irroitus ja puhdistus
-EGR tulppaus
-tulpat vaihdettu
-bensansuodatin vaihdettu
-ilmamassamittari vaihdettu
-lambda uusittu
-kääsuläppäkotelo puhdistettu
-TPS anturi myös vaihdettu ja evoscannilla säädetty arvoihin. (myös tyhjäkäynti tarkistettu SAS-actuator moodissa)
-lämpötila-anturit vaihdettu myös.
Jatkuva tasakaasulla nykiminen on myös edelleen vaivannut, ja piakkoin ei auta kun vaihtaa auto pois jos ei tule kuntoon