Carisman lastutus

Kinke

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Tuli viikko sitten pihaan käyttö kulkineeksi -01 vuoden tiisseli karisma. Muuten kiva masiina (jos ei keinutuolimaista alustaa lasketa), mutta vaikka käyttö kulkine vain onkin niin pientä lisä puhtia olisi mukava saada. Eli mitenkäs tänä päivänä on tuohon D-ID koneeseen tuo lastun saanti??

Puhtia olisi tarkoitus saada sellaiset 30 hp/ 80 Nm lisää.
Mitenkäs ahtojen laita on? Paljonko vakiona ja minkälainen tuo vakio fööni on?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Carisman lastutus

Yksi vaihtoehto voisi olla Motorbitin ohjelmointi. Sieltä saa teholaput ennen/jälkeen eli ei tarvitse uskoa pelkkiä valmistajan lupauksia ja ohjelmastakin voidaan tehdä yksilöllinen.

www.motorbit.fi

Itse olen käynyt vain tehonmittauksessa kyseisessä paikassa mutta vaikutti ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta eikä arvioitu hinta turbodieseliin kuulostanut pahalta lastuihin verrattuna.
 

colt1300

Carisma 1.6 -96
Liittynyt
20 Huhtikuu 2004
Sijainti
Mikkeli
Vs: Carisman lastutus

Eikös tuo oo renukan diiseli (?) eli jos ei suoraan mitsulle löydy palikkaa, niin rellun palikat varmaan käy... :D
 

Kinke

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Carisman lastutus

CarismaLeijona sanoi
Eikös tuo oo renukan diiseli (?) eli jos ei suoraan mitsulle löydy palikkaa, niin rellun palikat varmaan käy... :D

No tosiaan mulla ei oo vielä ollut tuo muovikansikaan tuosta koneen päältä pois mutta ei kait se rellu ole.. Vollen kanssahan tuossa on sama pohjalevy, joten volvon ja renun yhteistyöt huomioon ottaen olisi mahdollista. Tosin hyvin kummaa jos mitsun veroinen moottoreiden valmistaja lainaisi koneen?? Mutta sitähän nykyään kaikki tekee..

hope not..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Carisman lastutus

Kinke sanoi
ei kait se rellu ole.. Vollen kanssahan tuossa on sama pohjalevy, joten volvon ja renun yhteistyöt huomioon ottaen olisi mahdollista.
Rellun konehan siellä on,samoin kuin volvoissakin.

Heikoksihan tuo mitsun diesel-puoli on mennyt..
 
M

mikada

Guest
Vs: Carisman lastutus

ST sanoi
Heikoksihan tuo mitsun diesel-puoli on mennyt..
Mitsulla ollaan vain etukäteen jo viisaita. Miksi satsata pian kuolevaan tekniikkaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/200712207009235_au.shtml
:peukku
 

Kinke

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Carisman lastutus

MitsuMi sanoi
Mitsulla ollaan vain etukäteen jo viisaita. Miksi satsata pian kuolevaan tekniikkaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/200712207009235_au.shtml
:peukku

Tuo diisselin hinnan nousu on kyllä ikävä. Mutta eiköhän joku fiksu insinööri keksi miten saadaan tiisseliin lisää rättiä putkeen. ::)

Onko kukaan koskaan foorumilaisista lastuttanut/säädättänyt tätä carisman myllyä? Miten tuo rellu kestää? Alko heti pelottamaan..tänään jo kuuntelin kolinoita että miten se rellu kalkattelee, kun jotenkin mitsun mottiin olisin enemmän luottanut.. :)
 

Kinke

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Carisman lastutus

www.dieseltuning.fi
www.a-importer.fi

Tuollaisia paikkoja löytynnä mm. kun tästä karitsan piristyksestä haaveillut. Toivottavasti ei ole kaikille entuudesta tuttuja ja olisi jollekkin muullekkin apua.
 

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
Vs: Carisman lastutus

Kinke sanoi
kun jotenkin mitsun mottiin olisin enemmän luottanut.. :)

Tietenkin, yleinen käsityshän, ethän muuten japskia olisi ostanutkaan.

Rellun diisseleistä ei itsellä kokemuksia ja sitä en tiedä mikä kone tuossa on, DI-D -koodikielestä kun ei ota ihminen selvää. Muistikuvien mukaan mitään kammottavia tyyppivikoja ei ole. Öljynkulutus on terveellä koneella liki olematonta, toisin kuin esim. Volkswageneiden keskuudessa.

Vaihteisto tuossa jos on Renaultin tekemä, niin sinne ei sitten laiteta muuta öljyä kuin Elfiä, koska muuten olet murhaaja.
 
Ylös Bottom