Carisman orkkiskajarit

Jarski

Carisma 1,8 GDi -98
Liittynyt
17 Marraskuu 2007
Minkä kokoiset on Carisman orkkiskajarit kojelaudassa? 4"? Entä hattuhyllyn reunoilla olevat?
Piti kysyä, kun en jaksanut irroitella muoveja ja kattoa. ;D
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Polviin osoittavat on 4" ja hattuhyllyllä on 6x9. Ne etupaikat on täysin käyttökelvottomat.
Oviin on helppo tehdä paikat.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Omasta Carismasta (99 facelift), löytyy ovista 6,5" paikat, polviin osoittaa 4" paikat ja hattuhyllyllä 6x9. Vanhassa Carismassa (99 EI facelift), oli pelkästään polviin osoittavat 4" paikat, ovissa ei mitään ja hattuhyllyllä 6x9.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Mä olen ihmetellyt, että ihmeen hyvin soivat nuo orkkis kajarit... Tai ainakin uskoisin, että tuossa karitsassa on orkkiskajarit yhä paikoillaan. Veronpalautuksista sitten pitäisi repiä niitä pois ja ostaa tilalle vähän tehokkaampaa musiikki laitetta ;D
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

-98 Caritsa on mullaki, eli ovissa ei oo paikkoja. Oon miettiny et laittaisko jonku 4" erillissarjan orkkispaikoille vai tekiskö oveen paikat esim. 6,5" erkkasarjalle. :p
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Tee paikat oviin.. Mä voisin myydä mun koroke pahkat, jos kelpaa..
Käy katsomassa kuva vaikka http://www.audiovision.fi/Carisma.html

Noi kontin osat on myös kaupan.. Eli lähinnä subikotelo olisi käyttökelpoinen.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Mun Carismassa (99) on hattuhyllyllä ainakin 6,5" reijät. Mikähän ihmeellisyys se siis lie. Vesku, onko sulla tarkempaa dokumentaatiota tosta Carisman laitosta. Itse ajattelin laittaa erillissarjan eteen. Perinteiseen tyyliin diskantit kojelaudan kulmiin ja bassot oviin. Lähinnä kiinnostaa noiden piuhojen vedot oviin, oliko kovinkin hankalaa. Minnekäs toi vahvistin kannattaa sijoittaa? Subbaria ei tod.näk tule joten takakonttiin en lähde piuhaa vetämään. Ja sitten viel, kuinkas paljon noiden ovien vaimennus hiljentää sisälle kantautuvaa ajomelua. Lähinnä rengasäänet häiritsee joten tuliko ovien vaimennuksella sille saralle parennusta.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Mulla -01 Carismassa ei ainakaan kontista hätäseen kurkittuna ollut 6*9:jä.. Tosin siellä näky spl:n merkit olevan joten ei ilmeisesti ole vakio ämyrit? Tänään vaihdoin orggis mankan tilalle paremman niin sehän alkoi soimaan. Kunnon erillis-sarja eteen vielä ja joku siisti ja vähän tilaa vievä subi asennus konttiin niin kehtaa körötellä..

Tuo renkas melu asia itseäkin vähän kiinnostaa kun tuossa on alla (ei minun ostamat ;D) Aurora- merkkiset nastarenkaat jotka on "hiukan" meluisan oloiset.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Juu ei ollut sitten tossa mun 98 carismassa 6*9 :eek:
Oli aika yllätys. Noh vähän joutuu sitten peltihommia tekemään, että saa nuo omat ostetut 6*9 sinne ;D
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Sassy sanoi
Juu ei ollut sitten tossa mun 98 carismassa 6*9 :eek:
Oli aika yllätys. Noh vähän joutuu sitten peltihommia tekemään, että saa nuo omat ostetut 6*9 sinne ;D

Se kannattaa aina tehdä niin että ensin ostaa ja sitten kattoo sopiiko.. ;D Ja jos ei sovi niin laitetaan sopiin.. :peukku
Tuppaa itselläkin menemään aina vähän noin. Itse täytyy alottaa kyllä subi puolesta kun muuten soi riittävän hyvin..
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

juu ei tää katastrooffi sentään oo... Nyt sitten laitetaan sopimaan ;D
Oltiin molemmat vaan niin varmoja, ettei viittinyt edes tarkistaa ::) ;D
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Sassy sanoi
juu ei tää katastrooffi sentään oo... Nyt sitten laitetaan sopimaan ;D
Oltiin molemmat vaan niin varmoja, ettei viittinyt edes tarkistaa ::) ;D

Kyllä mulla ainakin oli 6x9" hattuhyllyllä. Tiedä sitten kuinka paljon on erilaisia kajareita niissä ollut.

On mulla oikeastaaan noin 500 kuvaa eri rakenteluvaiheista ja versioista. Minähän olen tehnyt tuohon autoon neljä eri kokoonpanoa, joka vuosi lähes kaikki on mennyt uusiksi.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Joo tuolla ei ollut ihan sitä mitä odotettiin ;D
Siellä oli jotkut ikivanhat pahvi kajarit, vuodelta nakki.Oli aika pettymys että uudessa autossa on tommoset, tai no uudessa ja uudessa onhan tuo jo 10w vanha ;D
Vai olisikohan joku mokoma muka joskus kähveltänyt orkkikset tosta :nykii
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Ei ole tullut vielä yhtään autoa, jossa olisi alkuperäisenä jotain muuta kuin pahvi rimpula kajarit. Ja olen jo muutaman auton tsekannut.
Asia vaan on niin, että auton alkuperäis soittimen 4x5W tehoilla ne pahvirimpulat on ihan hyvät. Ja ennenkaikkea halvat.
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Minkäs korkuiset 6,5" midit menee Carisman (-99, ei valmiita asennuspaikkoja) etuoviin ilman mitään ovipahviin tehtäviä korotuksia?
 
Vs: Carisman orkkiskajarit

Alle 15cm. Ei siellä mitään rajoittavaa tekijää ole. Normi kajarit menee helposti.
 
Takaisin
Ylös Bottom