Carismasta kierrokset laskee

nnn-

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2010
Noniin. Carisma 1.8 -97 mysteerivika, eli kun ajaessa pistää kytkimen pohjaan, niin kierrokset laskee n.100-200rpm, pysähdyksissä sitten kierrokset nousee normaaliin tyhjäkäynti kierroksiin. Mistähän mahtaa vika löytyä tähän ongelmaan? Vikakoodiluvussa olen autoa käyttänyt, eikä virheitä löytynyt muusta kuin ajonestosta.
 

a2061

New Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Carismasta kierrokset laskee

Minulla on hiukan sama homma 1,8GDI Carismassa. Kytkimen kun painaa pohjaan ja valuttaa liikennevaloihin, niin moottori sammuu kokonaan. Ensiviikon huollossa putsaavat myös kaasuläppäkotelon. Voin informoida auttoiko tuo stten ongelmaan.
 

nnn-

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2010
Vs: Carismasta kierrokset laskee

Joo... Mullakin olisi edessä tuo kyseisen kaasuläppäkotelon puhdistus mutta informoi tänne sitten ensi viikolla auttoiko puhdistus. Oletko muuten muusta jo vikaa ehtinyt?
 

a2061

New Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Carismasta kierrokset laskee

Itse olen autojen suhteen aika kädetön. Huoltoliikkeen ukko oli sitä mieltä, aloitetaan etsiminen perusasioista. Eli ensin katsotaan kaasuläppäkotelo. Myös imusarjan nokisuus aiheuttaa usein kuvailtuja ongelmia. Jotkut suosittelevat kokeilemaan myös forte-käsittelyä, jonka pitäisi auttaa, mutta itse olen skeptinen. Jos jollakin on ollut Forte-käsittelystä oikeasti hyötyä, niin siitäkin voisi kertoa.
 

Eski^

Carisma 1.8 GDI -98
Liittynyt
7 Elokuu 2008
Sijainti
Ulvila
Vs: Carismasta kierrokset laskee

Mä en ainakaan huomannut et ois ollut mitään hyötyä Fortesta kun sitä laitoin...
 

Kinke

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Carismasta kierrokset laskee

Tuossa on 30tkm sitten puhdistettu kaasuläppäkotelo. Kannattanee tosiaankin siis huomio miltei niille suunnille painottaa aluksi. Imusarjan "pinnoitteesta" voi vain arvailla kun esim. omalla kotterolla on ajettu se 160tkm eikä imusarjaa ole ikinä puhdistettu..
 

Liitetiedostot

  • kl-kotelo.jpg
    kl-kotelo.jpg
    43.6 KB · Lukukerrat 426
Ylös Bottom