Cas anturi

4G63Boris

New Member
Liittynyt
16 Lokakuu 2011
Hyvät herrat jotka omistavat koneen 4G67 tai 4G63T tai mikä vaan niistä 92-96 lancer tai eclipce tai evot 1-3 missä on tämä anturi mikä sijaitsee imunokka akselin päässä tunnistamassa jenkoja, koneen asentoa ja siitä voi säätää sytkää. Kun sen ottaa irti.. siinä imunokassa on kaksi uraa ja siinä anturissa on kaksi siipeä joista toissessa on piste ja lovi. Olen itse irroittanut ja asentanut tommosen anturin MOnta kertaa ja aina kattonut kumminpäin se piste kuuluu olla siel ennen ku asentaa takas.
Tällä kertaa en kattonut ja asensin takaisin ja oli mysteeri että kumminpäi se piste kuulu olla. Kone lähti kummiskin käyntiin ja toimii IHAN normaalisti. Ajattelin että meni vahingossa oikeinpäin koska se on fifti fifti tsägä. No irroitin ja käänsin sen toisinpäin ja kone silti käynnistyy ja käy / toimii IHAN normaalisti!.. wtf.. sielä anturissa on kummistin YKKn tunnistus joten väärinpäin sen pitäisi tunnistaa AKKn ja silloin annettaisiin paukku. Miten helvetissä se silti toimii kumminkin päin ja miksi olisi toisessa siivessä PISTE ja lovi. Eli sattuuko joku äijä tietämään että kuuluuko se piste ja lovi olemaan samalla puolella kuin nokka pyörän kiila? vai sen toisella puolella .. vai onko ne nokka-akselin urat edes sen nokkapyörän kiilan suuntaisesti mitä en ainakaa ite ole jaksanut kattoo vaikka se onkin vaan jakopään kannen takana mis on pari pulttia. käytännössä mulla ei ole hätää koska kone toimii normaalisti. Mutta jos sen kuuluisi olla jotenkin päin tarkotuksella niin laittaisin kyllä!
Terv BOris :peukku
 
Vs: Cas anturi

Jos en nyt ihan väärin muista, niin ei sen pitäis toimia kuin oikenpäin ja oikein se tuli kun jakopäänmerkit kohdallaan ja sit se pistepää siinä laittaa anturinrungossa olevan merkin kohdalle... muistaakseni... ::) Silloikun ite tuota arvoin niin lähti kerrasta käyntiin ja ei tullu mieleen kokkeilla toisteppäin...
 
Vs: Cas anturi

kattelen sitä tossa ku jaksan .. kone kummiski toimii. Niin mustakin sen pitäisi toimia vain yhdessä asennossa.. muttaku näyttää toimivan kumminkin päin! onkohan mulla moottorisa jotai vikaa haha :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom