Check dpf system syttyi.

Hessu4.0

Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2018
No aina on jotain. :mad: mites tällä nyt arvaa sitten ajella.? Millaisia kokemuksia raadilla on, ja onko kukaan kokeillut mitään puhdistus aineita tms.. vai onko tuo nyt sitten jo niin tukkeessa ettei auta kuin vaihto.? Ja sehän on sit taas ~1500€ Prkl..!!!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Oon putsannut useamman kerran tukkeutuneen DPF:n tällä Liqui Molyn puhdistusaineella. Perään pitää laittaa tietenkin myös tämä huuhteluaine.
Jos et saa paine-ero anturia irti niin oon porannu ihan vaan reiän DPF:n etupuolelle josta aineen on saanu suihkittua sisään ja sit se pitää tietenkin hitsata umpeen. Auto savuttaa sitten alkuun ihan kunnolla että suosittelen sen ajamista ulos pikaisesti käynnistyksen jälkeen.
 

RT1

New Member
Liittynyt
31 Toukokuu 2019
Terve,

mulla syttyi n. 185tkm ajettuun 2,2 diesel Outlandertiin 3000km sitten punainen Check dpf valo, minkä jälkeen käytin suotimen pesussa pesuihin erikoistuneessa huollossa ja hintaakin tuli 499€. Raportin mukaan kaikki arvot paranivat selvästi ja mitään ongelmia ei esiintynyt pesun jälkeen kunnes toissa päivänä syttyi keltainen dpf system service required valo. Ajossa ei huomaa mitään muutosta.

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä ja uskaltaako tällä ajella? Varmaan järkevintä olisi käydä lukemassa vikakoodit ihan alkuunsa. Onko kokemusta tuon dpf filterin ohittamisesta, kun sellaista vaihtoehtoa aika rankasti näytetään mainostettavan?
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Luultavammin lisäaine alle minimi tason, jonka takia pyytää huoltoa. Luetuta vikakoodit.
 

RT1

New Member
Liittynyt
31 Toukokuu 2019
Onko lisäainetta mahdollista lisätä jotenkin muuten kuin ostamalla sen liki 800€ maksavan vaihtopussin Deltasta? Onko kellään kokemuksia? Ensi viikon perjantaina olisi tarkoitus korjata asia, mutta tuo lisäainepussi pitäisi tilata etukäteen jos muuta keinoa ei ole?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Voi sen pussin ostaa varaosaliikkeestä ja vaihtaa itsekin mutta todennäköisesti auto ei tajua että säiliö on täynnä ennen kuin se kerrotaan sille testerillä.
 

mikaha

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2018
Auto on outlander 2.2 DI-D -12vm.
Mulla syttyi kans punainen check DPF system valo. Käytin hiukkaspöntön pois ja pesin.
Auto meni vikatilaan ja ei ottanut kierroksia. kuittaus koneella ja viat pois, mutta tuo valo ei sammu..

Pitääkö ihan deltalla käydä kuittaamassa?
Vai voiko olla, että tuo valo ilmoittaa urean loppumisesta? Vai onko tässä urea vai eolys?
Deltalle soitin mutta ei kertoneet mitään, vaan pitäisi auto viedä sinne jne...
 

RT1

New Member
Liittynyt
31 Toukokuu 2019
Joo eli mulla oli se eolys-ainesäiliö lopussa/tyhjä ja vikavalona oli siis keltainen dpf system service required. About 2000km ajelin vielä keltainen vikavalo päällä, ennen kuin korjautin. Deltalta ostin säiliön ja pussin, hinta ilman alennuksia olisi ollut 870€. Säiliön vaihto ja vikakoodien nollaus Tampereella Dieselpojilla sopuisaan hintaan.

Aiemmin keväällä oli punainen check dpf system vikavalo, mikä lähti kun käytin Vantaalla pesussa jossain asiaan perehtyneessä dieselhuollossa, hintaa tällä operaatiolla 499€.

Eli on ihan mukavasti uponnut rahaa kyseiseen suodattimeen tässä muutaman kuukauden aikana...

Kiitokset porukalle vastauksista!
 

tomppa74

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Itselläni Outlander 2013 mallissa (hiukkaspoltto polttoaineen avulla, ei litkuja) dpf valo syttyi kovemmassa vauhdissa ajaessa (motarilla 130-140km/h) sekä hieman myöhemmin moottrorin vikavalo ja moottori meni suojamoodiin. Kokeilujeb ja erheiden sekä tutkimisen jälkeen paljastui syyksi haljennut ahtoputki, joka ei ilmeisesit syöttänyt tarpeeksi ilmaa hiukaaspolttoprosessiin kovissa paineissa. Tosin vikaa etsiessä sekä Delta että atoy olivat sormi suussa, ensin vaiheltiin hiukkaspönttö ja kasa antureita, kunnes joku kesähessu huomasi halkinaisen putken.
 
Ylös Bottom