Check engine ja Kierrokset

R

Raaseri

Guest
90 lancerissani syttyi ajon aikana check engine valo viime viikolla mutta ei se siinä kauaa pelotellut. eikä vikaakaan tuntunut missään olevan. voiko valo syttyä ihan vaan jonkun pikku "häikän" takia jolla ei periaatteessa ole mitään haittaa millekkään? ps. ECU juuri huollettu!

ja vielä toinen juttu, kuinka paljon kyseinen ruisku lanceri tarvitsee virtaa jotta tyhjäkäynti olisi noin 1000 rpm. autossa on kaks vahvistinta musiikki vermeille ja tyhjä käynti on matalaa mutta kun esimerkiksi laittaa parkit päälle ja sammuttaa muut värkit niin käynti nousee hieman. vahvistimien virtajohtoa en ole akulta irrottanut mutta luulen että se vaikuttaisi käyntiin huomattavasti?
 
Eipä ne tyhjäkäyntikierrokset taida lämpimällä koneella koskaan nousta tonniin asti..? Eikä vahvistimet mitään vaikuta, jos et luukuta niin että tanner tärisee.

Jos CE valo vilkuttelee, kannattaa pitää koodinlukijaa koko ajan kiinni ja katsoa mistä se valittaa heti, kun vikavalo näkyy. Voipi tuon tietysti katsoa jälkikäteen testerilläkin. Joku anturi luultavasti hämyilee.
 
Koodinlukijaa? voisitko kertoa että miten tuo operaatio käytännössä onnistuu. mulla menee aika nopeesti peukalo keskelle kämmentä jos en täysin tiedä mitä oon tekemässä? =)
 
Itsellänikin valo välillä sammui ja oli monta päivää pois ja taas syttyi ja sitten käytin testerillä liikkeessä vaikka ei valo kylläkään muistaakseni silloinkaan palanut muttanäytti että happitunnistin oli rikki.
 
OK! Eikös noissa ruisku vehkeissä ole jokin sellainen systeemi että kun irrottaa johdot akulta ja laittaa sit takas niin se jotenkin "kalibroi" systeemejä?!?... varmaan joku osaa selventää...
 
Eikös se nollaa tuolloin asetukset ja uudelleen käynnistettäessä asettaa ne uudelleen.
 
No tuota.. joo. Virrat kun nappaa pois, se unohtaa kaikki oppimansa. Sen jälkeen se alkaa taas opettelemaan. Opettelu kylläkin kestää aikansa, ei tapahdu käynnistettäessä eikä ihan ensimmäisessä ajossakaan kokonaan. Pitää ajella jonkin aikaa, ennen kuin esimerkiksi tyhjäkäynti alkaa toimia nätisti. Viikon aikana pitäisi alkaa olla jo ihan normaalikunnossa taas.
 
Selevä, koskeekos tuo kaikkia mitsujen boxeja? Oman vastaukseni annoin sen perusteella mitä chevyistä olen oppinut :)
 
No juu... onkos tuo toimenpide hyödyksi. vai onko se ns. turhanpäivästä juppailua? =)
 
Eipä tuolla pitäs muuten oikeen virkaa olla, mut jos lukee esim vikakoodit ja haluu varmistaa että antaakos se vielä sitä vikaa, niin on nollattava jotta saa vanhat vika ilmotukset pois jonka jälkeen sit on helppo seurata että antaakos se vielä vikailmoituksia, näin ainakin chevyssä.
 
Näinpä kyllä. Tosin, jos haluaa että nämä opitut hienosäädöt eivät haihdu, pitäisi vikakoodit poistaa testerillä. Mutta kun se maksaa...
Ja joskus esimerkiksi nakutusanturin ollessa vähän yliherkällä päällä on hyvä välillä nollata ecun järki, jotta sytytysennakot eivät olisi ihan onnettomat. Mutta toimivassa autossa tuo nollaaminen on melkolailla älyvapaata.
 
Takaisin
Ylös Bottom