Chek engine

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Mulla on työautona tollanen vanha mitsun colti.No tänään sytty toi sheek valo mittaristoon ja tuohan tarkoittaa,että tarkasta moottori.Mittariin tuli tänään 180 tuhatta,eli olisko kyseessä varotus hihnan vaihdosta.Tosin tohon on hihna vaihdettu parikymppiä sitten,mutta ei sitä varmaan mistään kuitattu,eli mistä kyseinen valo kuitataan,vai tarvisko jotain lisäillä?
 
Vs: Chek engine

No tuohan ei selviä muuta kuin luetuttamalla vikakoodi, mutta jos vanha, niin voi olla myös pyyntönä tehdä ECU-huolto. Mutta jos ei elektroniikka hallussa, niin sitte täällä on muutama nimerkki jotka niitä tekevät.
 
Vs: Chek engine

se on vikakoodi valo.eli vikakoodin lukuun vaan,tai lue itse(ohjeet haulla)
ei todellakaan ilmoita että remmi pitäs vaihtaa,tai esim huoltoväliä.

ohjekirja väittää olevan vikaa pakokaasujärjestelmässä,sekin on puppua. vikavalo syttyy jonkin anturin/ruiskuun liittyvän osan tai sen johdotukseen ongelmasta.tästä johtuen vikakoodin luku ekaksi.jos monta eri vikakoodia niin ecu todennäköisimmin pöhkö,eli rikki


voi myös kokeilla ekun nollausta eli akun napa irti hetkeksi,jolloin vikamuisti ecusta häviää.ja ce valo sammuu. taas ajoja hetken ja katsoo mitä ilmenee.


tässä ei kuitenkaan käy ilmi minkä ikäinen colt kyseessä :seina
 
Vs: Chek engine

mikko412 sanoi
tässä ei kuitenkaan käy ilmi minkä ikäinen colt kyseessä :seina
Karusti itse veikkasin tuota vm.-95 colttia mikä oli käyttäjän kuvaprofiilin alla. Mutta muuten kannattaa lähteä liikenteeseen Mikko412:en tiedoista liikenteeseen eli ei varmastikkaan ole mikä normi pyyntö tulla huoltoon. Eli oikea vika tai ECU seko eli huollon tarpeessa kuten minä hieman kaunistelemalla ilmaisin. Ensi toimenpiteenä vikakoodin luku tavalla tai toisella (varma tapa merkkiliikkeessä).
 
Vs: Chek engine

Harjoittelualueelle.

-edelleen puuttuvat tiedot sekä otsikossa, että viestissä

Jos huomaa puutteita, niin omia viestejään voi muokata.

"vanha colt" ei ole hyvä kuvaus, koska se voi tarkoittaa lukijan näkökulmasta mitä tahansa 3-30v välillä, ja siihen väliin mahtuu jo aika montaa erilaista mallia. Ei ole kohteliasta antaa vastaajien arvuutella mallia, edes vanhempien viestien tai allekirjoituksen pohjalta. Ainahan ei välttämättä edes ole kysymys samasta/samoista autoista. Lisäksi tekniikkaan liittyvissä kysymyksissä pitää/kannattaa aina mainita koneen tyyppi (bensa, diesel, ruisku, kaasari, SOHC, DOHC), koska melko usein myös sillä on merkitystä kysytyn asian selvittelyyn.

Lisätietoja siitä miksi Check Engine-valo palaa ja miten sen syyn voi mahdollisesti selvittää. Jakohihnan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen

Jos siinä vanhassa Coltissa on OBD2, niin helpompi ehkä viedä korjaamolla. Jos taas vanhempi järjestelmä, niin koodit voi lukea itse.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom