Coltti kettuilee

A

ANDi

Guest
Mun Coltti käyttäytyy oudosti kun ajaa rauhallisesti :p

Kun ajaa rauhallisesti kiihdyttäen n. 60-80 km/h ja kierrosmittari siinä 3000 kierroksen paikkeilla niin kone alkaa ottamaan epätasaisesti kierroksia (kierrosmittari heiluu siinä 2500-3000 rpm koko ajan), ja tuntuu kuin ei olis tehoja lainkaan.

Juuri tällä nopeudella ja näillä kierroksilla se esiintyy, ja nimenomaan tällä pakkasella, kone oli kylläkin lämmin, ainakin mittarin mukaan :p

Sit jos painaa kaasun pohjaan (lue: kickdown) niin kaikki toimii kuten pitääkin, ja väännöt ja tehot ovat kohdallaan ;D

Ongelma (mikälie) on esiintynyt noin kuukauden ;D Onkohan ongelma automaattivaihteistossa, ruiskuboksissa, vaiko jossain muualla? Olen jo kerran joutunut vaihtamaan ruiskuboksin :p Ei ollut halpa ;D
 
Jakaja uusittiin kevättalvella.... kansi ja tulpanjohdot alkuperäiset ;D Yazaki Japan 1990 ;D ;D ;D
 
:eek: :eek: :eek:

Olisko aika tarkistaa niiden kunto??

Tuo vika nimittäin kuulostaa läpilyönniltä (johtojen tai kannen kautta).

Ja vaikka vika ei niissä olisikaan niin oliskohan aika uusia ne?

Kanneksi ei muuten sitten kannata ostaa sitä halvinta italiassa tehtyä tarvike kantta (huonoja kokemuksia niistä, mitat heittää, =työn jälki normaalia italialaista), vaan osta suosiolla se alkuperäinen, vaikka se kirpaiseekin.
 
Uskoisin, että hyviä -korjaan, alkuperäistä parempia piuhoja, saa halvemmalla kuin alkuperäisiä.

Kansi maksanee alkuperäisenä jotain 30e ja siitä yli.....
 
Niko Päivinen sanoi
Uskoisin, että hyviä -korjaan, alkuperäistä parempia piuhoja, saa halvemmalla kuin alkuperäisiä.

mitä mitä :eek:, eikös alkuperäisosa ole aina parempi kuin vastaava tarvikeosa?

varoitteleehan tuossa galantin manuskassakin tuo 80-luvun takatukka että "osta genuine mitsubishi parts", ja hymyilee vielä leveesti päälle ;D

itse kyl olen aina tarvikeosia ostanut juurikin alkuperäis-osien kalleuden vuoksi, ohan noi välttänyt.
 
Galantti on ainekin nyt ollu kun eri auto kun sain lopultakin alkuperäiset tulpanjohdot enkä laittanu mitään tarvike piuhoja.
 
siis tämä "kumpi parempi" homma on aika TAPAUSKOHTAINEN, esim. E39 tulpanjohdot on alkuperäisenä melkein tonnin vanhaa rahaa, eikä ne nyt niin kummoset narut ole, saman hintaan (tai halvemmalla) saa jo hyvälaatuiset kisajohdotkin. Jossain SOHC koneessa (esim. Villen E15) tilanne voi taas olla toinen.......

Sen sijaan se jakajan kansi puolestaan on sellainen osa jota ei kannata ostaa tarvikkeena. Eli kyllä alkuperäinen usein on parempi kuin tarvike, mutta poikkeuksiakin löytyy....
 
Takaisin
Ylös Bottom